3326
Sök

Vilken färg till vilken högtalare??

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
GOLF III 1,6 JOKER -98

Skulle koppla in en ny stereo till flickvännens nya Golf idag, men möttes av tåtar i sockerbitar... vilken färg går till vilken högtalare??

Tacksam för snabba svar!
Någon som vet vad som är speciellt med mod. JOKER?

// Jocke

Blinka med blåljus om du vill race:a

ingen aning
687 Inlägg
Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 juni 2006
Hej, ta fram ett 1.5 voltsbatteri och börja testa, köp en iso kontakt sen o skarva i den, skiss på vart de ska sitta har jag postat flera gånger bara o söka..

607 Inlägg
2 juni 2006
dom vita och gråa går tillfram systemet vet jag !

Brynäs tigers

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
Okej... jag har sökt här i forumet och kan inte hitta något inlägg med skisser... Förstår inte hur folk orkar skriva inlägg om att "sök" eller "det har jag skrivit flera gånger innan" osv, orkar man kommentera detta så borde man orka skriva samma sak igen om det inte är jättemycket vilket det inte är i detta fall...

Aja får googla efter ett kopplingsschema istället...

282 Inlägg
3 juni 2006
Som sagt testa ett batteri så ser (hör) du vilka som går till vilka högtalare, på många isokontaker står det på kabeln vilken som går vart..

8 156 Inlägg
3 juni 2006
bumpe skrev:
Hej, ta fram ett 1.5 voltsbatteri och börja testa, köp en iso kontakt sen o skarva i den, skiss på vart de ska sitta har jag postat flera gånger bara o söka..

Hittade den här i ett av dina inlägg: http://www.mds.se/clarionHtml/support/faq/iso.htm

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
3 juni 2006
Trådstartare
Jo på isokontakten står det ju märkt oftast vilken kabel som går vart... men jag tänkte på kablarna som kommer från bilen... finns en röd en brun (+ &-) och sen 4 st kablar med olika färger, men som sagt jag får kolla med batteri.

Tack för hjälpen!

// Jocke

Sök