3965
Sök

Basshunter - Båten Anna

42 Inlägg
12 juni 2006
FirefoX skrev:
Ena skrev:
Tycker Bossen Adam på Mix Megapol är roligare att höra på.

Den här?

http://media.putfile.com/Basshunter---Boten-Adam

Hahaha smile

Haha jag gillar den här låten, vart kan man ladda ner låten smile?

Basshunter är väldig bra oavsett va ni tycker wink smile Specielt Boten Anna:D

533 Inlägg
12 juni 2006
Den har en given plats på listan över de 10 sämsta låtarna på den här sidan Kristi födelse!!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

10 287 Inlägg
12 juni 2006
Kommer du ihåg "De små under Bordi" med låten "Domus Palais".....

Eller Biggles , "Skulle vilja va pilot"....

/Göran

psittacus skrev:
Den har en given plats på listan över de 10 sämsta låtarna på den här sidan Kristi födelse!!!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

House/Trance diggare
287 Inlägg
12 juni 2006
Bästa låten ever!

Jag känner en bot...!

8 156 Inlägg
12 juni 2006
Vad gör en låt till en bra låt? Låten spelas ju överallt och den sätter sig på hjärnan...
Så på det sättet är det väl en bra låt. Sen att den är helt värdelös när det kommer till innehåll och musik, det är en helt annan sak.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 414 Inlägg
12 juni 2006
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Vad gör en låt till en bra låt? Låten spelas ju överallt och den sätter sig på hjärnan...
Så på det sättet är det väl en bra låt. Sen att den är helt värdelös när det kommer till innehåll och musik, det är en helt annan sak.

En bra låt är en som är tillräckligt komplex att den inte blir uttjatad, tråkig och enformig, att den inte låter som alla andra låtar.

Det fanns en grupp som hette Il Ceazar ifrån italien, dom körde med dubbla drum-machines vilket gav ett beat som var oslagbart, dom hade 4 st keyboards som dom körde akorden med i olika stämmor vilket var imponerande att höra live och med en riktigt bra ljudanläggning. Idag har väldigt många artister härmat den trend dom startade. Jämför man grupper som dom, tex Il Ceazar, Dj Tiesto, Robert Miles, Pinocchio mfl. med Boten Anna gör den låten till en fattig 8 kanals dator låt som tack o lov kommer att dö ut efter några månader...

Nykeln är många instrument och unika sound och en bra röst som helst inte är dator moddad.

Tänk på att dom flesta artisters låtar jag raddade upp fortfarande körs på discon efter flera år...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

*BECE**
334 Inlägg
12 juni 2006
Basshunter bor i Halmstad (Söndrum), sen var musikvideon är inspelad vet jag inte! Men det visste tydligen någon annan!

23 Inlägg
13 juni 2006
Impreza_BlackDrake skrev:
har nån sätt musikvideon när han dansar på trampbåten...lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol ...LÖJLIGASTE SKITEN JAG NÅGONSIN SÄTT OCH HÖRT! usch! JÄVLA DATANÖRDSNISSAR SOM SITTER VID EN DATA O GÖR LÅTAR....KAN INTE KALLA DET KREATIVITET...DET ÄR OMÖJLIGT! MUSIK ÄR NÄR MAN SPELAR INSTRUMENTEN SJÄLV! PUNKT SLUT!  lol lol lol

Nu måste jag ingripa!
SÅ är det fan inte... Ser nog att det är mer musikalitet och kreativitet att göra låt med en dator jämfört med att BARA lära sig ett instrument som gitarr t.ex
Om du vet hur det går till att göra en låt med dator så hade du inte yttrat dig såhär!
Visst kan jag hålla med om vissa Tehno låtar inte alls är för mkt kreativitet bakom, men de låtar som låter enklast är oftast de som är svårast att göra!

Att spela själv...  Visst finns det mkt loopar och skit man kan använda sig av, nu vet jag inte vad t.ex Basshunter gör, men i alla fall som jag gör så är varenda liten cymbal spelad från klaviatur.
Att göra en Pop, Ballad eller annat från en klaviatur och lära sig hur en bas skall spela, hur en gitarr skall spela, hur trummor skall spela och göra allt detta från tangenter kräver sin talang kan jag säga.

Lyssna på dessa nedan t.ex (lite blandat stuk) här är allt gjort med syntar men ALLT precis ALLT är spelar från tangenterna, är det omusikaliskt då tycker du?  Skulle vilja höra dig sätta ihop en låt i så fall!  Det tog mig x antal år att komma dig jag är och har ändå en "lång" väg kvar som producent/låtskrivare.

..........
..........
.

Men visst finns det program som gör mkt själv, men det hörs också och är inget som ett skivbolag skulle ge ut!

Tack för mitt ord smile
Senast redigerat av Eureka (15 juni 2006)

533 Inlägg
13 juni 2006
Eureka skrev:

.... Ser nog att det är mer musikalitet och kreativitet att göra låt med en dator jämfört med att BARA lära sig ett instrument som gitarr t.ex

Att spela själv...  Visst finns det mkt loopar och skit man kan använda sig av, nu vet jag inte vad t.ex Basshunter gör, men i alla fall som jag gör så är varenda liten cymbal spelad från klaviatur.
Att göra en Pop, Ballad eller annat från en klaviatur och lära sig hur en bas skall spela, hur en gitarr skall spela, hur trummor skall spela och göra allt detta från tangenter kräver sin talang kan jag säga.

Med all respekt för att skriva musik på dator, MEN, nedvärdera inte de som spelar musik "manuellt".
"Mer musikalitet"..hrm...
Det är säkert "jättesvårt" att med en tangent trycka i rätt takt för att få till cymbalen.. Säkert väldigt mycket svårare än att göra det när man spelar med ett riktigt trumset.. det är nästan ingenting att ha koll på när man spelar på riktigt!!

Skulle du dessutom lyckas med konststycket att trucka fel på tangenten så tar du musen och flyttar ditt lilla feltryck så att det ligger i takt.. Svårt...hm...

Jag har jobbat både en del med musik gjord enbart med datorer i studio och även försörjt mig på att spela manuell musik inför både producent och publik.. Som sångare, gitarrist, basist och slagverk..
Det är liksom 2 olika världar som inte skall värderas mot varandra. Det är lika svårt men på 2 olika sätt!

23 Inlägg
13 juni 2006
psittacus skrev:
Eureka skrev:

.... Ser nog att det är mer musikalitet och kreativitet att göra låt med en dator jämfört med att BARA lära sig ett instrument som gitarr t.ex

Med all respekt för att skriva musik på dator, MEN, nedvärdera inte de som spelar musik "manuellt".
"Mer musikalitet"..hrm...
Det är säkert "jättesvårt" att med en tangent trycka i rätt takt för att få till cymbalen.. Säkert väldigt mycket svårare än att göra det när man spelar med ett riktigt trumset.. det är nästan ingenting att ha koll på när man spelar på riktigt!!

Skulle du dessutom lyckas med konststycket att trucka fel på tangenten så tar du musen och flyttar ditt lilla feltryck så att det ligger i takt.. Svårt...hm...

Jag har jobbat både en del med musik gjord enbart med datorer i studio och även försörjt mig på att spela manuell musik inför både producent och publik.. Som sångare, gitarrist, basist och slagverk..
Det är liksom 2 olika världar som inte skall värderas mot varandra. Det är lika svårt men på 2 olika sätt!

Jag nervärderar inte tradionell musik!
Men kan ju säga att utan dator & syntar FY.. vad tråkig musik vi skulle ha idag.
Kan nog påstå att du inte hör en enda låt idag utan syntar är inblandat!
Man spelar väl piano från klaviatur ? det är väl ett musikinstrument bara det.. och att ändra ljud till El piano så blir det ju inte lättare.
Att man "lätt" kan redigera efteråt visst kan man det och det är väl jättebra ?
Inte fan sitter man i en studio med hårdrockare och spelar in allt Live och trummisen lägger ett solo helt åt fanken,, visst spelar man väl då om allt eller hur ?
Hade han kunnat trycka på en knapp för att ångra det så hade han nog gjort det också wink

Så nu tar vi en kaffe och tycker att traditionell musikinspelning ihop med datorbaserad konst är det som blir bäst smile

533 Inlägg
13 juni 2006
Eureka skrev:
Eureka skrev:

Så nu tar vi en kaffe och tycker att traditionell musikinspelning ihop med datorbaserad konst är det som blir bäst smile

Stor vanilj-latté till mig..
Bra att vi är överens! Blev oroligt att du räknat bort "manuell" musik...

1 Inlägg
13 juni 2006

hade ju vart kul om länken funkade..

Men är så jäkla trött på alla patetiska snorungar / Fjortisar som tror att de handlar om en BÅT some heter anna och bannar folk.. lixom ?
Varför ens lägga ner tid på att lyssna på en låt som man absolut inte vet va den handlar om.......

24 Inlägg
13 juni 2006
Är det ingen som har Basshunter- Vi sitter i Ventrilo och spelar Dota? Har ej hört den ännu men det skulle vara kul att höra den oxå

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
13 juni 2006
TEAM_LOVIS skrev:
Är det ingen som har Basshunter- Vi sitter i Ventrilo och spelar Dota? Har ej hört den ännu men det skulle vara kul att höra den oxå

Har den, och den e lika värdelös den me..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 juni 2006
TEAM_LOVIS skrev:

jodå jag har den låten.. kan skicka via msn om du vill??

Kadett Freak
129 Inlägg
13 juni 2006
Skulle aldrig spela denhär skit låten i min bil..datanörds musik big_smile

Kadett GSi 16v

180 Inlägg
13 juni 2006
nånn som har hört adam allsings version på äntligen morgon? tongue
den e ju bättre än orginalet tongue (inte svårslaget men ändå)

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!

23 Inlägg
13 juni 2006
Martin83 skrev:
Skulle aldrig spela denhär skit låten i min bil..datanörds musik big_smile

Skulle inte jag heller gjort om jag kört Opel tongue
Senast redigerat av Eureka (13 juni 2006)

192 Inlägg
13 juni 2006
Den spelar ja i min bil, sådeså tongue

764 Inlägg
13 juni 2006
Founder skrev:
Såg på nyheterna igår och där uttalade sig NRJ's huvud dj om sommarens nya hit låt Basshunter - Båten Anna, jag har jobbat som professionell Dj i 4 år på ett av Sveriges största uteställen (Swania) och jag skulle aldrig någonsin spela en sådan B-Techno låt på dansgolvet...

Nog för att jag tycker att det är kanonbra med artister som följer i Darud's spår och börjar sin karriär med att lägga upp färsk bra musik gratis på nätet. Detta blir som ett dragplåster för skivkontrakt men Basshunter får verkligen skärpa till sig för att inte låta som vilken wannabe techno låt som helst...

Artister i den kategorin som märker ut sig är Dj Tiesto, Scooter, ATB, Dj Sammy, varför? för att dom har något säreget och deras musik låter inte som vilka låtar som helst. Man hör direkt vem det är... Musiken är gjord med riktiga instrument och inte bara samplad ifrån ett arkiv i ett data program.

Instämmer... smile Har oxå jobbat som Dj...

TeQuilla

Sök