Nu måste jag ingripa!
SÅ är det fan inte... Ser nog att det är mer musikalitet och kreativitet att göra låt med en dator jämfört med att BARA lära sig ett instrument som gitarr t.ex
Om du vet hur det går till att göra en låt med dator så hade du inte yttrat dig såhär!
Visst kan jag hålla med om vissa Tehno låtar inte alls är för mkt kreativitet bakom, men de låtar som låter enklast är oftast de som är svårast att göra!
Att spela själv... Visst finns det mkt loopar och skit man kan använda sig av, nu vet jag inte vad t.ex Basshunter gör, men i alla fall som jag gör så är varenda liten cymbal spelad från klaviatur.
Att göra en Pop, Ballad eller annat från en klaviatur och lära sig hur en bas skall spela, hur en gitarr skall spela, hur trummor skall spela och göra allt detta från tangenter kräver sin talang kan jag säga.
Lyssna på dessa nedan t.ex (lite blandat stuk) här är allt gjort med syntar men ALLT precis ALLT är spelar från tangenterna, är det omusikaliskt då tycker du? Skulle vilja höra dig sätta ihop en låt i så fall! Det tog mig x antal år att komma dig jag är och har ändå en "lång" väg kvar som producent/låtskrivare.
..........
..........
.
Men visst finns det program som gör mkt själv, men det hörs också och är inget som ett skivbolag skulle ge ut!
Tack för mitt ord
![smile](img/smilies/smile.png)