Hmm. Dåligt med intresse här! Aja, kör väl en update ändå.
UPDATE!
Igår blev det en snabb sväng till garaget igen och för första gången på ungefär 2 månader så står bilen på egna hjul. Dock hade jag smart som jag var glömt handbromsen i, vilket resulterade i 5-10 minuters ryckande för att få loss den. Ljudet var i stil med ett pistolskott men det verkar som att sakerna höll för den rullade fritt utan några missljud efteråt. När bilen väl var igång och rullandes så kom nästa problem, att få upp den för nedfarten till garaget. Vi hade väntat oss stora problem men vi hade en markfrigång på hissnande 4 cm över kanten. Detta berodde dock till stor del på att bilen var hög som ett höghus efter att ha stått med helt utfjädrade fjädrar i 2 månader.
Kan tillägga att det kändes smått skumt att sitta och köra en bil utan en enda dörr eller för den delen ens motorhuv eller stötfångare. Nu ska jag inte uppehålla er mer för nu vill ni nog ha bilder så här kommer de.
Den ena sidokjolen grovriktad
Ett hjul på plats
Smått oreda i bilen
Såhär blev fästena efter andra gjutningen. Passformen blev klockren och de lär hålla utan problem.
Ett hjul till påhängt
Lite naken fortfarande men bättre!
Tycker inte fälgarna ser så små ut trots att det är 18". Vad tycker ni?
Nere på marken för första gången på mycket länge!
Johan ville visa sin aggression över projektet, jag tror egentligen det är en lyckospark!
Trots avsaknaden av dörrar så trivs jag mycket bra bakom ratten som vanligt.
Vem behöver ECC när man har tvärdrag?
På plats i lackverkstan
Hmm. Borde stå "Förardörr saknas"?
Har man inga backspeglar får man ta till andra knep!
Ser nästan lite rå ut med alla detaljer!
Dags för lite dioder! Var svårt att fånga färgen på bild men visst blev det skillnad!
Diod!
Glödlampa!
Båda i!
Äntligen fick han bort bilen från lyften! En mycket lycklig Johan på bilden!
Fick ett par bilder även idag från johan.
Finslipning av sidokjolarna!
Ytterligare ett steg närmre lack!
Det var allt för idag
Tack för att ni läser!
Mvh Ludde