UPDATE!Igår var det dags för en tur till bilen igen! Nu börjar det äntligen hända saker. Vi fick dit midjelisterna igår och jag fick äntligen bytt den lilla rutan där listen hade rostat. Johan limmade också dit ögonlocken men passormen även på dessa är under all kritik så det blir att gjuta nya i framtiden alternativt köpa helt nya av något annat fabrikat. Stötfångaren bak blev också den klar för montering men ni som har demonterat en orginalstötfångare vet hur knepigt det kan vara med muttrarna där. Kan säga att det var inte enklare med eftermarknadsprylar. Efter 4 försök där samtliga slutat med att en mutter ramlat ner i balken så gav vi upp för dagen. Den hänger dock på plats och jag fick chansen att ta några bilder med den på. Känns bra att det äntligen liknar något! Nästa hållplats är tisdag då bilen ska in för toning av rutorna. Har svårt att bestämma mig för hur mörkt jag ska tona. Kanske ni har några åsikter? Här kommer i alla fall lite bilder så håll till godo!
Såhär möttes jag av bilen
Lite bättre bild på sidokjolarna och nedre dörrlisterna
Denna rutan var det dags att göra något åt!
Bättre bild på den lilla "vingen"
Ett styck ny ruta!
Lika bra att sätta igång!
Rutan ur!
Här ligger den. Fick vara extra försiktig då den är laminerad. Laminerade rutor är tydligen rejält mycket ömtåligare än vanliga.
Gammal och ny!
Nya rutan på plats!
Så blev det i slutändan!
Nu var det dags för limning av ögonlocken! Här är johan i full gång!
Var så dålig passform att vi fick spänna dem på plats med massa tejp.
Även midjelisterna åkte på idag! Ett stort lyft!
Tejp tejp och tejp!
Såhär går det om man tappar muttrarna ner i balken. En aning frustrerande tyckte johan!
Johan inspekterar passformen!
Känns som om bilen stått för länge nu?
Ser allt lite elak ut.
Har man ingen dator med SVXC får man skriva ut guiderna. Tack Volvis för den fina guiden!
Den är inte fastsatt men den hänger åtminstone där den ska.
Nu är det snart en bil igen!
Idag är det 2 veckor kvar till utställningen. Tiden börjar bli knapp men det går åtminstone åt rätt håll.
Tack alla som läser och kommenterar!
Mvh Ludde