Nu tänkte jag lägga upp mitt 740 projekt. Jag har länge velat ha en bil och tillslut köpte jag mig denna, så nu har jag ett år på mig att få den riktigt fin..
Så här såg den ut när jag köpte den : Inköp Inköp
Update 1. Rostlagning
Nu har jag börjat riva ner bilen för att svetsa och laga rost. Har även monterat Elhiss och Elspegel i passagerare dörren.
najs hur många lampor satt det bakom dina mätare som du skulle byta för att få blått ljus, jag bytte nämligen i min 740 idag, min är en 88a, bytte 4st lampor till blåa dioder, inte kollat i riktigt mörker än men det lilla jag sett så tyckte jag det lyste lite dåligt i mitten av hastighetsmätaren så känns som det är en lampa även där, hur många lampor bytte du i din?
okej jo det var 4st för mig med, kollat rätt noga men ser ingen mer så är antagligen ingen mer då:/ men jag ska gå ut och kolla sen när det blivit mörkt ute, se hur det ser ut då, köpte ju dioderna på biltema och vet inte hur många watt dom är på, så i värsta fall får jag skaffa nya från nått annat ställe och då med starkare effekt så kanske det funkar bättre:Pså jävla snyggt med blå instrument belysning tycker jag så:)najs projekt du har också btw;)det skall jag följa:)
teamvolvoracing : Jodå det har jag.. Men det står inte i högsta prioritet..
MrJansson92 : Okey... Jag ska köpa nya jag med..Röd eller blå blir det.. Får se om jag hittar med bra spridningen.. Jag lödde dessa själv med totalt 12 dioder.. Tack du!
Skall nog bli bra vad är det som ska göras? motor jobb?
Det ska lagas rost först och främst.. Bygger nog ljud och vässar F motor lite..Nylack..Uppfräschning av det mesta..Skulle vara fint med en T5a eller någon turbo motor...Men så långt går det nog inte.. Tack!
Skall nog bli bra vad är det som ska göras? motor jobb?
Det ska lagas rost först och främst.. Bygger nog ljud och vässar F motor lite..Nylack..Uppfräschning av det mesta..Skulle vara fint med en T5a eller någon turbo motor...Men så långt går det nog inte.. Tack!
Okaj ungefär lika som blir med min 740 då är själv jävligt sugen på en t5a men det kostar ju