3872
Sök

Låter du din sambo/flickvän/pojkvän köra din lekbil?

Evildan
2 april 2010
Självklart...min dam har kört allt vi åkt runt i...340hk Camaro(som faktiskt var hennes)..299hk A8...2.2ton Buick...Skåpbilar...23 hk 2CV....osv

Det är missunnsamt om man inte låter sin kvinna köra vad hon bidragit till med: tid,ensam i soffan,hantlangning,puts och fix,markservice, pengar eller vad fan som helst...
Tror nog de flesta kvinnor är betydligt försiktigare med maskinen än ägaren, som inte alltför sällan med sin bakvända keps ska vara ball inför polarna eller boosta sitt klena ego på motorvägen.
Är kanske en mognadsfråga?

Najs
2 april 2010
min sambo övningskör i min 200.a s14 A.. inge fel me en brud bakom ratten? EGO o inte låta sambon köra bilen.. vafan de e ju bara en bil även om man e rädd o stolt över den så kan de ju lika gärna gå åt helvette när man kör själv.. visst är det tråkigt om den skulle paja när hon kör.. men ja skulle aldrig komma på en annan tanke än o låta henne köra bilen me. ne de e ungefär som att om sambo,n har en hund o du inte får gå ut o gå me den för den kan ju bli påkörd eller springa bort... visst är det lite mer spec o ratta högerstyrt men vafan nån gång måste ju va den första o tjejer över lag brukar väll köra lugnare än killar??!!

767 Inlägg
2 april 2010
Det är ju bara en bil!
Klart andra får köra den.
Jag tror nog de flesta som lånar en bil tar det lungt och kör så försiktigt som möjligt.
Självklart får flickvännen köra mina bilar även fast hon aldrig kommer ihåg att det inte går köra upp och ner från kanter/vägbulor rakt fram big_smile

1 422 Inlägg
2 april 2010
Jiimpa skrev:
Det är ju bara en bil!
Klart andra får köra den.
Jag tror nog de flesta som lånar en bil tar det lungt och kör så försiktigt som möjligt.
Självklart får flickvännen köra mina bilar även fast hon aldrig kommer ihåg att det inte går köra upp och ner från kanter/vägbulor rakt fram big_smile

Är det en lekbil kan det vara för peronens skull och inte bilens som man inte låter de köra wink

fälg fantast
1 086 Inlägg
2 april 2010
aldrig livet !!!!!!!!!!!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 april 2010
Min sambo har inget körkort än... Chevan skulle hon nog annars kunna få låna, är inte orolig för att hon ska lyckas ha sönder den. värre med andra bilar i närheten kanske...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
2 april 2010
Jag har inga problem att låna ut bilen till en nära vän.
Min dimma har t.ex körts mer utav min polare än mig själv....

Och tjejen kommer få testa bilen, fast först på bana smile
Senast redigerat av peder (2 april 2010)

Peder DailyFresh

715 Inlägg
2 april 2010
fördelen med att en partner skulle låna en bil och ta sönder den är att den inte kan smita så lätt. I en relation brukar man känna varandra, vet man att partnern kör bra, är dem andras saker så kan man ju kanske låna ut den. Vet man om att partnern kör t.ex aggresivt med alla bilar (både sin egen och andras kanske man ska undvika. "busbil" är den en dyr eller billig? busbil kan vara en skabbig 740, saab 900, opel kaddet, ford sierra eller fin mercedes amg 2010 ferrari med mera. Kör partnern sönder bilen sönder bilen för 3000kr så kom fram till en lösning man kan väl prata med varandra? men en bil av värde på
500 000kr+ så är det inte lätt med lösning.

Jag såg att där nämndes en skyline i första inlägget nu, och ja jag kännder inte din partner. Ingen partner är den andre lik och kör inte likadant. Och det behöver inte vara partnerns fel men krockar partnern så känner partnern skull och den andra motsatta partnern tycker; skit, jag skulle inte lånat ut den för då hade det aldrig hänt. Det kan hända alltid, är man rädd för krocka håll bilen inlåst eller kör där som inte är folk
Senast redigerat av mulleina (2 april 2010)

Defloratör.
641 Inlägg
2 april 2010
Ett bra motargument om man får frågan från tex en flickvän som tycker att en bil är bara en bil, kan ju vara just det att helt enkelt säga: så länge du bara tycker att det är ju enbart en bil så kommer du inte få prova den tills du ändrat inställning och förstår hur jag ser på saken:P enkelt pedagogiskt och ärligt!

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

1 045 Inlägg
3 april 2010
klart frun får köra alla bilar jag har samt haft,
nu vill hon inte köra forden för den är tung lastbil och hon har inte kort för det smile så dom fälgarna är hela.

men till cadillacen har det skaft lite, dock sånt som händer. men hon är ju underbar med barnen man kan ju inte få allt wink

27 Inlägg
3 april 2010
haha min tjej ska börja övningsköra me supran det är ju trots allt bara en bil plåt o plast

484 Inlägg
3 april 2010
Hade jag haft en lekbil så hade jag nog lånat ut den då och då, men allt har sitt pris winkbig_smile

Föddes till att älska Volvo.

347 Inlägg
3 april 2010
Vi övningskörde faktiskt enheldel med porschen när hon tog körkort. Hon får också gärna köra den men bara när jag är med och det gäller alla som har fått köra den oavsett vilka dom är. Är ju inte många som är vana vid en sådan här typ av bil utan elektroniska hjälpmedel, mycket hk/vrid, bakhjulsdrift och automat. Har själv fått insikt om vad som kan hända om man är oerfaren och slappnar av lite... Efter det vill jag alltid vara med så att något liknande inte händer igen.

Fast tjejen hade gärna fått köra själv också för hon tar det så lugnt men hon vågar inte köra ut den från garaget (ung 4-5cm till bakspeglarna på varje sida och när man är inne med den är det bara 15cm fram till väggen och 15cm till porten...

Ett litet exempel när en oerfaren ska köra en muskelbil med automat. Råkar vara en kvinna ja men det skulle kunna vara vemsomhelst som inte var van vid en bil med så mycket vrid

http://www.wreckedexotics.com/newphotos … /020.shtml
Senast redigerat av davel (3 april 2010)

Osponsrad
1 631 Inlägg
3 april 2010
Vem som helst får köra mn bil, så länge de har körkort. Jag hade låtit Sveriges värsta bilförare köra min buggatti veyron eller ferrari Enzo (om jag nu hade haft ngn)
Alla har rätt att få köra det dom vill om de vill.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
3 april 2010
För mig är en lekbil en sak man inte är så jävla rädd om, man ska ha kul med den och då kan det hända saker.... klart min kvinna får köra alla mina bilar, undantaget blir väl 240in sen när den är klar

46 Inlägg
3 april 2010
Tjejen hade 850Rén och övningskörde i för många år sedan.
Vilket har gjort att hon är en mycket bra förare, hon har även lånat bilen och kört Emmaboda superstagen med bra resultat.
Så absolut får hon låna den annars får ju jag inte låna hennes V70R.
Förra vintern kom hon hem och var förbannad på sig själv efter att ha kört på en kantsten som låg mitt på parkeringen i snön, vart repor i 17" vinter fälgarna.

Säger bara en sak VOLVO
www.pacmanracing.com

176 Inlägg
3 april 2010
Neeeeeeeeeeeej  jag e så rädd om mina bilar så ingen får köra dom förutom jag själv, har en jäkla ågren då jag eventuellt lämnar den på service mm, vet hur vissa hanterar bilar. Sen inte för de e en tjej för tjejer kan med köra bil, men inte min lekbil

83 Inlägg
3 april 2010
aldrig ilivet hon skulle få köra någon av mina biler  kan va bra att hon har körkort innan man funderar på att hon ska få provköra

353 Inlägg
3 april 2010
självklart får hon låna dom! min förra sti skulle hon testa och sladda med på vintern själv i bilen efter att ha haft körkort i 1 vecka! det slutade med snö skottning och en traktor som fick dra upp henne! men hon är lika vild efter detta! hon gillar och köra subaru! folk brukar kolla som fan när hon kör den!

Fotograf
418 Inlägg
3 april 2010
Självklart får min flickvän köra min bil... smile

Hemsida: Evenemang och Foto - www.oxigen-graphics.com

Sök