3738
Sök

Montera bort AC volvo 740

809 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Hej. tänkte kolla här om det är någon som vet hur man monterar bort AC på en volvo 740 -90. den funnkar inte och det kostar skjortan att laga den så då tänkte jag att jag lika bra kunde montera bort den smile mvh Tommy

64 Inlägg
2 april 2010
Bara ta bort remen till den och sedan skruva bort den tongue

809 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
men måste man inte byta värme packet och sånt eller det är bara att skruva bort det man orkar? smile

396 Inlägg
3 april 2010
klipp remmen

Finlirare
478 Inlägg
3 april 2010
Ta bort remmen till kompressorn och plocka bort den, om den nu ska drar någon häst. Du behöver ju egentligen inte plocka bort resten om du nu inte ska byta motor eller bygga någon turbo på nuvarande motor eller om du helt enkelt ska extrem-lätta bilen tongue

809 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
aha okej gött smile ne jag ska plocka bort allt som sitter i motor utrymmet för jag tycker det  tar sån plats utan att göra någon nytta smile

2 266 Inlägg
3 april 2010
plocka bort rören och torkfilter vid höger stötdämpartorn låt kylare i värmepaket inne i bilen sitta kvar du, och plocka bort alla ac rör i motorutrymmet.

svetsdiff !!!

809 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
PMPerformance skrev:
plocka bort rören och torkfilter vid höger stötdämpartorn låt kylare i värmepaket inne i bilen sitta kvar du, och plocka bort alla ac rör i motorutrymmet.

gött men då plockar jag bort ac kompressorn, ac kylet, torkar filtret. och alla rör jag hittar till det i motor utrymmet då smile

Tack för all hjälp smile MvH Tommy

809 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Nu har jag dragit ut AC kylet och ska börja montera bort resten. vet nån om det går att ta bort rören/slangarna från värme paketet utan att det gör skillnad? eller ska jag byta till ett värme paket som inte är anpassat för AC som inte är vaccum styrt smile

MvH Tommy

2 266 Inlägg
12 april 2010
du behöver inte röra värmepaket i bilen utan bara lossa rören där dom går in i torpeden, för annars ska du riva ner hela värme anläggningen och då lär du riva ur halva inredningen i bilen.

svetsdiff !!!

809 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
PMPerformance skrev:
du behöver inte röra värmepaket i bilen utan bara lossa rören där dom går in i torpeden, för annars ska du riva ner hela värme anläggningen och då lär du riva ur halva inredningen i bilen.

ska byta inredning så att riva ner det är redan ett faktum big_smile

871 Inlägg
13 april 2010
744GLT skrev:
PMPerformance skrev:

Dumt när du ångrar dej till sommaren

809 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
beckstroem skrev:
744GLT skrev:
PMPerformance skrev:

Dumt när du ångrar dej till sommaren

den funnkar endå inte och det kostar ett ex antal tusen att fixa den och det lägger jag inte jag pengar på

2 266 Inlägg
13 april 2010
jaha men då kan du ta alla grejer från en 740 utan ac så du för dom vajer styrda vatten kranarna

svetsdiff !!!

629 Inlägg
13 april 2010
Säger som hela blocket.se "den behöver fyllas" wink.

Testa o ställ ner lågtrycks pressostaten så hoppar den kanske igång (om felet är brist så att säga), om du nu ändå ska skrota den smile.

Mröh

809 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Dagge88 skrev:
Säger som hela blocket.se "den behöver fyllas" wink.

Testa o ställ ner lågtrycks pressostaten så hoppar den kanske igång (om felet är brist så att säga), om du nu ändå ska skrota den smile.

förra ägaren har varit inne och låtit dom kolla den och dom märkte att det är hål nånstans

Sök