Hej. tänkte kolla här om det är någon som vet hur man monterar bort AC på en volvo 740 -90. den funnkar inte och det kostar skjortan att laga den så då tänkte jag att jag lika bra kunde montera bort den mvh Tommy
Ta bort remmen till kompressorn och plocka bort den, om den nu ska drar någon häst. Du behöver ju egentligen inte plocka bort resten om du nu inte ska byta motor eller bygga någon turbo på nuvarande motor eller om du helt enkelt ska extrem-lätta bilen
plocka bort rören och torkfilter vid höger stötdämpartorn låt kylare i värmepaket inne i bilen sitta kvar du, och plocka bort alla ac rör i motorutrymmet.
plocka bort rören och torkfilter vid höger stötdämpartorn låt kylare i värmepaket inne i bilen sitta kvar du, och plocka bort alla ac rör i motorutrymmet.
gött men då plockar jag bort ac kompressorn, ac kylet, torkar filtret. och alla rör jag hittar till det i motor utrymmet då
Nu har jag dragit ut AC kylet och ska börja montera bort resten. vet nån om det går att ta bort rören/slangarna från värme paketet utan att det gör skillnad? eller ska jag byta till ett värme paket som inte är anpassat för AC som inte är vaccum styrt
du behöver inte röra värmepaket i bilen utan bara lossa rören där dom går in i torpeden, för annars ska du riva ner hela värme anläggningen och då lär du riva ur halva inredningen i bilen.
du behöver inte röra värmepaket i bilen utan bara lossa rören där dom går in i torpeden, för annars ska du riva ner hela värme anläggningen och då lär du riva ur halva inredningen i bilen.
ska byta inredning så att riva ner det är redan ett faktum
Dumt när du ångrar dej till sommaren
den funnkar endå inte och det kostar ett ex antal tusen att fixa den och det lägger jag inte jag pengar på