tja Av olika skäl så har jag blivit tvungen att ställa av min bil och så därför leta upp något tillfälligt. Så min fråga lyder så här vilka eller vilken bil ska man välja om man har max 10.000kr. Alla tipps uppskattas
Ska du köpa en bil för max 10k så är det svårt att hitta en som faktiskt är "bra" , såvida du inte köper billigt av vän/släkting
Japanare rostar ju som satan, men motor och drivlina håller länge så Nissan, Toyota, Mazda eller liknande i mindre rostiga exemplar är bra val. Golf 3 som tidigare nämnt är också bra och robusta bilar, men de samlar ju rost de också. Volvo 740/940 är ju förbannat tråkiga bilar, men de håller i ur och skur samt billiga att laga.
Ditt val
---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
min ford är ett bra val. den ska besiktas i juli igen men den gick igenom med 2 bra att veta den 19mars och dom är fixar jag inom 24timmar. den går ruskigt bra oxå:P ingen tråkig volvo här inte + att de är bra ljud med
En fin saab 900i OG eller en lite halvfin 900i NG i brukskick kan du få för de pengarna.
..annars är den gamle budgetbilen Saab 90 ett hyfsat val för den som vill åka lite mera finskt och old school än de toppmoderna OG/NG 900. Brukar knappt kosta nånting men ändå vara ganska fräscha, men man får väl inte direkt några dubbla förgasare under huven.