Lyfter denna gamla tråd istället för att starta en ny.
Har en 234f som tomgången hänger sig på, främst när den är varm och när jag frikopplar, då sticker den iväg till en 4000 varv så det låter som en gammel körring kör(den går ner till normal nivå när jag släpper den), ibland funkar det dock som det ska. Detta sker alltså när jag är ute och kör med bilen.
När jag stannar och bara låter den gå på tomgång så lägger den sig mellan 1200-1500 varv, det varierar, detta händer oftast bara när den är varm, men har hänt nån gång när tempen knappt har stiget också.
startar jag om bilen så lägger den sig på 900 som den skall, ibland pendlar den oroligt mellan 7-900 dock.
Har kollar alla slangar och insugspackningen, sprayat startgas inprincip överallt utan att hitta nått läckage. Brorsan säger att inställningen för spjällhusgivaren står rätt(han är bilmekaniker) men vet inte om han bara är lat ? :PVa fasen kan det vara, han trodde heller inte på tomgångsmotorn men ja vet inte?
Verkar inte heller finnas någon spricka i grenrör eller innan lamban. Nätet som sitter i slangen till luftburken (slangen där LMM sitter alltså) är trasigt, men det skall väl inte påverka.
Tack på förhand.
Senast redigerat av Varmland_volvo745 (27 januari 2014)