4778
Sök

Varför verkar "billjud och multimedia" inte handla om återgivningen?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
13 april 2010
Finns mycket man skulle kunna göra för att fixa till min installation, men det är inte värt den tiden och den kostnaden som krävs för att göra det.

Sen är det i mina ögon inte alltid en nackdel med att ha en installation som vem som helst hade kunnat göra, "Svensson" ser att det finns en möjlighet att kunna bygga något eget som kan ge bra resultat tävlingsmässigt.

Inget ont i t.ex Björns bilar (dB Akuten) men få "Svenssons" hade kunnat göra sådana installationer själva och då tänker jag inte p.g.a priset på anläggningen utan själva bygget.
Björn håller en nivå som är ett par steg över de flesta dödliga wink

EDIT: "Bra" installation är det lika med snygg? Jag skulle vilja på stå att min låda är en bra installation, men den är ganska långt från snygg wink
Senast redigerat av ExtraKim (13 april 2010)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

365 Inlägg
13 april 2010
Man ska bygga sitt ljudsystem efter hur man själv upplever att det optimala ljudet är. Om sedan andra gillar det eller inte kan man ta och skita i. Ljudet i ens egen bil har man ju iaf från första början för att man själva ska kunna lyssna och njuta.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
13 april 2010
Tokken> Sant sant.

Men jag vill få en chans att verkligen lyssna på den ngn ggn smile

Dock var vi åter där med vad man ANTAR av vad man ser....
Kan omformulera mig.
Med tanke på hur dina högtalare är monterade så TROR jag att du inte har dne ljudbild JAG vill ha....men jag hoppas på en chans att bli överbevisad wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 665 Inlägg
13 april 2010
Softis du har helt rätt. Tokken ska inte ta åt sig. Har inte lyssnat i hans bil. Tycker inte han har en extrem showmultimediabil. Jo kanske han har men den är någorlunda sansad o smakful. Finns lite eftertanke, inte bara vräka in allt han kan få tag i som många verkar göra.

Här ser vi en bil som är helt smaklös på insidan. Alltså min personliga åsikt.
http://www.garaget.org/?car=159402&image=1814009

Sen såg jag en dåre som monterad slutsteg i ryggstödet i stolen bara för att vara först.
(ok tokkens ryggstöd är inte så sköna de heller)

Tokken ska du till Bålsta på lördag?????

Nu ska jag säga en sak om bildskärmar i bil som jag aldrig trodde jag skulle säga..
Tokken du är grymmast! Fjålligt med allt under 20" Hur stor är din???? (skärm alltså)
Senast redigerat av Rickard-v (13 april 2010)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

stRaend
13 april 2010
Rickard-v skrev:
Softis du har helt rätt. Tokken ska inte ta åt sig. Har inte lyssnat i hans bil. Tycker inte han har en extrem showmultimediabil. Jo kanske han har men den är någorlunda sansad o smakful. Finns lite eftertanke, inte bara vräka in allt han kan få tag i som många verkar göra.

Sen såg jag en dåre som monterad slutsteg i ryggstödet i stolen bara för att vara först.

Nu ska jag säga en sak om bildskärmar i bil som jag aldrig trodde jag skulle säga..
Tokken du är grymmast! Fjålligt med allt under 20" Hur stor är din???? (skärm alltså)

sedan är det ju beroende på hur han vill ha i sin bil. jag tycker att arbetet är grymt gjort med allt precisionsarbete som det faktiskt är. Sedan visst, jag skulle nog aldrig göra något liknande då jag varken har tid, plats, kunskap eller råd med sådana här saker. Sedan så tror jag dock att det är mer en "showbil" på insidan. tongue

Men som sagt, alla har vi olika åsikter om vad som är snyggt och fult. Hade varit rätt tråkigt ifall alla tyckte likadant, då hade alla bilutställningar varit riktigt tråkiga att gå på. Med tanke på att alla bilar hade sett likadana ut? neutral

Team dBakuten
3 453 Inlägg
14 april 2010
Rickard-v skrev:

32" smile Vet inte om jag hinner till bålsta.. Måste fixa lite grejer så den går att köra.. Så som en krånglande startmotor, huvudbromscylinder, två hjullager.. men sen så!
Senast redigerat av Tokken (14 april 2010)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

2 665 Inlägg
14 april 2010
32" Ok coolt. Då har du lagt ribban högt för andra som ska montera skärm i bilen.

7st 7" skärmar är som 7st fiat 127 på parkeringen.
O 1st 32" är som en fet bmw på parkeringen.
Vad väljer man?

Bra liknelse vaaaaa? hahahaha

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

4 693 Inlägg
14 april 2010
Haha, ja det var det. Fast jag skulle nog ta 7 st Fiat faktiskt big_smile

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
14 april 2010
Hade det varit Fiat 126 så hade valet inte varit svårt, jag SKA bygga i en sådan någon gång i livet, dock tog det mig 8-10år att skaffa mig en Express så när det väl blir av vet man aldrig. wink

På tal om skrämstorlek så är Tokken långt från värst, BRL Astron hade väl en 40"are eller nått liknande för ett par år sen.
Förstår att det blir mer och mer (samt större) skärmar i.o.m att priserna sjunker, men i ärlighetens namn så anser jag att 90% av de som har skärm i bilen har det enbart för att ha det och inte för att de har behov av det.
Senast redigerat av ExtraKim (15 april 2010)

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
15 april 2010
Jag har min för att det är så svårt att se den lilla texten på HU:s display, plus att den var billig smile

Booyakasha!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 april 2010
Softis skrev:
Jag har min för att det är så svårt att se den lilla texten på HU:s display, plus att den var billig smile

det var ju en god orsak då tongue

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 april 2010
ExtraKim skrev:
På tal om skrämstorlek så är Tokken långt från värst, BRL Astron hade väl en 40"are eller nått liknande för ett par år sen.

ÖÖÖÖ hallåååå.. 40" i en astro eller 32" i en bubbla? wink

Jag lär nog ha en av de största skärmarna med tanke på bilstorlek.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

8 156 Inlägg
15 april 2010
Tokken skrev:
ExtraKim skrev:

Du får väl kontra med projektor och duk nästa gång? wink
Multimedia är ju just det, multi. Funfactor high liksom. Sen kan man ju paketera det lite olika...
Sen är det ju en helt annan grej med välljud, men det går att kombinera.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
15 april 2010
Tokken skrev:
ExtraKim skrev:

Hur mycket ser du av skärmen när du sitter i bilen?

Coolt bygge och lite nytänkande, helt klart!
Nödvändigt? Absolut inte tongue

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 april 2010
ExtraKim> 42" var det väl i deras MM-Astro? (Inte för att jag tycker att ha en hemmabiorigg byggd BAKOM förarutrymmet med hemmatänk INTE är bil-surround är dock en annan fråga, Det var inte konstigt att de tog hem tävlingarna med den med de förutsättningarna big_smile )

Phaeton> Redan gjorts i England...... Var en Mini som hade proj och duk som drogs ner framför rutan. Skall se om jag ittar bilderna på den igen. Tokigt coolt iaf smile

Och som jag sade tidigare. Det ÄR skillnad på tex. EMMAs MultiMediaklass (som mer eller mindre går ut på hemmabio i en bil) och show-multimedia bara för att synas....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

trucken
563 Inlägg
15 april 2010
jag tycker man själv ska bygga efter de man gillar. och gillar man en bil som ser sådär ut och har en monsterlåda i så ok. men de är inget för mej. jag gilllar mer byggena som är riktigt välbyggda, som kan ta de här 65 poängen vi har som installation i espl, för de är fan inte svårt att få ihop dem. sen gillar jag när man kan dema bilen och att den går o showa med. det går att göra en bil som är snygg, låter bra och är tävlingsduglig. tyvärr har vi för få av detta i sverige.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Sök