3067
Sök

Vad är en "bot" ?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
#1
stör mig så hårt på detta..

vad är en "bot" som i "boten anna" jag vet vad en riktig bot är.. och den är inte mänsklig.. men den boten basshunter  yrar om är ju en människa som heter anna som dessutom kan "banna dig så hårt" så vad är det för bot han yrar om??

BTW: värdelös låt


Bmw osv..

SAAB-Dåre
192 Inlägg
7 juni 2006
#2
Han är väl lite lagd åt fel håll och vill bli bannad där bak wink

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

61 Inlägg
7 juni 2006
#3
Basshunter är en såkallad CsNörd Och en BOT är en dator styrd gubbe i spelet Counter strike som förövrigt suger.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
#4
Neumann skrev:
Basshunter är en såkallad CsNörd Och en BOT är en dator styrd gubbe i spelet Counter strike som förövrigt suger.
jag vet!! skriver ju de men boten han sjunger om är ju en mänsklig tjej som existerar så vad betyde rordet bot för han *fattar inte*


Bmw osv..

8 156 Inlägg
7 juni 2006
#5
En bot är ett datorprogram med en speciell uppgift. I t.ex Counter-Strike så är en bot en datorstyrd spelare. I IRC (Internet Relay Chat) så är en bot ett program som kan ha en väldigt massa uppgifter. En del botar kan man "prata" med och få fram uppgifter ifrån. Men oftast så är en IRC-bot till för att blockera spammare och personer som beter sig illa i chattkanalen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

342 Inlägg
7 juni 2006
#6
1. Straff
Bot är ett penningstraff? vid ett brott eller en förseelse?, i regel i form av dagsböter (högst 120 dagsböter). Dagsbotens storlek beror på den dömdes inkomst, förmögenhet och försörjningsskyldighet?. Felparkeringsavgift kallas ofta felaktigt parkeringsbot.

2. Botelse
Bot, substantiv, om botande av sjukdom, t.ex. råda bot på/för.

3. Robot
Bot (kortform av robot, uttalas "bått")

4. Automatisk användare
Bot är en automatisk användare i ett IRC-nät som t.ex. övervakar en viss kanal.

5. Medspelare
Bot är en datormotspelare (eller medspelare) i ett multiplayer-spel.

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

8 156 Inlägg
7 juni 2006
#7
Neumann skrev:
Basshunter är en såkallad CsNörd Och en BOT är en dator styrd gubbe i spelet Counter strike som förövrigt suger.
Vet inte om man kan kalla honom för CSNörd, eller ens nörd. Iaf så handlar låten om en IRC-bot och inte om en CS-bot.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
#8
SNÄLLA FÖRSÖK FÖRSTÅ MIG
jag vet vad en bot är men boten basshunter snackar om är ju en riktig person!! :S


Bmw osv..

34 Inlägg
7 juni 2006
#9
UseDubbelTurbo skrev:
SNÄLLA FÖRSÖK FÖRSTÅ MIG
jag vet vad en bot är men boten basshunter snackar om är ju en riktig person!! :S
Killen snackar om att han stött på en bot i en irc chan, Och vad en irc bot är har redan sagts. Det är somsagt en datastyrd identitet i en irc kanal.

Men sedan sjunger han att det visar sig att denna datastyrda person inte är en datastyrd person utan en riktig människa.


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
#10
nallas skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
SNÄLLA FÖRSÖK FÖRSTÅ MIG
jag vet vad en bot är men boten basshunter snackar om är ju en riktig person!! :S
Killen snackar om att han stött på en bot i en irc chan, Och vad en irc bot är har redan sagts. Det är somsagt en datastyrd identitet i en irc kanal.

Men sedan sjunger han att det visar sig att denna datastyrda person inte är en datastyrd person utan en riktig människa.
aha där ser man ;P *adlrig orkat lyssna på hela låten* big_smile


Bmw osv..

9 108 Inlägg
7 juni 2006
#11
kolla videon så fattar du..
http://video.google.com/videoplay?docid … boten+anna


banna = bannlysa.. alltså, om man kickar och bannar en person från kanalen så kan han inte komma in igen...


SSS -12
3 217 Inlägg
7 juni 2006
#12
Grejen är att han tror att den här Boten Anna är en bot, vilken han tänder på enormt... Men sen får han reda på att denna Anna inte är en bot utan en helt vanlig vacker tjej, som för honom är ganska främmande!

Där har vi vad -->Boten<-- Anna...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

8 156 Inlägg
7 juni 2006
#13
UseDubbelTurbo skrev:
SNÄLLA FÖRSÖK FÖRSTÅ MIG
jag vet vad en bot är men boten basshunter snackar om är ju en riktig person!! :S
Hon finns tydligen i verkligheten också. wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

73 Inlägg
7 juni 2006
#14
Ja hon finns i verkligheten tongue #Anna tror jag hennes kanal heter på irc.

69 Inlägg
7 juni 2006
#15
finns en artikel i dagens aftonbladet som förklarar en del!


4 554 Inlägg
7 juni 2006
#16
suck.. borde vara basshunterförbud...

Leg. Spådam
816 Inlägg
7 juni 2006
#17
loudness skrev:
suck.. borde vara basshunterförbud...
Tack, det har jag väntat länge på att få höra!

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
7 juni 2006
#18
det finns ju en låt som beskriver vad "boten anna" handlar om.. eller förklarar å förklarar, förlöjligar kanske man ska säga, smile

"AssHunter - Det heter faktiskt Bott" heter den iaf smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Better than God \o/
1 883 Inlägg
7 juni 2006
#19
Jag har pratat med Anna som låten handlar om.   :p

Vill ni ta på mig?    roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

645 Inlägg
7 juni 2006
#20
Men att folk inte har fattat det än. smile Anna är en tjej som folk tror är en irc-bot för hon är afk och har script.

#-aNNa- har jag för mig kanalen va, va själv där när jag lirade cs. Hon är typ alltid afk, men hon har ett script som gör att hon kickar/bannar folk som spammar/invitar till andra kanaler osv...



Sök