3865
Sök

S40/V40 T4 effekt ökning på sportkammar

15 Inlägg
16 april 2010
Trådstartare
Har en s40 t4 2001 som är autotechad med steg4 300hk och kände att effekten inte räcker till och undrar då om någon som kört i sportkammar samt om de gör skillnad.
så som jag förstått är att man ska ha kring 270grader men med mycket lyft typ 10.5-11.5mm:cool: ?
även tacksam om ni kan tala om vad det kan ge i effekt samt kostnader ink montering.
känner ni även till någon återförsäljare med kammar förutom autotech.
autotech tar 16920:- då inkluderar det ventilfjädrar och montering:/

Tackar för alla möjliga svar
//Waco:lol:

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 april 2010
det finns ingen annan som gör kammar på råämnen med vettiga värden så autotech är det som gäller. omslipade kammar (260/9.2) duger inte med så liten turbo.

bra kammar ger i regionen 10% mer effekt och ett roligare register

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

15 Inlägg
17 april 2010
Trådstartare
tack ennu en gång henke smile vad hade vi alla s40/v40 nördar gjort utan dig smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 april 2010
sen kan man tycka att 16000kr är mycket för kamaxlar, men räkna då in att det som görs är "kamremsbyte", "byte topplockspackning", "byte grenrörspackningar" + då schimsa in rätt ventilspel samt demontera alla fjädrar etc...   16000kr är billigt monterat alltså.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

3 860 Inlägg
19 april 2010
torpis skrev:
sen kan man tycka att 16000kr är mycket för kamaxlar, men räkna då in att det som görs är "kamremsbyte", "byte topplockspackning", "byte grenrörspackningar" + då schimsa in rätt ventilspel samt demontera alla fjädrar etc...   16000kr är billigt monterat alltså.

Precis.. tror många missar vad som medöljer förutom kamarna...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Sök