3769
Sök

Hur får man det fram det sportiga avgasljudet och inte det dära brööööööllllllllllllllll

908 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#1
som sagt vill inte ha något brööööl ljud utan mer sportigt

typ ngt liknande detta

http://www.youtube.com/watch?v=66FXqaLtcsk

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
20 april 2010
#2
I vilken bil?
Svårt med ljud från en sexa i en golf 2 annars. wink
MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Like it German
378 Inlägg
20 april 2010
#3
Byt motor skulle jag säga... handlar inte direkt bara om avgassystemet. Kan juh inte bygga nått dunder system som får din b230 att låta som en F1 bil.

MVH

Hur många skruvar fick du över?....

908 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#4
Opelmadness skrev:
I vilken bil?
Svårt med ljud från en sexa i en golf 2 annars. wink
MVH T.

både i bmw:n och golfen iaf i bmw:n  skulle jag vilja ha. har orginal nu.

Like it German
378 Inlägg
20 april 2010
#5
I bmwn går det iaf att få mysigt ljud smile kanske inte lika lätt i golfen.

De du menar med bröööligt  ljud är för folk tar bort alla ljuddämpare och sätter 3" all the way i princip.

Byt ut dämparna till sportigare varianter och byt till större rör, sen ska du nog bli nöjd smile

Hur många skruvar fick du över?....

908 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#6
kimmy89 skrev:
I bmwn går det iaf att få mysigt ljud smile kanske inte lika lätt i golfen.

De du menar med bröööligt  ljud är för folk tar bort alla ljuddämpare och sätter 3" all the way i princip.

Byt ut dämparna till sportigare varianter och byt till större rör, sen ska du nog bli nöjd smile

finns det färdiga komplette typ från ferrita eller de blir volvo 740 ljud med de oxå tongue?

154 Inlägg
20 april 2010
#7
Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

1 207 Inlägg
20 april 2010
#8
Lajning skrev:
Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

Njae... Det tror jag inte, inte på JT/ferrita/simons system iaf. Då är det troligen mest flöde, kostnad och att det ska vara lätt att montera som gäller.

Handledare
1 481 Inlägg
20 april 2010
#9
Till BMW:n så är det väl bara att köpa ett Eisenmann.

http://www.youtube.com/watch?v=bMfWpP1i … ature=fvsr


Like it German
378 Inlägg
20 april 2010
#10
maco skrev:
Lajning skrev:
Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

Njae... Det tror jag inte, inte på JT/ferrita/simons system iaf. Då är det troligen mest flöde, kostnad och att det ska vara lätt att montera som gäller.

tror han syftade mer på ljudet typ på youtube filmen och den bilen wink

ferrita och simons är juh dom billigare varianterna men ljuder helt klart bra enligt mig. Hade inte tvekat på system från nån av dom speciellt inte till nån av dina bilar. hade de vart exklusivare bilar vi prata om hade jag kanske funderat på nått annat smile

MVH

Hur många skruvar fick du över?....

1 207 Inlägg
20 april 2010
#11
kimmy89 skrev:
maco skrev:
Lajning skrev:
Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

Njae... Det tror jag inte, inte på JT/ferrita/simons system iaf. Då är det troligen mest flöde, kostnad och att det ska vara lätt att montera som gäller.

tror han syftade mer på ljudet typ på youtube filmen och den bilen wink

ferrita och simons är juh dom billigare varianterna men ljuder helt klart bra enligt mig. Hade inte tvekat på system från nån av dom speciellt inte till nån av dina bilar. hade de vart exklusivare bilar vi prata om hade jag kanske funderat på nått annat smile

MVH

Så sant så. Måste erkänna att jag inte läste "De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump." så noga. My bad.

299 Inlägg
20 april 2010
#12
fullflödeskattar, extratorgrenör, en rejäl slutburk, helst allt rostfritt är grejen. avstämd storlek till motor. 2x2,5" är lagom för en 3,5 liters sexa ...märken hit och dit är inte grejen.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

2 982 Inlägg
20 april 2010
#13
uppsala avgasteknik hjälper dig bäst med detta


908 Inlägg
20 april 2010
Trådstartare
#14
saab_sonett skrev:
Till BMW:n så är det väl bara att köpa ett Eisenmann.

http://www.youtube.com/watch?v=bMfWpP1i … ature=fvsr

lät rätt gott men hittade denna bmw. riktigt härligt ljud big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=hej6IFt9 … re=related

629 Inlägg
21 april 2010
#15
Residence skrev:
uppsala avgasteknik hjälper dig bäst med detta

+1

Helnöjd med systemet dom gjorde till min Alfa!


189 Inlägg
21 april 2010
#16
kör ett Eisenmann system på min e30. Låter riktigt bra smile

///M

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 april 2010
#17
Rostfritt stål gör mycket.
Ger ett lite mer klingare ljud eller hur man kan kalla det.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 april 2010
#18
Alltså.. Bröl funkar ju det också.. Ibland iaf:



Och som höres så går den ner till bröl-mode när man inte varvar ur den. Akta dig så att du inte får ett skönt  ljud i ett register för att sedan få ett helt missbildat ljud i ett annat, lite som min =P

"When innovation meets passion!"

146 Inlägg
21 april 2010
#19
Mechanimal skrev:
Alltså.. Bröl funkar ju det också.. Ibland iaf:



Och som höres så går den ner till bröl-mode när man inte varvar ur den. Akta dig så att du inte får ett skönt  ljud i ett register för att sedan få ett helt missbildat ljud i ett annat, lite som min =P

Så ska en BMW låta! smile

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......

"Unloaded"
1 557 Inlägg
21 april 2010
#20
kingen85 skrev:
Mechanimal skrev:
Alltså.. Bröl funkar ju det också.. Ibland iaf:



Och som höres så går den ner till bröl-mode när man inte varvar ur den. Akta dig så att du inte får ett skönt  ljud i ett register för att sedan få ett helt missbildat ljud i ett annat, lite som min =P

Så ska en BMW låta! smile

Man tackar smile Men den låter rätt bröligt på lägre varv, även om jag eh.. inte kör den på låga varv så ofta big_smile

"When innovation meets passion!"


Sök