Tjenare alla forumkrigare
Nu börjar det bli dags att inhandla min första sommarbil
!
Tankarna går mellan EVO 1a och en 200sx, evo'n ligger strax över min budget medans 200sx'an inte sätter mig i finansiel konkurs till nästa månadslön.
Att handla för, ca 40 000. Har en månadsinkomst på 7-8k då jag fortfarande pluggar. Har inga andra utgifter förutom bilen då jag prioriterar den som nr 1
.
Båda bilarna är nyrenoverade och rostfria, dock vinterkörda, sitter nya vev/ram i båda kärrorna.
Frågan till er är nu, av vad jag har sökt mig till och genom hundratals timmars forumläsning så får jag intrycket av att evo'n ska vara mer driftsäker, dock lite dyrare att köpa / äga?
Att alla S13's skär ihop samma sekund man vrider om nyckeln verkar ju också vara ett påstående många kör med, som för övrigt aldrig setat i en sån bil.
Är det värt att lägga en slant extra för evon och ha noll kapital utifall olyckan skulle vara framme, eller köra på 200:an och samtidigt kunna lägga lite pengar på bilen om det skiter sig, jag kommer att ha en yrkesmekaniker med mig vid eventuellt köp, om han tycker bilen verkar fräsch i helhet ser jag det som mer eller mindre en omöjlighet att jag råkar på ett låd/turbo/vev ras helt utan förvarning, rätta mig om jag har fel
.
Hur är bilarna i allmänhet? Vänder mig till er som antingen kör eller har rattat någon av bilarna, kostnader, försäkring? Körglädje och prestanda? EVO'n ligger ca 100 kusar före 200an i fråga, men frågan är hur man ska göra, mycket att ha i åtanke!
Kom med förslag och synpunkter! Tack för mig