Nu är dags för nytt inköp av whiskey och det blir nog laphroiag, gelfiddich eller en speyburn. någon men något uttlåtande om dessa? eller kommenterar om hur dem är. värt att testa är dme nog helt klart:D
Dags att prova ölen (ale) Newcastle somjag inhandlat få se om brittisk öl är nå
Någon somhar någon ljus lager att rekomendera ? ;D
nejdå jo den e med fin. deras 7.0or är riktigt fina när vi ändå är inne på kopparbergs, är det någon som vet varför 7.0orna du köper i sverige smakar så mycket sprit medans dom du köper i tyskland inte alls smakar sprit? kan tillägga att dom vi har i sverige är 50cl och dom i tyskland är 33cl om det nu gör någon skillnad
väldigt skummt fenomen detdär som jag har funderat på länge
nejdå jo den e med fin. deras 7.0or är riktigt fina när vi ändå är inne på kopparbergs, är det någon som vet varför 7.0orna du köper i sverige smakar så mycket sprit medans dom du köper i tyskland inte alls smakar sprit? kan tillägga att dom vi har i sverige är 50cl och dom i tyskland är 33cl om det nu gör någon skillnad
väldigt skummt fenomen detdär som jag har funderat på länge
Hmm, mycket bra fråga där. Enligt mig så smakar alltid nästan 33cl bäst ovasett öl och cider. Men varför de smkara mycket sprit i sverige och inte tyskland kan bero på burken men så ska de ju inte vara alls. kanske finna någon teori Heinken är dåd en bästa ljus lagern hitttils iaf på 33cl glassflaska
Laphroaig är grekiska och betyder "den vackra sänkan vid den breda viken" ett vackert namn på en riktigt fin whiskey. En sådan vacker whiskey måste alla ha i sitt barskåp riktig god speyside whiskey
Brew Dog (England) som gör Punk Ipa har även två andra sorter inne på bolaget, 77 Lager och Trashy Blonde som är något mer drickbara. Punk Ipan är väldigt extrem och "svårdrucken". Inte för alla om man säger så.
Jag kan rekomendera Anchor Steam som också är en pale ale, från nåt litet bryggeri i SF, USA. Väldigt bra.
Brew Dog (England) som gör Punk Ipa har även två andra sorter inne på bolaget, 77 Lager och Trashy Blonde som är något mer drickbara. Punk Ipan är väldigt extrem och "svårdrucken". Inte för alla om man säger så.
Jag kan rekomendera Anchor Steam som också är en pale ale, från nåt litet bryggeri i SF, USA. Väldigt bra.
låter härligt. måste nog testas Någon som har någon ljus lager att rekomendera likt heineken eller någon mörklager likt krusovice och falcon bayerskt ?
Någon som vet skillnaden mellan glenfiddichen och laphroiag och alt bowmore hur rökig dom ör gemnt emot glenfiddich ? ;D
Enligt mig var inte glenffiichen inte alls rökig men laphroaiga och bowmore av det man läst lär dom vara rktigt rökig, har jag fel ?
Någon med något bra tips på drink, öl m.m att svalka ner sommar hettan Själv föredrar jag i öl: Heineken, staropramen, bayerskt och krusovice någon med någon härlig sommar tips på någon annat som bara bör testas
Har just köpt Glenfiddich 12 years caoran reserve, någon som prövat denna ? Har funderat länge på en Laphroigah, någon som vet något om denna ? rikitgt rökig ?
Lite offtopic, Har funderat på att göra egen smaksatt vodka/snaps. någon som gjort det eller vet något bra recpet på detta. Det enda jag vet är att den ska ligga och dra rikigt länge 1 vecka hae jag hört iaf
Har gjort egen hallon vodka. 1 tredjedel hallon och lite socker efter behag sen fyll på med vodka. Utan socker blir den väääldigt sträv. Gjorde en variant med lite färsk mynta till hallonen, blev helt ok. Använde rysk vodka, har dock glömt märke..... Vänd flaskan försiktigt då och då.
Provsmakade varje vecka och det blev absolut bäst efter att den dragit i ca tre veckor.
Har gjort egen hallon vodka. 1 tredjedel hallon och lite socker efter behag sen fyll på med vodka. Utan socker blir den väääldigt sträv. Gjorde en variant med lite färsk mynta till hallonen, blev helt ok. Använde rysk vodka, har dock glömt märke..... Vänd flaskan försiktigt då och då.
Provsmakade varje vecka och det blev absolut bäst efter att den dragit i ca tre veckor.
Låter riktigt härligt, Jag funderar på göra på hjortron eller så mynta med lime eller citron. På Åkebär, smultron hörs de också vara en riktigt god också