2852
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

5 198 Inlägg
20 februari 2011
tkd_rille skrev:
gamlingen skrev:
Sjuka annonser när folk inte törs stå för vad dom heter,eller bara lämnar mailadress,,, Lämnar folk endast mailadress så kräver jag att de ska kolla mailen 24/7.. eller iaf till varan är såld. Tex skicka mail för mer info,,, då ska dom banne mej svara inom 10 minuter..

Om man lämnar nr och inte kan svara dagtid så blir folk sura för det. I mitt jobb kan jag tex inte svara dagtid överhuvudtaget. Så då lämnar jag hellre mailadress så ser man om de är nått seriöst som hört av sig.
Annars ringer gärna sådana som prutar utan att ha sett varan.

När jag skulle sälja en mc för några år sedan ringde säkerligen 15 stycken på 3 dagar och jag kunde bara svara 5 av de pga de ringde på helt fel tider.

kan man inte svara vissa tider så anger man telefotid.. ringer dom utanför tiden så får de skylla sej själv om man inte svarar,,

Muttley
20 februari 2011
gamlingen skrev:
tkd_rille skrev:
gamlingen skrev:
Sjuka annonser när folk inte törs stå för vad dom heter,eller bara lämnar mailadress,,, Lämnar folk endast mailadress så kräver jag att de ska kolla mailen 24/7.. eller iaf till varan är såld. Tex skicka mail för mer info,,, då ska dom banne mej svara inom 10 minuter..

Om man lämnar nr och inte kan svara dagtid så blir folk sura för det. I mitt jobb kan jag tex inte svara dagtid överhuvudtaget. Så då lämnar jag hellre mailadress så ser man om de är nått seriöst som hört av sig.

När jag skulle sälja en mc för några år sedan ringde säkerligen 15 stycken på 3 dagar och jag kunde bara svara 5 av de pga de ringde på helt fel tider.

kan man inte svara vissa tider så anger man telefotid.. ringer dom utanför tiden så får de skylla sej själv om man inte svarar,,

Lätt ?
Ett tag jobba jag olika tider 7 dagar i rad. ett pass morgon ett eftermiddag och fortsatt. Så vissa kan inte eller vill inte ha en massa som ringer.

Man märker på annonsören om han är seriös som svarar på mailet inom samma dygn. Och därigenom kan även tex jag som lägger ut annonsen tala om för den kund vilken tid han kan ringa.
Jag har slutat lägga ut nr just pga alla idioter man får på linjen.

Trucker
2 710 Inlägg
20 februari 2011
JonR skrev:
BMWgrabben skrev:
Stör mig även på dom som antingen lägger ut en bild eller många bilder på iprincip samma vinkel.

Haha ja jag fattar inte det där, dräller ju av annonser med 2st exakt likadana bilder! Då har man alltså medvetet valt att ladda upp extra bilder, sedan godkänt att betala 40kr extra för att kunna visa en exakt likdan bild som man redan har laddat upp?!? big_smile 40kr är ju inte hela världen men ändå...

40kr är faktiskt fortfarande pengar! men VARFÖR gör man sånt ?? Visst, företagare har jag förstånd för, dom har en uppsjö o göra dagligen. Men förh-e, en privatist som köper/säljer 2-3 bilar vart annat år om inte annat.

Ett exempel på en annonsör:

Bilen i fråga är en Saab 9000, årsm -96. Han/hon har lagt ut EN bild, jag mejlade om fler bilder och regnr. Personen i fråga skickar ganska exakt 10 bilder o tamefan inte en enda på insidan och dessvärre inte en enda där jag kunde se regnret. Då blir man smålack!! Bilen är ju å andra sidan inte till mig så man vill ju göra "sitt bästa" för att hitta en bil o inte ta första bästa. Vill ju inte rekomendera en bil o sen få skiten, utan rekomendera en som jag själv skulle köpt smile Men men..

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
20 februari 2011
gamlingen skrev:
tkd_rille skrev:
gamlingen skrev:

I vilken värld lever du?! Folk har inge vett i skallen idag! Nu när man läst ett antal inlägg så förstår jag faktiskt varför vissa inte lägga ut nr wink

Fart missbrukare

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 februari 2011
BMWgrabben skrev:
gamlingen skrev:
tkd_rille skrev:

I vilken värld lever du?! Folk har inge vett i skallen idag! Nu när man läst ett antal inlägg så förstår jag faktiskt varför vissa inte lägga ut nr wink

Problemet med dagens människor är att mobilerna aldrig får vara avstängda då en kompis kanske ringer mitt i natten och detta gör ju att knäppgökar också kan passa på. Så vad kan man göra? stäng av mobilen på natten så slipper ni både kompisar som stör nattsömnen och spekulanter vid obekväma tider tongue Hur enkelt som helst.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Trucker
2 710 Inlägg
21 februari 2011
Slash skrev:
BMWgrabben skrev:
gamlingen skrev:

Problemet med dagens människor är att mobilerna aldrig får vara avstängda då en kompis kanske ringer mitt i natten och detta gör ju att knäppgökar också kan passa på. Så vad kan man göra? stäng av mobilen på natten så slipper ni både kompisar som stör nattsömnen och spekulanter vid obekväma tider tongue Hur enkelt som helst.

Jag stänger aldrig av mobilen, har den bara på ljudlös! Hänt att jag fått samtal 3 på natten, självklart av dolt nr. senat för typ en vecka sen, detta märkte jag dock nåra timmar senare big_smile

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
21 februari 2011
http://www.blocket.se/stockholm/Bmw_318 … =9&w=2

Det vart nåra år mellan modell - o tillverkningsår wink

Fart missbrukare

Leg. nöt
460 Inlägg
21 februari 2011
Slickk_dude skrev:
http://www.blocket.se/sodermanland/Nissan_Primera_ca200HK_32225189.htm?ca=10&w=2

hehe smile

Och det lustiga skulle vara vadå...? roll
Senast redigerat av Baxtr (21 februari 2011)

SAAB

huh?
10 427 Inlägg
21 februari 2011
Baxtr skrev:
Slickk_dude skrev:
http://www.blocket.se/sodermanland/Nissan_Primera_ca200HK_32225189.htm?ca=10&w=2

hehe smile

"Någon slags sportsystem, kan vara äldre chip ca 200HK."

+51hk på en sugismotor med större avgassystem och chip är inte illa pinkat wink

Leg. nöt
460 Inlägg
21 februari 2011
steifan skrev:
Baxtr skrev:
Slickk_dude skrev:

hehe smile

Ja, det håller jag med om att det låter lustigt lol

SAAB

Kung
603 Inlägg
21 februari 2011
Angående telefonnumer, har haft många annonser ute på blocket, har dock bara lagt ut mitt numer på en och det gör jag inte om.

För det första är mitt numer ett abonomang så det är registrerat på mig vilket betyder att har du mitt numer kan du hitta vart jag bor, och säljer jag då något så vill jag inte att det ska bli stulet för att nån tattare inte vill betala för sig.

För det andra så la jag ut en annons på ett par fälgar till en volvo på blocket med mitt numer, fälgarna kostade nya 1200kr styck och gummit ca 700 kr styck då gummit var slitet så sålde jag i stort sätt bara fälgarna för 1500kr för alla 4.
Iallafall, fick ett helt gäng med samtal inom ett par timmar med saker så som "du får 500kr för dom och jag hämtar dom nu??" eller "vill du bya mot..." eller "kompis...." och nej det var inte bara väldoftande herrar som ringde och prutade...

Nu lägger jag enbart ut mail adress och verkar personen intresserad så skickar jag mitt numer eller ringer honom/henne, då slipper jag bli neringd av "kompisar" ..

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

138 Inlägg
21 februari 2011
Baxtr skrev:
steifan skrev:
Baxtr skrev:

Ja, det håller jag med om att det låter lustigt lol

Det var just det jag tyckte det var lite lustigt. Varför jag tog upp det var för att min fd seat cupra gti på 150 hk hade också helt plötsligt "200 hk" enligt ägaren jag köpte den av lol
Senast redigerat av Slickk_dude (21 februari 2011)

Trucker
2 710 Inlägg
21 februari 2011
Uttelito skrev:
Angående telefonnumer, har haft många annonser ute på blocket, har dock bara lagt ut mitt numer på en och det gör jag inte om.

För det första är mitt numer ett abonomang så det är registrerat på mig vilket betyder att har du mitt numer kan du hitta vart jag bor, och säljer jag då något så vill jag inte att det ska bli stulet för att nån tattare inte vill betala för sig.

För det andra så la jag ut en annons på ett par fälgar till en volvo på blocket med mitt numer, fälgarna kostade nya 1200kr styck och gummit ca 700 kr styck då gummit var slitet så sålde jag i stort sätt bara fälgarna för 1500kr för alla 4.
Iallafall, fick ett helt gäng med samtal inom ett par timmar med saker så som "du får 500kr för dom och jag hämtar dom nu??" eller "vill du bya mot..." eller "kompis...." och nej det var inte bara väldoftande herrar som ringde och prutade...

Nu lägger jag enbart ut mail adress och verkar personen intresserad så skickar jag mitt numer eller ringer honom/henne, då slipper jag bli neringd av "kompisar" ..

Inte undra på att vissa inte ens lägger ut annonser utan väljer att sälja varorna från mun till mun wink
Kan inte annat än o hålla med dig!

Fart missbrukare

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 februari 2011
BMWgrabben skrev:
Uttelito skrev:

Inte undra på att vissa inte ens lägger ut annonser utan väljer att sälja varorna från mun till mun wink

Ja det är ju riktigt läskigt att få skambud eller bytesförslag, dessutom muntligt, jag förstår inte hur ni ens vågar gå ut nuförtiden tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

138 Inlägg
21 februari 2011
Slash skrev:
BMWgrabben skrev:
Uttelito skrev:

Ja det är ju riktigt läskigt att få skambud eller bytesförslag, dessutom muntligt, jag förstår inte hur ni ens vågar gå ut nuförtiden tongue

HAHAHAHAHAHA klockrent lol

138 Inlägg
21 februari 2011
granadadr skrev:
http://www.blocket.se/kalmar/Ford_Granada_ev_Bytes_32236730.htm?ca=2&w=3 hehe,, jag brukar inte hänga upp mig på stavfel,, men wink

Och så har han mage att skriva "PRATAR BARA SVENSKA"

hahahaha är du säker??

1 215 Inlägg
21 februari 2011
Slickk_dude skrev:
granadadr skrev:
http://www.blocket.se/kalmar/Ford_Granada_ev_Bytes_32236730.htm?ca=2&w=3 hehe,, jag brukar inte hänga upp mig på stavfel,, men wink

Och så har han mage att skriva "PRATAR BARA SVENSKA"

hahahaha är du säker??

hahah "Pratar inte ens svenska" skulle de stå ;P

Sök