3901
Sök

lacka mina fälgar

56 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
Jag har tänkt att lacka mina alu fälgar själv...det sitter lite löst färg på dom nu..jag undrar om man kan slipa ner det så att den nya färgen fäster och sen spraya dom själv..har fått fälgarna så vill inte lägga ut några pengar på dom

MVH SAndman

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
10 juni 2006
blästra dem, det är det bästa, sandbläster duger gott

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
10 juni 2006
blästra och lämna på pulverlack, då blir resultatet prefa...

man lever bara en gång så lev väl!

Häj Häj
90 Inlägg
11 juni 2006
Sant, sandblästring är bäst (om du inte vill sandpappra dem i flera daar) sen ska du sprutmåla dem, Inte spray måla, spray färg lossnar lätt, särskilt på fälgar som utsäts för mycket slitage... Sen så kan du ju lacka ytan också så blir den ricktigt fiin smile tongue

V O L V O
2 4 0 G L I N J E C T I O N

375 Inlägg
12 juni 2006
Ingen som läser vad killen skriver? Han har fått fälgarna och vill inte lägga ut en massa pengar på dom. Klart det funkar att sandpappra, grunda och lacka med fälgfärg. Har gjort det flera gånger med helt okej resultat. Och inte tog det flera dar heller.
Får nog räkna med c:a 500:- för slippapper, grundfärg, fälgfärg och klarlack.
Senast redigerat av Dirk Diggler (12 juni 2006)

Säljare
341 Inlägg
12 juni 2006
jag har precis lackat mina fälgar själv i garaget... slipade ner dom först.. sen hade jag på primer, sen lack ett par vändor så det täckte bra... sen ett par lager klarlack...
du kan se resultatet på min bil.. jag tyckte det blev bra iaf och inte dyrt heller

187 Inlägg
15 januari 2009
bdahl skrev:
jag har precis lackat mina fälgar själv i garaget... slipade ner dom först.. sen hade jag på primer, sen lack ett par vändor så det täckte bra... sen ett par lager klarlack...
du kan se resultatet på min bil.. jag tyckte det blev bra iaf och inte dyrt heller

körde du med spray burk då eller hur gjorde du samt vart köpte du allt? tongue

Sök