2712
Sök

Hur mycket kan jag sänka på orginal sänkt bil? sport chassi dvs.

1 515 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Tjabba.

- Bilen ska precis sänkas, nu är jag orolig över vilken sänknings grad jag ska köpa.. Bilen är sänkt ifrån orginal, ca 20mm runt om. Hur blir det om jag köper ett kit för 55/40 eller 35/35?

Då man köper sänkningssattser ska man utgå ifrån att bilen redan är sänkt? elr "nollställs" sänkningen vid ytterligare sänkning?. . . . roll

Tack för svar! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

841 Inlägg
29 april 2010
det räknar från orginal så de du har kommer inte räknas nej!   så räkna med 2-3 cm till så har du rätt
Senast redigerat av dadooo (29 april 2010)

1 515 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
dadooo skrev:
det räknar från orginal så de du har kommer inte räknas nej!   så räkna med 2-3 cm till så har du rätt

Ohh..då vet jag. funderar på 55/40. . blir det alldelles för mycket? Rädd för att det ska ta i när man åker. . .

tack för svar smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 515 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Froborg skrev:
Vad är de för bil?

Det är en Audi a4 - 05 smile

MVH

Oftare ökänd än okänd...
54 Inlägg
29 april 2010
jag kör ungefär med den inställningen ( 55/40) på mina coils.Med 19x9.5" fälgar, och de går fin fint smile

323 Inlägg
29 april 2010
Dom flesta som säljer chassisatser utgår oftast från original o inte sportchassi som tillverkarna kan ha. Så till din bil är de 35/20 och 15/15 dom du har kollat på.

1 515 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
m_o_r_p_h skrev:
jag kör ungefär med den inställningen ( 55/40) på mina coils.Med 19x9.5" fälgar, och de går fin fint smile

hmm, Det låter ju riktigt bra. Ser riktigt nice ut på din bil med. . får nog överväga att köpa 55/40 då smile

Froberg skrev:
Dom flesta som säljer chassisatser utgår oftast från original o inte sportchassi som tillverkarna kan ha. Så till din bil är de 35/20 och 15/15 dom du har kollat på.

Då blev jag lite klokare iaf big_smile

mvh

Oftare ökänd än okänd...
54 Inlägg
3 maj 2010
yes, kolla på de senaste bilderna. Bild på din bil btw? big_smile

1 827 Inlägg
7 maj 2010
Audi_powah skrev:
m_o_r_p_h skrev:

hmm, Det låter ju riktigt bra. Ser riktigt nice ut på din bil med. . får nog överväga att köpa 55/40 då smile

Froberg skrev:

Då blev jag lite klokare iaf big_smile

mvh

Du kanske också ska överväga att dina orginaldämpare inte tycker det är så roligt att konstant jobba 55mm lägre än vad han ska.

Köp kortare sportdämpare till eller coilovers, för 55mm sänknig på orgdämpare är ingen höjdare.
Senast redigerat av Eisenhut (7 maj 2010)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
7 maj 2010
Eisenhut skrev:
Du kanske också ska överväga att dina orginaldämpare inte tycker det är så roligt att konstant jobba 55mm lägre än vad han ska.

Köp kortare sportdämpare till eller coilovers, för 55mm sänknig på orgdämpare är ingen höjdare.

Håller med!

Jag sänkte min gamla Eclipse med sänkfjädrar 35mm och satte samtidigt dig nya orginaldämpare... de var HELT slut efter typ 1 år... de klarar inte av påfrestningarna när man sänker... den ligger och jobbar på helt fel område än vad den är designad för.

Sök