3200
Sök

Saab T16 i Norge. En fjern drøm eller?

4 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
#1
Hei alle "gearheads" har i mange år vært Saab fan og kjører selv en til daglig. Det er en 4 dørs 2liter 900 uten turbo. Er veldig glad i denne men drømmer om en T16 fra 80/ 90 tallet hvis det fins? Må innrømme at jeg ikke har lest igjennom forumet men lurer på om det fins slike å få kjøpt i Norge? Og hva kan slikt koste å kjøpe i Sverige? Så et par til salgs i Tyskland men de var for dyre for meg. Fruen rister bare på hodet av meg å sier at det er å kjøpe seg problemer, er selvfølgelig dypt uenig i dette, mener dette er av de modellene som rundet 1000000(1mill)km/ 100 000mil....? ja ja er vel lov å drømme som man sier, fint om noen vet og kan gi meg et tips smile

756 Inlägg
30 april 2010
#2
finnes mange 900 t16 i norge, men de som har dem vil som regel ikke selge de, kjenner en som har en 84mod 900 aero, motoren i den bilen har gått over 600,000km og går akkurat like fint, til og med orginale turboen sitter der enda wink så problemer er det ikke wink men du kan jo prøve å se på finn eller autodb kan komme frem noen 900s som er en LTT altså lavtrykksturbo de går veldig fint, har selv satt inn en slik motor i min 90 wink kontakt meg på pm hvis det er mer du lurer på wink

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

4 Inlägg
30 april 2010
Trådstartare
#3
takk for hjelp og info, er så jeg får gåsehud av bare å tenke på den deilige lyden.... er det bare meg eller har saab en særegen lyd som ikke andre merker har? og hva kommer sånt av? prøver å påvirke venner til å bli saabfolk også, de er ofte litt sånn ja ja og ikke så veldig tente men fant en godbit fra nurburgring hvor saaben der peller porscher og annet som bare det, da våknet de liksom. ble liksom "var ikkke det ei porsche da?" he he. kan jo hende boblene tok det med ro da, vet ikke jeg men morsom video var det -)

Gladen Audio
2 388 Inlägg
30 april 2010
#4
Till topps bestefar med Ringnes o pene jenter osv, vad gör denna tråden i Billjud och Multimedia?

Morsom Valborg på er fra Fleksnes!

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

18 Inlägg
1 maj 2010
#5
Det är en underbar bil, jag har själv ägt en 900 och en 900s som jag tyvärr råkade krocka. Årsmodell 87-93 är min favorit, det är modellen med den "nya" fronten.

Jag kan inte tala om utbudet på denna stjärna i Norge, men i Sverige finns det en del. De flesta Saab 900 har lite problem med rost nu för tiden. Men är du händig är det bara ett litet problem. Oftast är det bara kaross, annars är länkarm/länkarmuppfästning ett problem på de jag har haft något att göra med.

Det finns många 900s, d.v.s. lättrycksturbo (0,5-0,6bar). De med fullt tryck brukar ha bytt växellåda en eller två gånger, men det finns förstärkta växellådor att köpa. Jag kan hjälpa dig med några länkar:

http://www.blocket.se/hela_sverige?q=sa … h&sp=1 en stor hemsida för försäljning av privatpersoner.

http://forum.saabturboclub.com/ Saabforum, mycket kunnigt folk där, även köp & sälj.

https://www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv Här kan du söka på uppgifter om fordonet om du har tillgång till det svenska registreringsnumret, finns ofta på bilder på Blocket.

Lycka till! Krockar jag min Saab 9000 skulle det inte förvåna mig om jag köper en till 900s.

Arg Snickare
875 Inlägg
1 maj 2010
#6
ja precis! skit fett!


Sök