har nu precis vart ute och tatt en tur med bilen
går faktiskt riktigt bra med originalturbon
MEN! jag hade precis installerat pysventilen för att få upp laddet lite.
jag tog några svängar och märkte att en slang satt dåligt och hoppade hela tiden så laddet for iväg en bit över 2 bar..
så ja fixade en slangklämma och åkte ut igen, verkade fungera bra och ivrig som man är började ja bromsa upp han på 2:an.
de gick gött tills han började sacka.. och strax därpå smäller de till och bilen puffar några gånger och sedan dör..
direkt får ja en sådan enorm klump i magen.. gör ett startförsök och han hoppas igång med en högt och starkt ljud som låter hemskt.. den känslan jag hade i magen då var helt obeskrivlig, springer ut och kollar motorn och ser att slangen är borta och tänker att nu har ja spikat sönder hela motorn!
tar några minuter innan jag lugnat mig.
har aldrig haft en sådan hemsk känsla i hela kroppen, men tids nog börjar ja kolla upp motorn lite närmare och upptäcker att slangen till tomgångsmotorn hoppat av.. sätter på den och drar på starten, motorn låter som vanligt och jag kör försiktigt tillbaka till garaget och kolla och lyssna och allt verkar vara i sin ordning.. ställde den och tänker inte köra mer innan jag fixat en riktig och säker laddtrycksstyrning.. :p
jag vet inte vad ja hade gjort om ja hade kvaddat bilen där alltså.. men nu har man lärt sig en läxa! ;D