3496
Sök

B230fk totalrenoveras och trimmas 350 hk h-profil

patrik89
18 juni 2010
#81
den där slangen som sitter på turbon, ta bort den. Du behöver inte den big_smile
ser skit fint ut. porrigt med ställbart kamdrev

70 Inlägg
18 juni 2010
#82
Snyggt! smile

Hopplös
328 Inlägg
18 juni 2010
#83
Älskar motorbyggen! kommer följas tongue


255 Inlägg
18 juni 2010
#84
Ser bra ut! Grenröret kommer va gryyymt tajt för dig tror jag.
jag fick iaf höja upp motorn för att få plats och lite annat skit tongue
Lycka till med resten! big_smile

//Marcus


556 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
#85
ander3on skrev:
Ser bra ut! Grenröret kommer va gryyymt tajt för dig tror jag.
jag fick iaf höja upp motorn för att få plats och lite annat skit tongue
Lycka till med resten! big_smile

//Marcus

jo det är ju grymt tight, men det är bara och fixa så de får plats smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Med lem
1 127 Inlägg
18 juni 2010
#86
Får du loss oljefiltret utan att lossa på motorfästet? tongue


556 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
#87
H3dlund skrev:
Får du loss oljefiltret utan att lossa på motorfästet? tongue

hehe.. det är förbannat tight, men ja ska nog ta bort lite på motorfästet så det går lättare :p

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
#88
nu är besiktningsturbo på och motorn är i.. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/955836_ecdm5t.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/955837_trffpq.jpg

nu ska bara låda på så ska de ut och gasas..!

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
#89
har nu precis vart ute och tatt en tur med bilen smile
går faktiskt riktigt bra med originalturbon wink

MEN!  jag hade precis installerat pysventilen för att få upp laddet lite.
jag tog några svängar och märkte att en slang satt dåligt och hoppade hela tiden så laddet for iväg en bit över 2 bar..
så ja fixade en slangklämma och åkte ut igen, verkade fungera bra och ivrig som man är började ja bromsa upp han på 2:an.
de gick gött tills han började sacka.. och strax därpå smäller de till och bilen puffar några gånger och sedan dör..
direkt får ja en sådan enorm klump i magen.. gör ett startförsök och han hoppas igång med en högt och starkt ljud som låter hemskt.. den känslan jag hade i magen då var helt obeskrivlig, springer ut och kollar motorn och ser att slangen är borta och tänker att nu har ja spikat sönder hela motorn!
tar några minuter innan jag lugnat mig.
har aldrig haft en sådan hemsk känsla i hela kroppen, men tids nog börjar ja kolla upp motorn lite närmare och upptäcker att slangen till tomgångsmotorn hoppat av.. sätter på den och drar på starten, motorn låter som vanligt och jag kör försiktigt tillbaka till garaget och kolla och lyssna och allt verkar vara i sin ordning.. ställde den och tänker inte köra mer innan jag fixat en riktig och säker laddtrycksstyrning.. :p

jag vet inte vad ja hade gjort om ja hade kvaddat bilen där alltså.. men nu har man lärt sig en läxa! ;D

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
30 juni 2010
#90
Men och andra sidan, det där hade ju ingenting med pys ventilen att göra egentligen...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

556 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
#91
Wikstromm skrev:
Men och andra sidan, det där hade ju ingenting med pys ventilen att göra egentligen...

nej men slangarna som ja drog till den.. men dom har de ju heller inget fel på de va ju bara de att jag inte gjorde en seriös installation..
var nippelen på turbon som var lite för liten.. eller slangen till nippelen som var för stor wink

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

675 Inlägg
1 juli 2010
#92
Läst igenom tråden nu och måste säga att du gör ett bra jobb smile Står precis inför samma arbete tongue Mvh/Linkan


from reftele
180 Inlägg
1 juli 2010
#93
snyggt bygge, tur att det gick som det gjorde med motorn att allt var ok du har ju lagt ut en del tid på den motorn smile


23 Inlägg
1 juli 2010
#94
Riktigt imponerande projekt! Fullpott!!

Mvh


556 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
#95
kul med alla positiva kommentarer smile

nästa projekt blir den roliga delen nämligen att montera turbo och grenrör smile
men de blir ju såklart efter jag besiktigat den.. är lite småfix innan dess..

kommer uppdatera med bilder allt eftersom, kommer bland annat svetsa skiljevägg i mitt kl-racing grenrör..

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
1 juli 2010
Trådstartare
#96
Linkan_740 skrev:
Läst igenom tråden nu och måste säga att du gör ett bra jobb smile Står precis inför samma arbete tongue Mvh/Linkan

lätt värt all tid man lagt ner när man får ta sin första provtur! smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

556 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
#97
- UPPDATERING -

nu har ja gjort en tvätt och städat den lite.. ska nu besiktigas så man kan slänga på turbo och grenrör smile

saker som ska göras på utseendet:

- lacka framläppen
- på med mina ögonlock
- sänka mer fram
- kjolar på sidan
- tona
- byta usa blinkers mot vanliga vita
- 960 handtag
- byta skyltar

mycket mer tror ja inte ja kommer göra på utsidan..

bilder på motorrummet får ni inte se förns det är klart big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/960993_tkf14g.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/960994_3tn04k.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77453/960995_z1ff5e.jpg
Senast redigerat av Marbu (8 juli 2010)

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

76 Inlägg
5 augusti 2010
#98
starkt jobbat wink håller på med samma sak till min ascona a med b230fk big_smile

old school is the only school.

42 Inlägg
17 september 2010
#99
En stund sedan sista uppdateringen...
Gick den igenom besiktningen, och gick det allt bra med monteringen av den nya turbon och grenröret?
*Nyfiken*


556 Inlägg
9 oktober 2010
Trådstartare
#100
VidarM skrev:
En stund sedan sista uppdateringen...
Gick den igenom besiktningen, och gick det allt bra med monteringen av den nya turbon och grenröret?
*Nyfiken*

blev ingen besiktning i år.. men har nu monterat turbon och grenrör så ja kunde bygga downpipe m.m till turbon

har tagit några provturer och den går riktigt bra smile, men skiljeväggen i grenröret är inte fixad än och kamaxel ska beställas i veckan, blir en FS296

laddar just nu 1.2men blir mer när jag ställt upp grundtrycket på WG

har även byggt ett stag från fjäderbenstornet till motorn för att stabilisera upp motorn

ska slänga upp nya bilder på allt de goda! big_smile

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!


Sök