Någon som vet på ett ungefär vad det skulle kosta och renovera(gå igenom hela motorn)? Och även vässa motorn lite samtidigt. Det är en volvo 740 GL -88.
Nej inte själv. Sån kompetens har jag absolut inte. Jag tänkte ju så klart leja för det. Anledningen till att jag vill renovera och vässa den är ju för att motorn ska ses över och sen för att den om möjligt ska bli snabbare.
jadu "camen" ... jag vet inte men jag kan tro att det kostar 700:- timman ?? verkstäder brukar väll ta de priset ... cirka ... ? du får nog helt enkelt fråga på olika ställen vad det kan kosta ...
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
om du ska lämmna in bilen för total renovering av motorn + lite trimmning kan bli väldigt dyrt... inte värt o slänga ut dom pengarna.... vi pratar alltså priser upp emot 10.000 om det ska renoveras + trimmas lite
köp en manual typ haynes, riv ur motorn sätt den på ett motorställ och börja skruva som folket säger det kostar mer på en verkstad än vad det är värt. I annat fall kanske det finns någon som har en utbytesmotor som är sjysst.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
ja tycker som de flesta andra; skaffa haynes boken. det gjorde jag i vintras. renoverade min första motor någonsin under vintern + att jag satte i lite trimm på samma gång ... kan ju lova dig att det inte är så specielt svårt som det kan låta. B230 motorerna är väldigt lätta att ha och göra med.
Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)
en gammal b230, renovera den själv, köp sotnings sats med tillägs paketet på mekonomen å ge dig ut i verkstaden...
Vad kostar en sån satts?? med tillägspaket??
har för mig att jag köpte en sotningssats till min 740 turbo för 700kr men de va ett tag sedan så jag kan ha fel!
men du bör absolut fixa de själv! så läge du märker upp kablar ordentligt så är de inge problem står i vanliga "gör de självböcker" om vilka nm du ska dra vilka bultar o de är inget märkvärdigt!
är allt väl förberett viver du ur en motor ur en 740 på 1.5 / 2 tim och de fina med 740 är att om du råkar göra ngt fel så är de billigt att laga lycka till
förlåt att jag stör men jag måste bara. vem i dagsläget trimmar en GL motor? att renovera kan jag gå med på. men att sedan trimma en sug motor är bara bortkastade pengar. och du hinner att byta sotningsats på dag. i 740 har du all plats i hela världen att stoppa dit verktyg och pula allt detta själv
förlåt att jag stör men jag måste bara. vem i dagsläget trimmar en GL motor? att renovera kan jag gå med på. men att sedan trimma en sug motor är bara bortkastade pengar. och du hinner att byta sotningsats på dag. i 740 har du all plats i hela världen att stoppa dit verktyg och pula allt detta själv
förlåt att jag stör men såg nu att tråden är över 2 år gammal... är de redan fixat elr?