2979
Sök

Motorrenovering volvo 740

5 Inlägg
13 juni 2006
Trådstartare
Någon som vet på ett ungefär vad det skulle kosta och renovera(gå igenom hela motorn)? Och även vässa motorn lite samtidigt.
Det är en volvo 740 GL -88.

Skåning
739 Inlägg
13 juni 2006
Varför ska du renovera den?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

DREAMTEAM
248 Inlägg
13 juni 2006
Du ska inte göra detta själv alltså? eller vad menar du ?

Volvo 240 GL-R -90 (No turbo shit, just real power)
Volvo 240 DL Turbo -78 (Turbo projekt)
Vw Golf V "TSi" -08 (Das Auto)

5 Inlägg
13 juni 2006
Trådstartare
Nej inte själv. Sån kompetens har jag absolut inte. Jag tänkte ju så klart leja för det.
Anledningen till att jag vill renovera och vässa den är ju för att motorn ska ses över och sen för att den om möjligt ska bli snabbare.

Skåning
739 Inlägg
13 juni 2006
Hur långt har den gått då?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

674 Inlägg
13 juni 2006
köp ny bil... det lär väl nästan är eller gå upp mot hälften av bilens värde?

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

DREAMTEAM
248 Inlägg
14 juni 2006
jadu "camen" ... jag vet inte men jag kan tro att det kostar 700:- timman ??
verkstäder brukar väll ta de priset ... cirka ... ?
du får nog helt enkelt fråga på olika ställen vad det kan kosta ...

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
14 juni 2006
en gammal b230, renovera den själv, köp sotnings sats med tillägs paketet på mekonomen å ge dig ut i verkstaden...

5 Inlägg
15 juni 2006
Trådstartare
Är rädd för att det är för svårt. Har aldrig mekat med bilar.
Men tack för hjälpen.

hmmmm
1 094 Inlägg
15 juni 2006
om du ska lämmna in bilen för total renovering av motorn + lite trimmning kan bli väldigt dyrt... inte värt o slänga ut dom pengarna.... vi pratar alltså priser upp emot 10.000  om det ska renoveras + trimmas lite

70 Inlägg
15 juni 2006
camen skrev:
Är rädd för att det är för svårt. Har aldrig mekat med bilar.
Men tack för hjälpen.

gör ett försök ska du lämna in en sån motor för renovering lär du få betala mer än va bilen är värd  se de som lärorikt

1 079 Inlägg
15 juni 2006
köp en manual typ haynes, riv ur motorn sätt den på ett motorställ och börja skruva som folket säger det kostar mer på en verkstad än vad det är värt. I annat fall kanske det finns någon som har en utbytesmotor som är sjysst.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

DREAMTEAM
248 Inlägg
16 juni 2006
ja tycker som de flesta andra; skaffa haynes boken. det gjorde jag i vintras. renoverade min första motor någonsin under vintern + att jag satte i lite trimm på samma gång ... kan ju lova dig att det inte är så specielt svårt som det kan låta. B230 motorerna är väldigt lätta att ha och göra med.

81 Inlägg
2 januari 2009
Xoff skrev:
en gammal b230, renovera den själv, köp sotnings sats med tillägs paketet på mekonomen å ge dig ut i verkstaden...

Vad kostar en sån satts??
med tillägspaket??

72 Inlägg
2 januari 2009
Ges skrev:
Xoff skrev:

med tillägspaket??

har för mig att jag köpte en sotningssats till min 740 turbo för 700kr men de va ett tag sedan så jag kan ha fel!

men du bör absolut fixa de själv! så läge du märker upp kablar ordentligt så är de inge problem
står i vanliga "gör de självböcker" om vilka nm du ska dra vilka bultar o de är inget märkvärdigt!

är allt väl förberett viver du ur en motor ur en 740 på 1.5 / 2 tim
och de fina med 740 är att om du råkar göra ngt fel så är de billigt att laga smile 
lycka till

1 878 Inlägg
2 januari 2009
förlåt att jag stör men jag måste bara. vem i dagsläget trimmar en GL motor? att renovera kan jag gå med på. men att sedan trimma en sug motor är bara bortkastade pengar. och du hinner att byta sotningsats på dag. i 740 har du all plats i hela världen att stoppa dit verktyg och pula allt detta själv

Entreprenör
1 784 Inlägg
2 januari 2009
Ges skrev:
Xoff skrev:

med tillägspaket??

700:-....+   600:-  ungefär..

72 Inlägg
2 januari 2009
Frozen1985 skrev:
förlåt att jag stör men jag måste bara. vem i dagsläget trimmar en GL motor? att renovera kan jag gå med på. men att sedan trimma en sug motor är bara bortkastade pengar. och du hinner att byta sotningsats på dag. i 740 har du all plats i hela världen att stoppa dit verktyg och pula allt detta själv

förlåt att jag stör men såg nu att tråden är över 2 år gammal...
är de redan fixat elr?

Whatever :)
1 652 Inlägg
3 januari 2009
men köp KG's renoverings satts.. får du ju med block, vevaxel, ram och vevlager. vevstake kolvar + kolvbult. packnignar osv.. för 11000 smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

72 Inlägg
3 januari 2009
XeptiQ skrev:
men köp KG's renoverings satts.. får du ju med block, vevaxel, ram och vevlager. vevstake kolvar + kolvbult. packnignar osv.. för 11000 smile

tror han bara va intreserad av stoningssats smile

Sök