3724
Sök

Ang kofångare på en volvo 740 -88

570 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#1
ska borra hål i min kofångare så den kyler intercoolern bättre men min fråga är vilken storlek på hålborret ska man använda?


mvh


Volvoskadad
6 017 Inlägg
Old school JDM
176 Inlägg
27 maj 2010
#3
Stizzsee skrev:
ska borra hål i min kofångare så den kyler intercoolern bättre men min fråga är vilken storlek på hålborret ska man använda?


mvh

Håller med Volvo_Mannen ovan.

Men tror jag hade 6,5 cm när jag gjorde det. 5 stycken hål fick plats. Dock har jag en -90, kanske är skillnad där vi nummerplåten på kofångaren?

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

570 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#4
hade tänkt mig 5 hål. ska ta reda på hur långt där är imellan.


Forummoderator
26 397 Inlägg
27 maj 2010
#5
Är det inte en krockbalk bakom kofångaren? Är den så bra att göra gigantiska hål i..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

570 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
#6
där är en aluminium balk bakom. gigantiska hål blir de ju inte direkt men lagom stora. och jag tror inte det gör någon jätte större skillnad blir de nog inte direkt. men det kyler ju icen bra.


Forummoderator
26 397 Inlägg
27 maj 2010
#7
Stizzsee skrev:
där är en aluminium balk bakom. gigantiska hål blir de ju inte direkt men lagom stora. och jag tror inte det gör någon jätte större skillnad blir de nog inte direkt. men det kyler ju icen bra.

Vad är aluminiumbalken till för då, ursprungligen?
Räknade teknikerna på Volvo ut att det inte skulle göra nån skillnad att göra hål i den, för 15-20 år sedan..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

570 Inlägg
28 maj 2010
Trådstartare
#8
AirOne skrev:
Stizzsee skrev:
där är en aluminium balk bakom. gigantiska hål blir de ju inte direkt men lagom stora. och jag tror inte det gör någon jätte större skillnad blir de nog inte direkt. men det kyler ju icen bra.

Vad är aluminiumbalken till för då, ursprungligen?
Räknade teknikerna på Volvo ut att det inte skulle göra nån skillnad att göra hål i den, för 15-20 år sedan..?

'
Slå en signal till dem och hör!


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
570 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
#10
ToTTeN skrev:
http://www1.garaget.org/archive/104/103749/126688/126688-1886304.jpg


Hittade en bild på en kompis bil

jo men hur stora är hålen?


Team T-Röd Racing
507 Inlägg
30 maj 2010
#11
Mina jag gjorde var nog 72mm big_smile

...........Team T-Röd Racing.............

570 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
#12
StlpMK skrev:
Mina jag gjorde var nog 72mm big_smile

ok låter bra för jag har ett 70mm hålborr hemma


Hopplös
328 Inlägg
30 maj 2010
#13
dom jag har på min 240 är runt 80 mm tror jag,  5 st smile


570 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
#14
Martin_volvo skrev:
dom jag har på min 240 är runt 80 mm tror jag,  5 st smile

jag gjorde mina 70 och de blev faktiskt jätte bra.


4 190 Inlägg
4 maj 2012
#15
Startar upp denna tråden igen då jag har planer på att göra samma sak. Men vad säger besiktningen om att ha skylten monterad som bilden ovan och om hålen i kofångaren?


Pim_Pim
4 maj 2012
#16
zemet skrev:
Startar upp denna tråden igen då jag har planer på att göra samma sak. Men vad säger besiktningen om att ha skylten monterad som bilden ovan och om hålen i kofångaren?

Nej gör det inte, ser inte klokt ut..

StenkrossTomte
359 Inlägg
4 maj 2012
#17
zemet skrev:
Startar upp denna tråden igen då jag har planer på att göra samma sak. Men vad säger besiktningen om att ha skylten monterad som bilden ovan och om hålen i kofångaren?

Är du rädd för besiktningen så montera bara dit skylten ovanför hålen när du skall besiktiga... men som sagt, ser förfärligt ut tongue

No turbo shit! Just Real Power!


Sök