4360
Sök

Skaffa diffad bakaxel tips !

10 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Hej! har en Volvo 740 års 90 ! Som jag tänkte skaffa diffad bakaxel till. Och frågan är hur ? har hört att många svetsar men det håller väll inte i längden osv... vill göra det bra från början och göra det på rätt sätt så vad gör ja ? och vart kan man fixa det ? Tacksam för svar ! mvh neutral

1 915 Inlägg
30 maj 2010
Svetsa funkar, men sliter på däcken.
Är det en lek/vinterbil så svetsa.

Annars finns det ju lite alternativ.

Volvo har axlar med lamelldiff(sitter i en den 1031), slungdiff(1041) osv.

Kolla även http://www.bakaxel.se de har olika diffar att välja mellan.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

71 Inlägg
30 maj 2010
aussie locker har jag, funkar kanon:) finns på bakaxel.se

10 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Jaha okej smile Nej det är ingen Lek / vinter bil. så svetsa är ingen bar ide ,  Jaha okej Lamelldiff och slungdiff vad är skillnaden ? vilket skulle du / ni rekommendera ? Sorry för min Okunskap , Men man lär sig inte om man inte frågar  smile tack för Tipsen !

040 RedLine
1 219 Inlägg
30 maj 2010
Mariestads skrev:
Jaha okej smile Nej det är ingen Lek / vinter bil. så svetsa är ingen bar ide ,  Jaha okej Lamelldiff och slungdiff vad är skillnaden ? vilket skulle du / ni rekommendera ? Sorry för min Okunskap , Men man lär sig inte om man inte frågar  smile tack för Tipsen !

Nu kan inte jag så mycket om detta, men slungdiff fungerar bara upp till 40km/h om jag fattat det rätt.
Lamelldiff är bättre, men jag hade nog satsat på en Locker eller en Torsen från Bakaxel.se.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

10 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
Jaha okej där ser man ! Ja jag var inne på deras sida å kikade lite ! Men tack för den Informationen ! smile

040 RedLine
1 219 Inlägg
30 maj 2010
Jag själv startade en tråd med lite frågor om det, har för mig att jag fick hyffsade svar! Kolla gärna:)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160299

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

10 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
jaha okej ! yesbox det ska ja göra smile Thank you smile

Sök