Tjenixen
Var för några dagar sen och kollade på en calibra 16v som var jävligt fräsch utvändigt/inne.
Gått ca 20 000, full dokumentation, kvitton, bes papper osv.
Det enda tråkiga är att vänster sparklåda baktill är rostskadad så pass att det gått hål i den, ganska kexig på sina ställen. ungefär en 15-20cm yta.
Motorn tickar på tomgång och i takt med varvtalet, opel standard ventilspel, dock knackar bilen ganska högt första 3 sekunderna vid kallstart, ledde detta vidare till att kolla oljan i motorn.
Oljenivån låg precis under MIN sträcket och var blaskigt svart, läckte även ytterst lite olja ur (fördelarlådan?) höger sida som går ihop med motorn.
Bilen är besiktigad förra hösten UA, har gått ca 1000 mil efter det, han begär 30 000+ för bilen.
Vad tror ni? Är den värd att åka och titta på igen? Har provkört, fungerar bra i motor och låda än så länge iaf, inga missljud under körning förutom en gnisslande fläktrem. Kamremmen är osäkert när den senaste byttes
Alla svar uppskattas!
Mvh