4146
Sök

745 tic går konstigt behöver hjälp!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#1
hallå, har ny införskaffat mej en tic:are hehe, men bilen går dåligt som f*n vid typ bara halvgas? och när den visar 0.5 i ladd på mätaren så händer det ingetting, stampar man ner till fullgas och den börja ladda typ 0.9 då går den hur fint som helst, laddmätaren visar ett undertryck (?) på 0.7 på tomgång men när jag gasar lätt visar den 0.9 i under tryck för att sedan börja gå upp till övertryck hoppas någon förstår kan filma så får ni se tongue
Senast redigerat av hewra (3 juni 2010)


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#2
ingen som kan volvo ? tongue


326 Inlägg
3 juni 2010
#3
under tryck på tomgång ska ligga runt -0.4 -0.6 eller lite mindre min ligger på -0.7 om du gasar så ska den stiga iaf, går den bara neråt så är de nå fel. vad är de för motor i den?


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
#4
sitter en b230et tro jag ? tongue är en 89 iaf, är inte så high på volvo tongue


326 Inlägg
4 juni 2010
#5
då är de motronic sprut. så den går dåligt på typ halv gas sen när du ger fullt så går den bra? testa byt ladd trycks mätare först sen så om inte så kolla om ic:n är sprucken.


61 Inlägg
4 juni 2010
#6
De låter som något galet i motorstyrningen! Den rycker inte eller misständer när du ligger o laddar halvt?


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
4 juni 2010
Trådstartare
#7
jo den rycker och har sig, sen släpper man tillbaka gasen lite grann så inte turbon laddar då slutar den, men om jag stämplar från början går den hur fint som helst, går bara inte ligga på halvgas, sen kan den misstända till ibland :S hoppas någon förstår tongue


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
326 Inlägg
5 juni 2010
#9
får den riktigt med soppa då? jag hade knas med mina spridare iaf. testa byt box eller spridare då


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
5 juni 2010
Trådstartare
#10
hmm det skulle jag faktiskt kunna göra, men soppa tro jag den får som den ska :S


Traktorförare
7 Inlägg
6 juni 2010
#11
Tjenare. Hade liknande problem med min 940 TIC:) Vi bytade allt, spole, fördelarlock rotor bränslefilter bränslerelä, svänghjulsgivare, lmm, lambdasond, ja kort sagt allt. Sen bytade jag bensinpumpen under förarstolen, sen dess går bilen som en klocka:D Men pumpen gick, det var df man trodde att där inte var ngt fel, men kolla upp pumpen:D MVH Matte


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
#12
kan ju alltid pröva byta pump får hoppas att det löser sig då smile


Traktorförare
7 Inlägg
6 juni 2010
#13
Ja pröva med de, min hördes lite rasslande och trött, min gick inte som den skulle under 3500 varv, men när den kom över de gick den:D Pröva pumpen:D


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
6 juni 2010
Trådstartare
#14
ja allså vi säger om ajg ligger på 5:an i 90 km runt 2200 i varv sen stampar jag ner så börja den ladda typ 0.5-0.6 men känns allså helt orklös, allså för det laddet känns som det inte händer något alls sad


1 738 Inlägg
7 juni 2010
#15
Tändmodulen!! hade det felet på min med, fick typ putta fram den tills 0,9 laddet kom då sköt han på utav bara f*n


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
#16
hm hittade 4 st ställen den läckte ifrån, går mkt bättre nu! fast när man hastigt byter växel så typ dör den till i någon milli sek sen kommer skjuter den på igen? tacksam för svar smile


Traktorförare
7 Inlägg
8 juni 2010
#17
Det gör min gamle 740 också ibland, vet ej varför:P


Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
#18
jävligt störande om man ska ta ett race tongue


1 738 Inlägg
8 juni 2010
#19
Har du någon annan dump än original? har man öppen dump så spökar dom till bilen lite, alltså har du laddat på bilen sedan håller in kopplingen så brukar bilen dö för de öppna samt utbytes dumparna lirar inte bra till volvo o saab


10 287 Inlägg
9 juni 2010
#20
Alltså......

Ni får faktiskt ursäkta i denna tråd men hur skulle det vara att först fråga om Hewra har gjort en ordentlig service och bytt allt (stift, tändkablar om dom är misstänkta, rotor, födelarlock, luftfilter, flamfälla, olja, soppafilter....). Går den fortfarande illa då så kan man börja felsöka.

Och om den är en 89:a så torde den ha LH Jetronic och inte Motronic.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök