Twins skrev:
du skulle inte lackat bilen ur huvud taget !, hade du behållt bilen i orange kevlar och kolfiber, och istället bara klarlackat allting då hade du får en klar röst!
Inte min smak att göra så, har sett såna bilar som hade större delar av karossen i kolfiber men tycker de ser ut som zombie, saknar stil och proportioner och det enda som de framhäver är kolfibrets porriga mönster och ägarens betalförmåga. Antigen hela bilen i kolfiber eller nada, imo. Huv, tak, vinge och små detaljer är så vanliga nuförtiden att de går hem hos mig också.
Ditt förslag skulle jag gilla kanske på bilar som är lite roligare i former men inte på min tyvärr.
Sen är det så som
Exsicco skriver att det är betydligt dyrare att göra mönstret synligt och med min studentlön skulle projektet inte bli färdigt på några år till. För mig räcker känslan att hela bodykittet väger 13kg, är kolfiber rakt igenom och att jag inte draperade över spacklade ytor eller glasfiber bara för att visa att jag har kolfiberdelar.
Men som sagt tanken redan från början var att lacka bilen i sin helhet och det står jag fast på även om du vill ge mig en etta eller en annan oklar röst
Peace och tack för din åsikt, den uppskattas även om vi har olika smaker
Bild från 2008 när planer till bygget smiddes