3121
Sök

Qpons garage - PlanetPlast

397 Inlägg
29 april 2011
Sooooo wish I had your experience with carbon fibre tongue

Gillade verkligen denna på Elmia!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

322 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
ETTH skrev:
Sooooo wish I had your experience with carbon fibre tongue

Gillade verkligen denna på Elmia!

Bara att sätta igång med carbonet, lovar att det blir bättre för varje projekt smile

Tack, nästa gång kan du komma fram så delar jag med mig av lite experience big_smile
Kanske ser motbjudande ut men man blir lite trög när man står där som en pudel, i 4 dagar big_smile

92 Inlägg
29 april 2011
Jävlar vilket coooolt bygge!!!

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
2 maj 2011
du skulle inte lackat bilen ur huvud taget !, hade du behållt bilen i orange kevlar och kolfiber, och istället bara klarlackat allting då hade du får en klar röst!

1 290 Inlägg
2 maj 2011
Twins skrev:
du skulle inte lackat bilen ur huvud taget !, hade du behållt bilen i orange kevlar och kolfiber, och istället bara klarlackat allting då hade du får en klar röst!

Det blir bra mycket dyrare och svårare att gjuta kolfiber som ska synas. Tycker att Micke har gjort helt rätt smile

322 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
Twins skrev:

Inte min smak att göra så, har sett såna bilar som hade större delar av karossen i kolfiber men tycker de ser ut som zombie, saknar stil och proportioner och det enda som de framhäver är kolfibrets porriga mönster och ägarens betalförmåga. Antigen hela bilen i kolfiber eller nada, imo. Huv, tak, vinge och små detaljer är så vanliga nuförtiden att de går hem hos mig också.
Ditt förslag skulle jag gilla kanske på bilar som är lite roligare i former men inte på min tyvärr.

Sen är det så som Exsicco skriver att det är betydligt dyrare att göra mönstret synligt och med min studentlön skulle projektet inte bli färdigt på några år till. För mig räcker känslan att hela bodykittet väger 13kg, är kolfiber rakt igenom och att jag inte draperade över spacklade ytor eller glasfiber bara för att visa att jag har kolfiberdelar.

Men som sagt tanken redan från början var att lacka bilen i sin helhet och det står jag fast på även om du vill ge mig en etta eller en annan oklar röst wink

Peace och tack för din åsikt, den uppskattas även om vi har olika smaker smile

Bild från 2008 när planer till bygget smiddes
https://lh6.googleusercontent.com/_9_x_F98w1SI/SOjEK7N-m8I/AAAAAAAAFeo/SDKdqNvR-38/s800/front.jpg
Senast redigerat av qpon (2 maj 2011)

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
3 maj 2011
qpon skrev:
Twins skrev:

Inte min smak att göra så, har sett såna bilar som hade större delar av karossen i kolfiber men tycker de ser ut som zombie, saknar stil och proportioner och det enda som de framhäver är kolfibrets porriga mönster och ägarens betalförmåga. Antigen hela bilen i kolfiber eller nada, imo. Huv, tak, vinge och små detaljer är så vanliga nuförtiden att de går hem hos mig också.
Ditt förslag skulle jag gilla kanske på bilar som är lite roligare i former men inte på min tyvärr.

Sen är det så som Exsicco skriver att det är betydligt dyrare att göra mönstret synligt och med min studentlön skulle projektet inte bli färdigt på några år till. För mig räcker känslan att hela bodykittet väger 13kg, är kolfiber rakt igenom och att jag inte draperade över spacklade ytor eller glasfiber bara för att visa att jag har kolfiberdelar.

Men som sagt tanken redan från början var att lacka bilen i sin helhet och det står jag fast på även om du vill ge mig en etta eller en annan oklar röst wink

Peace och tack för din åsikt, den uppskattas även om vi har olika smaker smile

Bild från 2008 när planer till bygget smiddes
https://lh6.googleusercontent.com/_9_x_ … /front.jpg

det jag menade var att du inte skulle lacka kolfiberdelarna i bilens nya kulör, karossen däremot hade inte vart några problem, hade sett snyggt ut eftersom kolfiberdelarna du fixade gjorde en snygg linje runt hela bilen smile, nej då nån etta fick du inte smile, blev en 5:a men det hade ju vart jävligt snyggt så, som du säger så är ju bilen din och det ät du som bestämmer hur du ska ha det smile
Senast redigerat av Twins (3 maj 2011)

322 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
okok, du skulle vilja att bilen skulle se ut så här smile fast lite mer finish på...
https://lh4.googleusercontent.com/_9_x_F98w1SI/TTNe9vgWuzI/AAAAAAAAJ2M/GQGs_ceG6d4/s720/IMAG0481.jpg

vet inte, känns påklistrat på bilen på nåt sätt tongue

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
3 maj 2011
qpon skrev:
okok, du skulle vilja att bilen skulle se ut så här smile fast lite mer finish på...
https://lh4.googleusercontent.com/_9_x_ … AG0481.jpg

vet inte, känns påklistrat på bilen på nåt sätt tongue

japp :DDDDD, ser så jävla rått ut big_smile, då visas ju även ditt grymma arbetet med kolfibret big_smile

322 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
hade jag lämnat bilen som på bilden så hade jag behövt gjuta resten av korossen också för att det skulle smälta ihop i mina ögon.... och det är way off mina möjligheter smile

några på Elmia fick uppleva hur arbetet var utfört när jag sparkade på kofångarna wink

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 maj 2011
Sparka på bilen? yikes Skulle jag aldrig vågat med tanke på jobbet som är nedlagt på bilen! Överfet är den iaf! smile Synd att man inte kunde ta sig till Elmia och se den! sad

190 Inlägg
3 maj 2011
Fy fasen vilket jobb du lagt ner all kredit till dig

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)

116 Inlägg
3 maj 2011
Hur kan jag ha missat denna tråden?
Prenumeration lagd! smile

Santa's little helper
245 Inlägg
3 maj 2011
Härligt arbete, fortsätt så!

322 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Sparka på bilen? yikes Skulle jag aldrig vågat med tanke på jobbet som är nedlagt på bilen! Överfet är den iaf! smile Synd att man inte kunde ta sig till Elmia och se den! sad

Pallra dig över till nån utställning i sommar så demar jag åt dig också big_smilebig_smile

322 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Kexet86 skrev:
Fy fasen vilket jobb du lagt ner all kredit till dig

Tack, det värmer med trevlig respons smile

322 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Sjogren-Racing skrev:
Hur kan jag ha missat denna tråden?
Prenumeration lagd! smile

Merci smile Kommer inte hända inte så mycket under sommarn utom en omlackering väldigt snart...

322 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
tuomas skrev:
Härligt arbete, fortsätt så!

Tack smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 maj 2011
qpon skrev:
_DamnIt skrev:

Pallra dig över till nån utställning i sommar så demar jag åt dig också big_smilebig_smile

Ser jag fram emot big_smile Ska du på någon här nere kanske? smile

Sök