3668
Sök

Våga fråga datorsaker mm

Voodoo
1 444 Inlägg
13 juli 2012
#801
nu funkar datorn bättre ökade volten på minnena till 2,3v från org1,8v

PC2-6400 800MHz CAS 4 & CAS5 Dual Channel
- Available in 2GB(1GBx2), 4GB(2GBx2) & 8GB(4GBx2) Dual Channel Package
- Available CAS: 4-4-4, 5-5-5
- 240 pin, Non-ECC, Un-buffered DIMM
- Working Voltage
   800MHzC5/C6: 1.8V
   800MHz C4 : 2.0V
- Heat Spreader:8 Layers Custom Black Dragon PCB with LED
- DBT (Die-hard Burn-in Technology) Enhanced
- Lifetime Warranty
Senast redigerat av Stripz (13 juli 2012)

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

320 Inlägg
14 juli 2012
#802
Stripz skrev:
nu funkar datorn bättre ökade volten på minnena till 2,3v från org1,8v

PC2-6400 800MHz CAS 4 & CAS5 Dual Channel
- Available in 2GB(1GBx2), 4GB(2GBx2) & 8GB(4GBx2) Dual Channel Package
- Available CAS: 4-4-4, 5-5-5
- 240 pin, Non-ECC, Un-buffered DIMM
- Working Voltage
   800MHzC5/C6: 1.8V
   800MHz C4 : 2.0V
- Heat Spreader:8 Layers Custom Black Dragon PCB with LED
- DBT (Die-hard Burn-in Technology) Enhanced
- Lifetime Warranty
du bör sänka den direkt i sånt fall.. 2.3v är väldigt mycket för ett par ddr2 minnen.. prova med 2.1v istället om det funkar bättre


grön aktivist
846 Inlägg
14 juli 2012
#803
2.3v är högre än vad dom är rated för, men det är inte väldigt mycket.
Prova 2.1v, men var inte orolig för att köra dom i 2.3v smile!


Voodoo
1 444 Inlägg
14 juli 2012
#804
Confide skrev:
2.3v är högre än vad dom är rated för, men det är inte väldigt mycket.
Prova 2.1v, men var inte orolig för att köra dom i 2.3v smile!
maxar dom istället och nu startarinte  datorn om sig  2,45v  allt under så vill datorn på att starta om dig  tror de är nått som är jävligt fel  lr nån  bränd komponenti minnena lr moderkortet  har då ökat volt på allt nu  lite varmare men  finns ju  fläktar smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Voodoo
1 444 Inlägg
14 juli 2012
#805
Norrby89 skrev:
Stripz skrev:
nu funkar datorn bättre ökade volten på minnena till 2,3v från org1,8v

PC2-6400 800MHz CAS 4 & CAS5 Dual Channel
- Available in 2GB(1GBx2), 4GB(2GBx2) & 8GB(4GBx2) Dual Channel Package
- Available CAS: 4-4-4, 5-5-5
- 240 pin, Non-ECC, Un-buffered DIMM
- Working Voltage
   800MHzC5/C6: 1.8V
   800MHz C4 : 2.0V
- Heat Spreader:8 Layers Custom Black Dragon PCB with LED
- DBT (Die-hard Burn-in Technology) Enhanced
- Lifetime Warranty
du bör sänka den direkt i sånt fall.. 2.3v är väldigt mycket för ett par ddr2 minnen.. prova med 2.1v istället om det funkar bättre
de problemen jag har så spelar de inge roll bränner jag dom så har jag en större anledning till att köpa mig en ny dator  denhära har ju tjänat mig i några år nu

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Meldem
4 137 Inlägg
14 juli 2012
#806
Blir trött på att mitt windows håller på och slutar svara hela tiden. Var det en CC cleaner eller nåt man kunde köra?


8 156 Inlägg
14 juli 2012
#807
Stripz skrev:
Confide skrev:
2.3v är högre än vad dom är rated för, men det är inte väldigt mycket.
Prova 2.1v, men var inte orolig för att köra dom i 2.3v smile!
maxar dom istället och nu startarinte  datorn om sig  2,45v  allt under så vill datorn på att starta om dig  tror de är nått som är jävligt fel  lr nån  bränd komponenti minnena lr moderkortet  har då ökat volt på allt nu  lite varmare men  finns ju  fläktar smile
Det kan ju vara ett av minnena som strular?
Vad har du ställt in för timings? CL?
GeIL Black Dragon ska klara av upp till 2.4V (och helst ligga kring 2.0 för att tåla lite överklockning).

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juli 2012
#808
TouchOfRed skrev:
Blir trött på att mitt windows håller på och slutar svara hela tiden. Var det en CC cleaner eller nåt man kunde köra?
CC cleaner kan du använda, det finns även en inbyggd funktion under "verktyg" i Windows (Diskrensning vill jag minnas att det heter?) som gör något liknande. Jag upplever dock att Windows har ett visst bäst före-datum, och att det efter en tid är hopplöst att få det stadigt igen.

Att installera om operativsystemet är inte så omfattande som många tror, ta en kopia på alla dina filer och installera sedan om från grunden så bör det bli en enorm skillnad. De flesta program, spel och dylikt lagrar idag sina data på andra ställen än hårddisken. Och i de andra fallen kan man antingen kopiera sina sparade spel och liknande och sedan importera in dem igen.

Har den kärvat ihop helt får du bäst resultat på det viset!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

1 808 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
#809
En Diskrensning och Defragmatera kan hjälpa lite

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Meldem
4 137 Inlägg
15 juli 2012
#810
Kan inte öppna ett enda jävla program innan skiten säger "SVARAR INTE".. Har sparkat lite och dragit näven i tangentbordet x antal gånger nu.. Skulle lägga upp en bild på Facebook, ska inte ta mer än några sekunder att få upp Fb och några sek till att lägga upp bilden.. Fittdator, åker med skiten till returpunkten snart


DinoSaurie
216 Inlägg
15 juli 2012
#811
TouchOfRed skrev:
Kan inte öppna ett enda jävla program innan skiten säger "SVARAR INTE".. Har sparkat lite och dragit näven i tangentbordet x antal gånger nu.. Skulle lägga upp en bild på Facebook, ska inte ta mer än några sekunder att få upp Fb och några sek till att lägga upp bilden.. Fittdator, åker med skiten till returpunkten snart
låter som nån behöver köra en clean-install hmm


Voodoo
1 444 Inlägg
15 juli 2012
#812
Lr ta lugnande . För de låter som mig när datorn startar om mitt i nå viktigt....

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Meldem
4 137 Inlägg
15 juli 2012
#813
Puffen92 skrev:
TouchOfRed skrev:
Kan inte öppna ett enda jävla program innan skiten säger "SVARAR INTE".. Har sparkat lite och dragit näven i tangentbordet x antal gånger nu.. Skulle lägga upp en bild på Facebook, ska inte ta mer än några sekunder att få upp Fb och några sek till att lägga upp bilden.. Fittdator, åker med skiten till returpunkten snart
låter som nån behöver köra en clean-install hmm
Får se när jag orkar hmm


Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 juli 2012
#814
TouchOfRed skrev:
Puffen92 skrev:
TouchOfRed skrev:
Kan inte öppna ett enda jävla program innan skiten säger "SVARAR INTE".. Har sparkat lite och dragit näven i tangentbordet x antal gånger nu.. Skulle lägga upp en bild på Facebook, ska inte ta mer än några sekunder att få upp Fb och några sek till att lägga upp bilden.. Fittdator, åker med skiten till returpunkten snart
låter som nån behöver köra en clean-install hmm
Får se när jag orkar hmm
en lite enklare nödlösning.., skapa en ny konto på datorn bara ( användarkonto ) det brukar lös en hel del småproblem..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Voodoo
1 444 Inlägg
15 juli 2012
#815
Lr ta lugnande . För de låter som mig när datorn startar om mitt i nå viktigt....

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Meldem
4 137 Inlägg
15 juli 2012
#816
offfroad skrev:
TouchOfRed skrev:
Puffen92 skrev:

låter som nån behöver köra en clean-install hmm
Får se när jag orkar hmm
en lite enklare nödlösning.., skapa en ny konto på datorn bara ( användarkonto ) det brukar lös en hel del småproblem..
Vad för småproblem? tongue Att windows inte svarar är inget småproblem xD


Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 juli 2012
#817
TouchOfRed skrev:
offfroad skrev:
TouchOfRed skrev:

Får se när jag orkar hmm
en lite enklare nödlösning.., skapa en ny konto på datorn bara ( användarkonto ) det brukar lös en hel del småproblem..
Vad för småproblem? tongue Att windows inte svarar är inget småproblem xD
jag kan en del om datorer och chansar hela tiden på nya program osv..

en helt ren nyinstallerad kopia av en operativsystem bör alltid fungera hela tiden utan att kracha..
om du nu ( som alla datoranvändare gör ) installerar en massa program osv
några av dessa program ( beror mest vilka program ) startar upp automatiskt när du loggar in
och det är stor chans att någon program är det som orsakar problemet att windows slutar svara..
( jag har försökt länge och hur mycket man än försöker så kan man inte stoppa några program att starta upp när man loggar in )

att skapa en ny (extra) konto på datorn rensar listan för program som startas upp när du loggar in ( förstås många kommer att starta upp ändå ), men har du lite tur så kan det göra datorn stabil nog att använda i ett tag till..
men hur du än gör så skjuter du bara upp problemet att med jämna mellanrum ( kan vara några månader , kan vara många år, beror på användaren ) så måste i princip varje dator tömmas och ominstalleras

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Random
480 Inlägg
15 juli 2012
#818
offfroad skrev:
TouchOfRed skrev:
offfroad skrev:
en lite enklare nödlösning.., skapa en ny konto på datorn bara ( användarkonto ) det brukar lös en hel del småproblem..
Vad för småproblem? tongue Att windows inte svarar är inget småproblem xD
jag kan en del om datorer och chansar hela tiden på nya program osv..

en helt ren nyinstallerad kopia av en operativsystem bör alltid fungera hela tiden utan att kracha..
om du nu ( som alla datoranvändare gör ) installerar en massa program osv
några av dessa program ( beror mest vilka program ) startar upp automatiskt när du loggar in
och det är stor chans att någon program är det som orsakar problemet att windows slutar svara..
( jag har försökt länge och hur mycket man än försöker så kan man inte stoppa några program att starta upp när man loggar in )

att skapa en ny (extra) konto på datorn rensar listan för program som startas upp när du loggar in ( förstås många kommer att starta upp ändå ), men har du lite tur så kan det göra datorn stabil nog att använda i ett tag till..
men hur du än gör så skjuter du bara upp problemet att med jämna mellanrum ( kan vara några månader , kan vara många år, beror på användaren ) så måste i princip varje dator tömmas och ominstalleras
Fetmarkerade. Run -> msconfig -> startup. Kryssa ur dom du inte vill ska starta. Klart. Inte svårare än så. Ifall du inte visste det så kanske du inte kan så mycket om datorer..

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
16 juli 2012
#819
Fimp3n skrev:
offfroad skrev:
TouchOfRed skrev:

Vad för småproblem? tongue Att windows inte svarar är inget småproblem xD
jag kan en del om datorer och chansar hela tiden på nya program osv..

en helt ren nyinstallerad kopia av en operativsystem bör alltid fungera hela tiden utan att kracha..
om du nu ( som alla datoranvändare gör ) installerar en massa program osv
några av dessa program ( beror mest vilka program ) startar upp automatiskt när du loggar in
och det är stor chans att någon program är det som orsakar problemet att windows slutar svara..
( jag har försökt länge och hur mycket man än försöker så kan man inte stoppa några program att starta upp när man loggar in )

att skapa en ny (extra) konto på datorn rensar listan för program som startas upp när du loggar in ( förstås många kommer att starta upp ändå ), men har du lite tur så kan det göra datorn stabil nog att använda i ett tag till..
men hur du än gör så skjuter du bara upp problemet att med jämna mellanrum ( kan vara några månader , kan vara många år, beror på användaren ) så måste i princip varje dator tömmas och ominstalleras
Fetmarkerade. Run -> msconfig -> startup. Kryssa ur dom du inte vill ska starta. Klart. Inte svårare än så. Ifall du inte visste det så kanske du inte kan så mycket om datorer..
det har jag gjort men vissa saker startar upp ändå..

jag har till och med haft goa program som behöver starta upp en liten program i systemfilerna ( tror jag ), och då krachar det som startades upp, och då startas en ny utan att förra har stängts ner, och vipps så har man ca 5000 processer uppe.. och då dem har något med systemet att göra så fort man försöker stänga av dem manuellt så krachar hela datorn..
( jag lyckades hitta problemet till slut och bli av med det..)

en sak ni kan försöka förklara ..
min dator kan frysa fast lite då och då ( typ någon gång om året ) och alltid så är det bara att hålla inne på/av knappen och starta om..
men en gång så svarade INGET, på/av knappen är ju väl ganska så viktig och svarar inte den så ...

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Försöker iaf
12 817 Inlägg
17 juli 2012
#820
Kan jag på något sätt få ett 32bit program att fungera på mitt 64bit system? Använder Windows 7 Home Premium.

När jag kör installationsfilen så kör den på som vanligt, men i slutet kommer ett meddelande att jag måste ha en version av programmet för 64bit system.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!


Sök