3657
Sök

Skoda oktavia 1999.

1 Inlägg
Igår 10:06
Trådstartare
#1
Hej På Min skoda octavia 99:an började instrumentpanel Hastighet,pension,värrme funkar ibland?och ibland inte?Vad kan det beror på?
Och annat gammalt fel?Sentrallåset ibland det låser sig av sig själv ibland?Så jag måste se till att ha resärv nyckel i fickan hela tiden?ifall jag glömmer nycklen i och den låser sig?det har hänt en gång för mycket?
Tack för svar cpesielt första frågan om hastighetsmätare?

3 141 Inlägg
Igår 11:22
#2
Tråkigt svar, men den måste felkodsläsas med något som kan läsa alla styrdon i hela bilen.
Alltså inte en generisk för några få hundralappar.

En VAG specifik heltäckande scanner till så gammal bil kostar inte skjortan. Biltema har en tex.
En gammal VAGCom funkar nog rätt bra på en skoda 1999.
En OBDeleven är mer potent och lättare att komma över.
VCDS är än mer potent, men dyrare.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 188 Inlägg
Igår 11:36
#3
Skoda99 skrev:
Hej På Min skoda octavia 99:an började instrumentpanel Hastighet,pension,värrme funkar ibland?och ibland inte?Vad kan det beror på?
Och annat gammalt fel?Sentrallåset ibland det låser sig av sig själv ibland?Så jag måste se till att ha resärv nyckel i fickan hela tiden?ifall jag glömmer nycklen i och den låser sig?det har hänt en gång för mycket?
Tack för svar cpesielt första frågan om hastighetsmätare?
Vad har pensionen med instrumentpanelen att göra?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 452 Inlägg
för 14 timmar sedan
#4
Jo,den visar hur långt man har kvar till pensionen!!

5 666 Inlägg
för 7 timmar sedan
#5
Gissar på defekt mätarhus som orsakar flipperspelet, varit med om det på några på Octavia mk1.

Att den låser sig själv gissar jag på någon låskista, mest troligt förardörrens, som är defekt och då ibland skickar signal för låsning omotiverat.


Fri fart för ett fritt folk!
14 030 Inlägg
för 2 timmar sedan
#6
värt att nämna är att startspärren mest troligen sitter i mätarhuset   det gör det på nästan alla andra vag bilar från dom åren


det finns verktyg som oftast fungerar att läsa ut låskoder.  men inte alltid det går
och då får man vända sig till någon som kan läsa låskoden direkt från chipet direkt i mätarhuset eller åka till vag och be dom att byta.
dom kommer mest troligen påstå att ett nytt mätarhus måste instaleras vilket är orimligt dyrt

vagtacho är ett bra verktyg när man skruvar mätarhus

Kör fort så hinner inget hända...


Sök