3334
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
777 733 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-9bcdfd5aacd62f95ef3be62453e0616d.jpg

slänger upp en bild på grovkapningen till den översta covern iallafall smile

Om länken fungerar vill säga, sitter på mobilen på jobbet :p

Avstängd
10 388 Inlägg
5 juni 2014
sylen skrev:
Ett tips på bra sida att köpa coilovers på

Billiga-coilovers.se

In å gilla facebook sidan
https://www.facebook.com/pages/billiga- … 1557718673

Inte för att vara sån...men va f*n?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

397 Inlägg
5 juni 2014
it_mutt skrev:
sylen skrev:

Billiga-coilovers.se

Sorry fel!!!

Avstängd
10 388 Inlägg
5 juni 2014
sylen skrev:
it_mutt skrev:
sylen skrev:

Billiga-coilovers.se

Sorry fel!!!

Haha, ja jag fick inte riktigt ihop det smile

O Piratstikin...jag lurkar här med, kommenterar jag? Neee...men tittar iaf wink

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
5 juni 2014
Trådstartare
Haha fint smile blir inge update förens lördag kväll tyvärr. Kommer inte ha nå garage tid innan dess :p så ni får vänta två dagar innan det händer något :p

397 Inlägg
6 juni 2014
it_mutt skrev:
sylen skrev:
it_mutt skrev:

Sorry fel!!!

Vadå tycker vi inte att johan ska köra med coils istället wink

Avstängd
10 388 Inlägg
6 juni 2014
sylen skrev:
it_mutt skrev:
sylen skrev:

Sorry fel!!!

Vadå tycker vi inte att johan ska köra med coils istället wink

Jo givetvis, det där med pruttkuddar som ska hålla upp bilen tror jag inte på wink

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Haha coils har man ju tröttnat ut på nu efter några år :p lär ju testa nytt och lite mer praktiskt när man kan köra som folk men ändå droppa den aningen värre än coil åkare :p

Blir dock mindre kul när en bälg smäller dock hmm hoppas det inte händer bara haha.

sen köper man billiga coils så får man väll som hampe, osvetsade fjäderben fram så dom går av tillslut xD
blir sista året med denna bil nu så bara gå all in wink

397 Inlägg
7 juni 2014
Piratstikin skrev:
Haha coils har man ju tröttnat ut på nu efter några år :p lär ju testa nytt och lite mer praktiskt när man kan köra som folk men ändå droppa den aningen värre än coil åkare :p

Blir dock mindre kul när en bälg smäller dock hmm hoppas det inte händer bara haha.

sen köper man billiga coils så får man väll som hampe, osvetsade fjäderben fram så dom går av tillslut xD
blir sista året med denna bil nu så bara gå all in wink

Helt rätt johan!!!!

645 Inlägg
7 juni 2014
Energi har trådskaparen  smile Airrides-en är dessa godkända för sv-bilprovning tro?Mvh!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
PhenomenA skrev:
Energi har trådskaparen  smile Airrides-en är dessa godkända för sv-bilprovning tro?Mvh!

ja, det är iallafall långt ifrån det billigaste kitten man kan hitta, tex usa universal grejerna smile
Är tillverkat till just enbart våran bil med ingraverat chassinummer och det där TUV dokumentet som behövs (åtminstonde i Danmark) om man ska besikta bilen med detta. eller om det är i papprena vårat chassinummer står, vart lite osäker nu tongue

så vad jag fattat det som ska det räknas som en "original" del fast det man lär göra är ju en reg besiktning, samma som om man monterar eller demonterar ett drag smile

Lär regga ändå då vi inte har baksätet kvar så tar allt på samma gång smile hoppas det inte ska bli några komplikationer iallafall men det visar sig tongue blir väll besiktning om kanske ca 2-3 veckor.

397 Inlägg
8 juni 2014
Bra jobbat johan, ska bli kul å se den på vägarna igen smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
sylen skrev:
Bra jobbat johan, ska bli kul å se den på vägarna igen smile

Tack för det smile ska bli jävligt skönt när den är klar och är ute på vägarna igen haha. Men i år ska den säljas iallafall :p även om man kanske inte riktigr vill så skulle det vara skönt med nå nytt smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Kanske kan slänga ut några bilder i kväll smile synd att dom blir så pissiga med min skit mobil, men kanske duger det ändå? :)annars blir det i morgon smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Snabb nattupdate smile

Den fd vita skivan som delade skuffen & inne i bilen. numera halverad samt påbörjat lackerng smile inte klar ännu och ska kläs i fakeskinn tillslut ändå tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d0b72795a3badd49c730bf02c50cd996.jpg

Covers över steg samt lufttanken i "baksätet"

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-f26eeeaaea605ea1c96fa96d61cb5f6a.jpg

tänkte testa nytt galler i kjolpaketet istället för att köra standard som alla har.

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-5fc2dd392cb179db08d65683611cebee.jpg

Vart dock inte allt för bra. ett helvete att forma och lite för tunt & glest så tycker man ser igenom för bra. på lite håll så ser man inte gallret tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-28ec4b7de89a363721a5624a9bbcd428.jpg

Någon som hat tips på bra galler att köpa annars? helst inget "vanligt"

645 Inlägg
9 juni 2014
Piratstikin skrev:
PhenomenA skrev:

ja, det är iallafall långt ifrån det billigaste kitten man kan hitta, tex usa universal grejerna smile
Är tillverkat till just enbart våran bil med ingraverat chassinummer och det där TUV dokumentet som behövs (åtminstonde i Danmark) om man ska besikta bilen med detta. eller om det är i papprena vårat chassinummer står, vart lite osäker nu tongue

så vad jag fattat det som ska det räknas som en "original" del fast det man lär göra är ju en reg besiktning, samma som om man monterar eller demonterar ett drag smile

Lär regga ändå då vi inte har baksätet kvar så tar allt på samma gång smile hoppas det inte ska bli några komplikationer iallafall men det visar sig tongue blir väll besiktning om kanske ca 2-3 veckor.

Det går nog bra.Ja,det gör du rätt i att ta allt på samma gång!Lycka till med besiktningen om ngra veckor!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
PhenomenA skrev:
Piratstikin skrev:
PhenomenA skrev:

Det går nog bra.Ja,det gör du rätt i att ta allt på samma gång!Lycka till med besiktningen om ngra veckor!

Tackar ja jag hoppas oxå det ska gå bra smile är ju lite dyrare att reggbesikta men hoppas man slipper göra om en massa tongue

Undrar om man kan regga bilen med att airbaflampan SKA lysa? hehe så slipper man byta till original stolarna tongue

645 Inlägg
9 juni 2014
Piratstikin skrev:
PhenomenA skrev:
Piratstikin skrev:

Tackar ja jag hoppas oxå det ska gå bra smile är ju lite dyrare att reggbesikta men hoppas man slipper göra om en massa tongue

Undrar om man kan regga bilen med att airbaflampan SKA lysa? hehe så slipper man byta till original stolarna tongue

Ang airbagslampan:Klart du kan bes!Men det blir alla ggr ombesiktning EU's regler!Mvh.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
PhenomenA skrev:
Piratstikin skrev:
PhenomenA skrev:

Ang airbagslampan:Klart du kan bes!Men det blir alla ggr ombesiktning EU's regler!Mvh.

Jorå det vet jag. Samma dryga visa varje år haha. Funderar på att löda om den till någon annan lampa spm tänds och släcks precis som airbagslampan gör så är ju det problemet löst smile

362 Inlägg
9 juni 2014
Piratstikin skrev:
PhenomenA skrev:
Piratstikin skrev:

Jorå det vet jag. Samma dryga visa varje år haha. Funderar på att löda om den till någon annan lampa spm tänds och släcks precis som airbagslampan gör så är ju det problemet löst smile

Det finns väl motstånd att köpa som man kan ''trycka'' i kontakten bara och sen släcka lampan? klart smile

Sök