2995
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
777 730 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Billling skrev:
Piratstikin skrev:
PhenomenA skrev:

Ang airbagslampan:Klart du kan bes!Men det blir alla ggr ombesiktning EU's regler!Mvh.

Jorå det vet jag. Samma dryga visa varje år haha. Funderar på att löda om den till någon annan lampa spm tänds och släcks precis som airbagslampan gör så är ju det problemet löst smile

Det finns väl motstånd att köpa som man kan ''trycka'' i kontakten bara och sen släcka lampan? klart smile

har googlat mig hjärndöd på dåna grejer då det fins till tex ratt airbags och liknande, men icke till denna bil och för stol vad jag hittat.

hittade en guide om hur man löder om kontakten själv men det är ett herrans pilljobb och vet en som fixar detta till audi men det kostar omkring 4K så det är det inte riktigt värt tongue

Får se om man löder om eller byter stolar bara. tar ju knappt 15min/stol ändå smile

397 Inlägg
9 juni 2014
Har du airbagsen kvar?? Koppla in lägg under stolen!! Klart smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
sylen skrev:

Vaa? Airbagsen sitter väll i originalstolen och dom ligger i källaren :p går det att knipsa kontakten från stolen och sätta i? Fast då får man ju inte själva motståndet. Lär väll löda dit ett motstånd i värsta fall :p

362 Inlägg
10 juni 2014
Piratstikin skrev:
sylen skrev:

Vaa? Airbagsen sitter väll i originalstolen och dom ligger i källaren :p går det att knipsa kontakten från stolen och sätta i? Fast då får man ju inte själva motståndet. Lär väll löda dit ett motstånd i värsta fall :p

Det jag tror han menade var att du plockar ur airbagen från original stolen kopplar in och bara lägger den under stolen smile

Jobbigt om man då krockar och får en rejäl kyss i arsl*t smile

Skulle dock funka snabbt under besiktning bara smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
Jaha, ja det tror jag att jag hoppar över :p vill inte pilla på dom där mer än nödvändigt :p

397 Inlägg
10 juni 2014
Billling skrev:
Piratstikin skrev:
sylen skrev:

Det jag tror han menade var att du plockar ur airbagen från original stolen kopplar in och bara lägger den under stolen smile

Va så jag menade, fungerar perfekt över brsiktningen wink

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
sylen skrev:
Billling skrev:
Piratstikin skrev:

Men då ska man ju försöka pilla ur den ur originalstolen oxå utan att riskera att den "smäller" tongue tror jag heldre byter stolar ändå tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 juni 2014
Trådstartare
Skiiit. sprickor i lacken innan vi ens monterat den tongue går icke för sig. ska lackas om nästa vecka sen får det bli montering tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-a4b0a78b81964364588ea5080794ecb0.jpg

397 Inlägg
10 juni 2014
Piratstikin skrev:
sylen skrev:
Billling skrev:

Men då ska man ju försöka pilla ur den ur originalstolen oxå utan att riskera att den "smäller" tongue tror jag heldre byter stolar ändå tongue

Den smäller ej, enkelt å pilla ur, har en eller två airbags ligger tror ja om du vill låna smile

397 Inlägg
10 juni 2014
Piratstikin skrev:
Skiiit. sprickor i lacken innan vi ens monterat den tongue går icke för sig. ska lackas om nästa vecka sen får det bli montering tongue

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-a4b0a78b81964364588ea5080794ecb0.jpg

Glasfiberfront????

Avstängd
10 388 Inlägg
10 juni 2014
sylen skrev:
Piratstikin skrev:
sylen skrev:

Den smäller ej, enkelt å pilla ur, har en eller två airbags ligger tror ja om du vill låna smile

Nej, klart airbags aldrig smäller, därav alla föreskrifter som att airbags inte får skickas med flyg osv...för att de är -helt- säkra... eller...vänta...nu...lite....

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

362 Inlägg
11 juni 2014
Piratstikin skrev:
sylen skrev:
Billling skrev:

Ja det är ju simpelt att slänga i original stolarna under bess! smile

Men om bara så att du vet så kan airbagsen endast smälla om dem har ström på sig! (om jag har fattat det rätt)

Avstängd
10 388 Inlägg
11 juni 2014
Billling skrev:
Piratstikin skrev:
sylen skrev:

Men om bara så att du vet så kan airbagsen endast smälla om dem har ström på sig! (om jag har fattat det rätt)

Under otursamma förhållanden så...nej

Ex.vis;  http://na.se/nyheter/orebro/1.2132341-a … -pa-posten

Audi nörd
26 Inlägg
11 juni 2014
Bara att om man har otur kan du ha lite statisk elektricitet när du nuddar, kan räcka för att airbag skjuter wink
Billling skrev:
Piratstikin skrev:
sylen skrev:

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
sylen skrev:
Piratstikin skrev:
sylen skrev:

haha ja kanske kan testa om du lägger i den i bilen ;P sen kan du ju nolla den på samma gång sylen smile

Man stopar ju ändå i kontakten så då borde den väll aktiveras? tongue

Är abs plast i fronten men det är lacken som spruckit av någon anledning. har bytt lackare nu till en kille i fagersta som ska få lacka vidare våra grejer tror jag. verkar riktigt bra & seriös & även någon krona billigare så det är ju inte negativt smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
lämnade in en plexiskiva som ska sitta över hålet ner vid tanken. testade såga den själv igår med såga pleci med fogsvans och/eller bågfil är inte att rekommendera tongue sprack rätt bra på slutet oxå så då fick glasmästarn ordna det tongue

Kombinerar jobb, men storstädning och möblering i garaget, samt fortsätta på bilen dessa lediga dagar nu men frammåt ska vi nog ta oss. har nog fått i ljudet innan helgens slut hoppas jag så man får provspela lite big_smilebig_smilebig_smile

Avstängd
10 388 Inlägg
11 juni 2014
Piratstikin skrev:
lämnade in en plexiskiva som ska sitta över hålet ner vid tanken. testade såga den själv igår med såga pleci med fogsvans och/eller bågfil är inte att rekommendera tongue sprack rätt bra på slutet oxå så då fick glasmästarn ordna det tongue

Kombinerar jobb, men storstädning och möblering i garaget, samt fortsätta på bilen dessa lediga dagar nu men frammåt ska vi nog ta oss. har nog fått i ljudet innan helgens slut hoppas jag så man får provspela lite big_smilebig_smilebig_smile

Är väl inga problem att såga plexi med bågfil om bladet är bra? Och, ja plexin, precis som all plast, är förtejpad där man ska såga och ordentligt fixerad.

Men fogsvans...det låter däremot lite mer brutalt för plexi tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
it_mutt skrev:
Piratstikin skrev:

Är väl inga problem att såga plexi med bågfil om bladet är bra? Och, ja plexin, precis som all plast, är förtejpad där man ska såga och ordentligt fixerad.

Men fogsvans...det låter däremot lite mer brutalt för plexi tongue

haha började med bågfilen. dock samma blad som setat 5 år (utan att ljuga oxå) mend en smälte bara fast i plasten av friktionen tongue gick bäst med fogsvansen faktiskt fast på slutet sprack det lite väl tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
11 juni 2014
Trådstartare
plexiskivan skuren & klar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-e3e028c8223fecda45b06797b4a2796c.jpg

Borrad, försänkt och fastskruvad. Dock ska skruvarna lackas svart eller kanske rosa tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-cd6d4d0da1b0b4f47d0cd84a2d56031c.jpg

Sista covern tillverkad för att dölja alla luftslankar osv bakom sätena smile bilderna tagna innan den är färdig "filad" men nu passar den til 100% ska kläs & monteras så är hela baksätet klart äntligen big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-a7f9903acc9e2402c9f49a208e36fd75.jpg

en till på covern. lite bökigt att måtta ut hålet i mitten bara tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-c972fb728060d61d12a263eb167802e8.jpg

Testmonterad och börjar passa helt okej smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-89392e76cc0eb196c939a362c8c046ed.jpg

blir nog kanske att hinna montera delen med plexiskivan i dag smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
12 juni 2014
Trådstartare
och det vart lite nattjobb så man vart klar med det största inne i bilen smile

Klädd i fakeskinn, gick mycket lättare än jag trodde faktiskt smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-67c549f57461a72f998e6775c9f32e0d.jpg

Monterat & klart. städning och lite små jobb att gömma ett par kablar osv smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d0680d46390cf71e820af387fad34df8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-1b390fcf2bf7f567144de569b961334c.jpg

Sen sylen. passa dina airbags i mina kontakter då? tänkte att man kanske bara skulle kunna prova. lampan började ju lysa efter besiktningen förra året innan jag böt tillbaka stolarna så då kan man ju enkelt annars kolla om det fungerar som det ska och isåfall kanske lättast att besikta den så tongue

Sök