2970
Sök

Kan konvertering från höger till vänsterstyrning leda till problem?

238 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Hej!

Undrar kort och gott om man kan få några problem med styrningen eller att styrningen inte blir lika pålitlig om man konverterar från höger till vänsterstyrt och vice versa?

Sjukt dyrt verkar de vara.. Stämmer de att man ofta får problem med opassande paneler att de är sjukt svårt att hitta något passande och de knakar och allt hela tiden?

Mvh Daniel

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
22 juni 2010
hade en gammal volvo 240 som var högerstyrd kosta mig ett par hundra kr så hade ja gjort den vänsterstyrd så de var inte så dyrt, o du uppger ju inte va de är för bil de handlar om så wink

tjooolihoo

238 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Torger skrev:
hade en gammal volvo 240 som var högerstyrd kosta mig ett par hundra kr så hade ja gjort den vänsterstyrd så de var inte så dyrt, o du uppger ju inte va de är för bil de handlar om så wink

Sant! smile Syftar som du anar mer på japanska bilar smile

171 Inlägg
22 juni 2010
Det är väl mest dom som bara tillverkades i RHD som kostar mycket att konvetera.
Supra, Rx-7 finns de ju delar till på skrotar, Så det är bara och handla allt.
Väre med skyline där är det mycket jobb

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

Turbo lover
555 Inlägg
22 juni 2010
Imprezor är inte billiga heller. Ett jäkla meck med kabelhärvor, ac, golvmattor, dörrsidor mm. Ett företag ska ha omkring 35-45k för att bygga om.

138 Inlägg
22 juni 2010
Tänker du på skyline så går det att använda panel från en annan nissan modell var en som använde maximas panel. På japanska bilar blir det alltid dyrt om du vill göra det bra på 240 kan jag tänka mig att det är lätt

Tänker du på R34 är GTR Svårare att konvertera.

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
22 juni 2010
InX-Engineering skrev:
Tänker du på skyline så går det att använda panel från en annan nissan modell var en som använde maximas panel. På japanska bilar blir det alltid dyrt om du vill göra det bra på 240 kan jag tänka mig att det är lätt

Tänker du på R34 är GTR Svårare att konvertera.

Tog en dag ungefär tongue då gjorde ja allt i min takt me många rök pauser o dylikt HAHA big_smile

tjooolihoo

KHRacing
22 juni 2010
har då inte märkt några tendenser till att det går sämre...

Kristian.. vänsterstyrd EVO2

238 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Nae, i min bak tanke har jag Nissan Silvia S15. Gått lite smått i tankarna att skaffa sig en sådan inom en radie på 1-2 år. Dock finns de endast med högerstyrt. Men tänkte mig, att man kan använda en Silvia S14 panel.

Och sen undrar jag om de verkligen är så pålitligt. Man vill ju inte ha en konverterad bil där styrningen plötsligt vägrar reagera. Därför undrar jag hur stor sannolikheten är, vad de är för saker man ska göra vid en konvertering.. om de är bara att vrida på en styrstam eller om de ska svetsas och skit.

KHRacing
23 juni 2010
Dannii skrev:
Nae, i min bak tanke har jag Nissan Silvia S15. Gått lite smått i tankarna att skaffa sig en sådan inom en radie på 1-2 år. Dock finns de endast med högerstyrt. Men tänkte mig, att man kan använda en Silvia S14 panel.

Och sen undrar jag om de verkligen är så pålitligt. Man vill ju inte ha en konverterad bil där styrningen plötsligt vägrar reagera. Därför undrar jag hur stor sannolikheten är, vad de är för saker man ska göra vid en konvertering.. om de är bara att vrida på en styrstam eller om de ska svetsas och skit.

Te 99% så måste du svetsa ja,
du måste ha en styrväxel från en vänsterstyrd bil,jag plockade alla mina delar från en svensksåld Lancer fwd av samma årsmodell som min Evo.

har fördelen med att panelen, krockbalken, m.m passar rakt över.
svåraste är att passa in nya rattstången & styrväxeln, har man lite tur finns det fördragna hål till rattstången & lediga fästen för styrväxeln.
sedan är elsystemet ett rent helvete, 6 AC är inte ens värt att tänka tanken på att spara, jag tog även bort min servostyrning & värmepaketet med.

Sök