2980
Sök

6.5" eller 8" basar? DLS eller DD

1 531 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
#1
Sitter och spånar på lite möjligheter till min blivande bil, Dodge Magnum Hemi. Vill ha riktigt bra kräm där bak i skuffen men ändå ha så mycket plats kvar som möjligt.
Då har jag kollat runt lite här på forumet osv och sett att många rekomenderar DLS RW6 6.5" basar, men även DD 1508 8". Så vilka ska jag välja? Blir det DLS så blir det nog 4 eller 6st och blir det DD så blir det bara två.
Helst vill jag inte ha något större än så pga platsen, just nu kör jag med en JBL Power P1222 och den är jag grymt nöjd med.

Spelar den mesta musiken men oftast dance/techno.
Senast redigerat av Derbi (26 juni 2010)


Team dBakuten
3 453 Inlägg
26 juni 2010
#2
2st 1508 i rätt låda räcker till och blir över.. garanterat.
Har en hornlåda färdiguträknad till 2 st 1508 som fungerar grymt bra.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 531 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
#3
Okej tack smile Funderar på att sätta en på vardera sida i skuffen, alltså en till höger och en till vänster när man öppnar luckan. Bra idé? Hur stor skall lådan vara för detta och vad ska man ha för steg? Funkar det DLS CA12 steget jag har nu?


18 Inlägg
26 juni 2010
#4
Derbi skrev:
Okej tack smile Funderar på att sätta en på vardera sida i skuffen, alltså en till höger och en till vänster när man öppnar luckan. Bra idé? Hur stor skall lådan vara för detta och vad ska man ha för steg? Funkar det DLS CA12 steget jag har nu?
Då DD's basar trivs bäst i portat kan det kanske bli svårt att få plats med röret, har för mig att de vill ha en ganska stor låda, men du får nog googla på det. Det är tveklöst ett för klent steg. Det räcker till en av dem om du köper en med dubbla 4ohmspolar så du kan köra i 2ohm. Men jag har läst på ett antal ställen att de gärna vill ha mer effekt än rekommenderad RMS.

Like it German
378 Inlägg
26 juni 2010
#5
DD 1508 är på 450w RMS.. kan utan problem mata den med 1kw.

Hur många skruvar fick du över?....

16 197 Inlägg
26 juni 2010
#6
Derbi skrev:
Okej tack smile Funderar på att sätta en på vardera sida i skuffen, alltså en till höger och en till vänster när man öppnar luckan. Bra idé? Hur stor skall lådan vara för detta och vad ska man ha för steg? Funkar det DLS CA12 steget jag har nu?
2st DLS W308 driver du bra med ett CA12 men till 2st DD1508 så är de på tok för lite effekt.



dls basarna vill ha 18L st per bas portat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 531 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
#7
Tackar för svaren. Återstår då att se hur det blir. Vilka skulle ni rekomendera? DD eller DLS?
Att DLS basarna vill ha 18l per basport vet jag smile
Vill som sagt ha en så liten låda som möjligt men så mycket kräm som möjligt.



Sök