2933
Sök

Transportstyrelsens beteckning betyder? T31FA?

Bilmekaniker
805 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
alltid funderat på vad som menas med dessa beteckningar om jag går in på Transportstyrelsens hemsida så står det såhär när jag skrivit in regnr osv "OBS SAKERNA MED FET STIL"

F99B IMPORTERATS FÖR EGET BRUK
T13D ÅRSMODELL UPPSKATTAD
T31FA FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR OM AVHJÄLPANDE AV
FEL PÅ UTSLÄPPSBEGRÄNSANDE ANORDNINGAR ENLIGT 19 § LAGEN
(2001:1080) OM MOTORFORDONS AVGASRENING OCH MOTORBRÄNSLEN.

8 253 Inlägg
29 juni 2010
Det innebär bara att bilen ifråga inte har förlängd avgasganti som svensksålda bilar har.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
29 juni 2010
På min står det "F97B Införts Tullfritt". Det är en flyttgodsbil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

VIP Medlem
251 Inlägg
29 november 2011
Marlboroman skrev:
Det innebär bara att bilen ifråga inte har förlängd avgasganti som svensksålda bilar har.

Vore bra om du kunde förklara igen? Eftersom jag inte riktigt förstår nu.. Förlängd avgasgaranti? Vad innebär i sådana fall det? Undrar eftersom detta står på min egna bil och man vill ju veta vad man kommer undan/får klara sig utan smile

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
VIP Medlem
251 Inlägg
30 november 2011
jotack jag använde det och hamnade där.. Ingen får ett säkert får, alla får osäkra svar så därför jag frågade. Men det ska enl. många andra vara att tillverkaren inte står för kostnaden om avgasvärdena är fel? Men varför skulle de göra det? Aldrig ens hört något sådant så förstår inte varför detta står på de flesta importerade bilarna..

Sök