Det har vart mkt snack om den ändrade styrningen, då den är lite invecklad.
Har inte sett ngt här ännu, men på många andra hemsidor, så jag antar att vissa här oxå undrar. Jag tänkte ge mej på att försöka förklara den

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om du kör i 10km/h och svänger fullt åt höger med dosan, så ser man bland all info att ratten snurras fullt ut, ca 110grader.
Kör sedan i 70km/h och sväng fullt så kommer du märka att ratten inte åker hela 110grader, utan kanske 50-60.
Kör 150-200 och sväng fullt så kommer ratten bara röra sej i ca 5-10grader.
Detta för att man inte ska överkorrigera utav misstag och kasta iväg bilen.
I FM4's "simulation mode" för kontrollerna stängs detta av, och då spelar det ingen roll om du åker 10 eller 100km/h så kommer du att svänga fullt ut om du rör spaken hela vägen ut.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
T10 påstår dock att "Om du är en sån person som sällan låter din bil missuppföra sej så kommer du inte märka så stor skillnad"
Men ingen är perfekt, så vi får se om demo gör det helt omöjligt att bemästra och om det är dags att köra med ratten konstant framöver

Noteras bör att detta är upp till var och en att aktivera, men vill man ha en utmaning och vara en "riktig" spelare så är detta ngt som defenetivt kommer påverka ens spelande drastiskt