3769
Sök

Få ner avgasvärdena på 740 turbo

247 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
tjenare jag måste få ner avgasvärdena lite den får ju rätt mycke soppa så den svartrycker när jag stampar på men funkar de att slå i e85 för att få den att inte rycka så mycke och få ner värdena? för jag slår i 50/50 med bränsle i så fall:) just inför besiktnignen efter gör de inget om den svart rycker:)
Senast redigerat av 740Glt16valve (5 juli 2010)

:):) 740:):)

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 juli 2010
740Glt16valve skrev:
tjenare jag måste få ner avgasvärdena lite den får ju rätt mycke soppa så den svartrycker när jag stampar på men funkar de att slå i e85 för att få den att inte rycka så mycke och få ner värdena? för jag slår i 50/50 med bränsle i så fall:) just inför besiktnignen efter gör de inget om den svart rycker:)

ja du kan få ner co:n med e85 eller k-sprit

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 586 Inlägg
5 juli 2010
varför inte ställa bilen snålar just under besöket hos bilprovningen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
5 juli 2010
varför bara under bes? bilen går knappast bättre för att den får massor av soppa som går rakt ut
risken är att detta försämrar prestandarn

skulle börja med att kolla tempgivaren till sprutet börjar den strula fetar den på duktigt med soppa

Kör fort så hinner inget hända...

247 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Growe skrev:
varför bara under bes? bilen går knappast bättre för att den får massor av soppa som går rakt ut
risken är att detta försämrar prestandarn

skulle börja med att kolla tempgivaren till sprutet börjar den strula fetar den på duktigt med soppa

jag slog i e85 och va och besikta värdet börja på 9,3 i co men slutade på 1,3 efter en stund så de gick bra smile

:):) 740:):)

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
7 juli 2010
Bara att grattuler att det gick bra hos bilbekämpningen.
Men ta och ge insprutet en rejäl översyn, kolla givare, massemätare och att edet inte kommer en massa tjuvluft nånstans. Bara att slänge en massa pengar i sjön å åka runt så annars.

Sök