3141
Sök

Besikningsstationer i borlänge/falun området.

62 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Fick en caddy -88 av svärfar med lite små fel men körförbud, åtgärdat det mesta nu och skulle boka besiktning men den första tiden dom hade var i september. (ringde och pratade med dom) Och jag skulle behöva bilen helst nästa vecka. Så min fråga är om nån känner till nån verkstad som börjat med kontrollbesiktning helst i Borlänge eller så nära som möjligt.

Tack på förhand, Robin.

62 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Dom som jag kollat med var bilprovningen. Har även privat googla det utan lycka.

KHRacing
19 juli 2010
kör dit på morgonenn innan de öppnar, var på dörren exakt när d öppnar & fråga om de kan ta bilen under dagen om du lämnar den där & ger dem nycklarna.. har alltid funkar där jag bor iaf.
mvhk

62 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Tackar tackar, känns som man kan ta det som en sista utväg.
MVH

huh?
10 427 Inlägg
19 juli 2010
Bilverkstäder får inte ens ha bedriva bilprovning.. och än finns det inget nytt bilprovningsföretag i Dalarna vad jag vet.

Kolla även tider i Hedemora, Rättvik osv

62 Inlägg
19 juli 2010
Trådstartare
Ändrade dom inte from 1 juni? Jo har kollat där med fanns en i rättvik den 13:e men det är för långt i resa och tid.
mvh robin

huh?
10 427 Inlägg
19 juli 2010
Perlisch skrev:
Ändrade dom inte from 1 juni? Jo har kollat där med fanns en i rättvik den 13:e men det är för långt i resa och tid.
mvh robin

Jo men det är speciella godkända bilprovningsföretag som får ha bilprovning som verksamhet.
Dvs inga rena bilverkstäder eller liknande som kan tjäna pengar på det i övrigt.

..och jag skulle gissa på att ett sånt företag isåfall måste bygga nytt någonstans
och det borde det skrivas om i tidningar osv. Kanske är nåt på G i Dalarna bara
att man inte vet om det än.

Sök