3873
Sök

Baslåda istället för extradäck

66 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Funkar det bra? och hur går man isåfall tillväga för att bygga en låda där? antar att man måste göra mer än bara sätta ner ett baselement?!

varför åka på asfalt när man kan skapa stigar

400 Inlägg
24 juli 2010
Måste och måste.. Stadgar du upp det ordentligt där du sätter fast basen så Måste du inte göra mycket mer, men att täta runt om baljan och dämpa plåten ordentligt förbättrar ju saken märkbart.

Det beror helt enkelt på dina krav smile

Mvh. Jonatan

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 juli 2010
Om du behåller originalgolvet ovanför så blir det inte så jättebra, speciellt inte i en sedan. Men om man sågar ett hål i golvet och sätter dit ett galler så basen kan spela fritt uppåt så blir det genast mycket bättre.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

66 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
ok det är rätt så lätt alltså? dämpa plåten kan jag göra med vanliga dämpfoam lr?

66 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du behåller originalgolvet ovanför så blir det inte så jättebra, speciellt inte i en sedan. Men om man sågar ett hål i golvet och sätter dit ett galler så basen kan spela fritt uppåt så blir det genast mycket bättre.

Hur då menar du? jag har tänkt att såga ur en skiva som jag sätter fast basen i så att en spelar uppåt och har själva magneten ner i baljan

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 juli 2010
Och ovanför basen är det helt öppet eller?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

66 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
ja precis det blir ju att den spelar upp i bagageutrymmet det är ju bara om man har massa packning nån gång som det inte är helt fritt

400 Inlägg
24 juli 2010
Jag tog mig friheten att rita lite i paint för att förklara hur jag menade... Skratta inte! big_smile
http://img64.imageshack.us/img64/6620/namnlsg.jpg

Där 'klossarna' sitter kan man bygga en ringliknande sak runt om och täta ifall man vill..

EDIT: Med "MDS" skiva som jag så finurligt skrivit på bilden, så menar jag naturligtvis MDF.
Senast redigerat av JonatanR (24 juli 2010)

66 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
bra ritat för att vara i paint!
Nu har jag ju lite mer kött på benen ialla fall

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 juli 2010
AlexN skrev:
ja precis det blir ju att den spelar upp i bagageutrymmet det är ju bara om man har massa packning nån gång som det inte är helt fritt

Då är det ingen fara, då kan det funka helt okej, men är det en kombi eller en sedan det ska sitta i?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

66 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
i en liten 3 dörrars a3a så det är ju inget ivägen uppåt sen heller förutom hatthyllan

Sök