3734
Sök

Hjälp med optimering av S60 2,5t -05

10 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Hej.
Jag undrar om någon kan tipsa mig om någon som kan optimera min bil som är en S60 2,5t-05
men jag har bytt turbo till en 16T + gröna spridare samt 3-tums från turbon.
Behöver lite hjälp?

MVH Rogan

4 822 Inlägg
27 juli 2010
det är bara att ringa Autotech på 0520-480520 så fixar dom det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

10 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Tack för svar är de bra har du erfarenhet från dem samt har de bra priser
du vet ingen annan runt omkring JÖNKÖPING?

MVH Rogan

528 Inlägg
27 juli 2010
autotech eller BSR.  Finns säkert fler som går under kategorin pålitlighet.
En så pass ny bil som en 05 hade jag då inte lämnat in till en lokal verkstad för optimering, inte såvida verkstaden sammarbetar med någon av de stora och använder deras programvara osv.
Det är ok om man känner personen och vill gå i god för den, men annars hade jag tyckte det varit väl riskabelt.  Det är ju stora pengar du leker med.. 
Atech och BSR har mig veterligen färdiga programvaror för din setup också, vilket skulle tala emot annan leverantör.  Det vet jag ingen annan som har..?

Autotech hade jag satt mina riksdaler på.  De är seriösa och har erfarenheten att kunna svara på frågor kring motorerna och dylikt.  Vet med mig flera gånger de avrått från trimning av motorer som är klena (något med den gamla S40-modellen, där ena motoralternativet absolut inte höll för trimning).  Sådant ger cred i mina böcker, när man berättar och avråder från dumheter.

4 822 Inlägg
27 juli 2010
har haft flera bilar hos dom så ja man kan väll säga att jag har erfarenhet av dom, prismässigt ligger dom väll ungefär som BSR och dom andra seriösa firmorna.

Autotech är en av dom firmorna som kan Volvo bäst och det va dom som hade dom snabbaste bilarna på strippen för typ 5 år sen.

Autotech ligger i Trollhättan och enligt eniro så är det ca 14,6 mil dit ifrån Jönköping så så välldigt långt är det inte.

Dom jag rekomenderar är Autotech, TME/MTE, BSR, Turbocenter Stockholm och av dom företagen så är det bara Autoctech och Turbocenter Stockholm som fixar programvaran som är anpassad efter dom modifikationerna du har gjort.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

10 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Tack Christian det blir till att ringa Autotech och kolla pris.

MVH Rogan

Sök