4189
Sök

Golf Mk3 Vindrutetorkare fungerar endast vxl 3?!

11 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
tjenare, håller på gå igenom alla felen som min nyinköpta Mk3 har, och detta är ett fel som jag verkligen inte får svar på!

Vindruttorkare fungerar men endast växel 3, alltså fungerar den inte 1-2 utan bara snabbaste.

Det jag gjort änsålänge är bytt motor, kollat elen lite snabbt, inget av det gav mig vidare positiv svar.

Någon som ev. vet vart felet kan ligga och ev. fix till detta?

MVH Dfkmas

133 Inlägg
8 augusti 2010
kanske själva spaken som är kass?

11 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
fritszol skrev:
kanske själva spaken som är kass?

Det kan vara det, men jag bytte hela spaken pga. att den förut inte skickade tillbaka mina blinkisar efter att jag svängt osv.

400 Inlägg
8 augusti 2010
uppstod problemet med vindrutetorkarna innan eller efter att du bytte spaken? Tänkte ifall den inte är riktigt "itryckt" då den monterades, eller liknande..

Mvh. Jonatan

11 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Problemet har varit där innan bytet också.. En teori från min sida, kan det ha med någon relä och göra?

MVH

642 Inlägg
10 augusti 2010
Jag skulle säga att det är något relä som spökar, kan kika på min mk3 efter jobbet och se hur det ser ut.

5 Inlägg
10 augusti 2010
min golf 3 hade liknande problem ...
jag sålde det .... var för trött ...

---Teoriprov---

11 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
DanneJ skrev:
Jag skulle säga att det är något relä som spökar, kan kika på min mk3 efter jobbet och se hur det ser ut.

Det är relä, jag bytte ut båda som tydligen ska vara för v-rute-torkare och det fungerar utmärkt nu!

Tråden kan låsas eller vad ni nu än gör med trådar som det finns svar i.

156 Inlägg
19 augusti 2010
vilka reläer byte du? Har exakt samma problem! Är det enkla vanliga reläer eller är det växlande?

Sök