Jag har nu fått svar från Aeroligan.
Och är det något som ser seriöst ut med tanke på vad dem skriver i mailet? Bedöm själva, jag vet inte riktigt vad jag ska tro.. Är det för bra för att vara sant?
![smile](img/smilies/smile.png)
Hej Kim.
När det gäller dieselbilar så samarbetar vi med ett mycket stort internationellt företag. Det vi använder oss av är deras boxlösning till direktinsprutade dieselbilar. Det är lite som en KCR-box, fungerar på samma sätt för dig som kund, även om tekniken inuti boxen är annorlunda.
Det tar en liten stund att montera boxen första gången eftersom det skall provköras och så, men när det väl är som det skall så kan du själv plocka ur och i boxen på bara några minuter.
Det vi kan erbjuda dig är:
Steg2 = 189hk 390Nm
Steg3 = 194hk 410Nm
Steg2 till din bil kostar 3500kr, Steg3 kostar 4500kr
Vi lämnar 1års garanti på boxarna, detta är ingenting som går sönder. Går dem sönder så är det fabrikationsfel och då visar det sig väldigt snabbt.
Vill du ha mer gjort på din bil så löser vi naturligtvis detta, men priserna ovan är för box + installation inget mera.
Vi har ett jättebra erbjudande just nu för dem som väljer att ”chippa” och samtidigt köpa avgassystem. Vi handbygger ett avgassystem åt dig på plats på din bil. Vill du ha från turbon och bakåt inklusive katalysator så kostar det 7500kr i svartstål, eller 10500kr i rotfritt. Vill du ha dubbla slutrör eller liknande så är det bara att säga till, vi fixar det du vill ha och till vettiga pengar.
Vill du ha ut max av din bil så är det ett par punkter som gäller. Steg3 box, Fullflödes avgas + bättre IC (intercooler). Vill du ha hela paketet så monterar vi en riktig IC på din bil för 3000kr.
För att summera.
”chipp” 4500kr + Avgassystem 10500kr + IC 3000kr = 18000kr, eller 15000kr om du hellre vill ha avgassystem i svartstål.
Hoppas jag har varit till någon hjälp i alla fall.
Mvh / Team Aeroligan