3901
Sök

Munstycke som tål höga temperaturer (eldkastarbygge)

33 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
ostan skrev:
Simon hör med joel samuelsson , kan inte han ordna högtryckstvättar munstycken kan ingen det wink Han jobbar ju på viab å hans farsa äger ju det å dom tillverkar ju högtryckstvättar .

Å fan, får kolla med honom då! tongue

4 554 Inlägg
25 augusti 2010
leta upp nått gammalt oljebrännarmunstycke? de borde ju om nått passa som ett smäck. gjort för höga temperaturer och har säkert kompatibla anslutningar.. eller vaför inte bygga om en gammal oljebrännare helt, där har du tändare en fläkt som blåser in syre och en pump som pumpar bränsle, enda du behöver är 220v...

96 Inlägg
26 augusti 2010
ja en plast spridare funkar ju inte men en i metall till volvo 240 mekaniskinsprutning med tillhörande pump skulle funka bra. eller ev en äldre diesel spridare om man klarar få den att öppna med vanlig 12vbränsle pump. ska nog inte va nån brand risk så länge slangen är fylld med bensin.

782 Inlägg
26 augusti 2010
Det borde väl inte bli speciellt varmt där du sprutar in bensinen, flamethrowers utan extra syre via hål i avgassystemet får väl inte eld på bensinen förens strax bakom avgasrörets slut vilket borde va typ 30cm bakom munstycket och avgassystemet i sig är ju inte direkt varmt så långt bak.
Fö tycker jag du ska leta upp wheelstidningen som jaggachafen tipsade om då det stod rätt mycket nyttigt i den artikeln, om jag kommer ihåg rätt så va den på 3-5 sidor och dom satte tom flamethrowers på persåkers streetracebil vilket inte funkade optimalt.

Avstängd
1 714 Inlägg
27 augusti 2010
patrik79 skrev:
Det borde väl inte bli speciellt varmt där du sprutar in bensinen, flamethrowers utan extra syre via hål i avgassystemet får väl inte eld på bensinen förens strax bakom avgasrörets slut vilket borde va typ 30cm bakom munstycket och avgassystemet i sig är ju inte direkt varmt så långt bak.
Fö tycker jag du ska leta upp wheelstidningen som jaggachafen tipsade om då det stod rätt mycket nyttigt i den artikeln, om jag kommer ihåg rätt så va den på 3-5 sidor och dom satte tom flamethrowers på persåkers streetracebil vilket inte funkade optimalt.

Även när man gör lufthål brukar det antändas långt efter, strax utanför avgasröret,
men det finns ju ändå en risk för baktändning om man står och sprutar bensin på en eld..

Sök