1959
Sök

Barncancerfonden Projektbil. Projekt Framtid

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 februari 2011
bcf_bilen skrev:
Rquired skrev:
Håller med Bensinskallen i att det är för jävligt, fast de kanske inte känner till Projektet? Hör om tidningarna kan skriva några rader om det kanske, har ni tur kanske tjuvarna har lite samvete och i "värsta" fall gör ni "bara" fler medvetna om stölden. smile

Ja det är att sjunka långt ner.
Vi har varit i kontakt med lokaltidningen här i Falkenberg och förhoppningsvis kommer vi att få ut några rader där vi vädjar till alla som vet något att kontakta polisen.

Jag är tyvärr rädd över att det är någon som vet om vad vi gör och vet vart vi har garaget då
det i stort sätt är saker som tillhör projektet och mycket lite verktyg.
När det gäller verktygen så skiter jag i dom för det kan man köpa nytt.
Det är lite annat med sakerna som vi har blivit sponsrade med.

Det känns som en mental våldtäkt när någon har varit inne i garaget och stulit och rotat.

Tack för allt ert stöd här.

Vad tror du om Hallandsposten?
Jag förstår er fullt ut, någon har gått över en omoralisk gräns och det måste kännas mycket olustigt. Så fruktansvärt tråkigt att det finns folk till allt idag!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

149 Inlägg
14 februari 2011
Lider med dig frank, hoppas dom har lite samvete kvar o lämnar tillbaka allt

113 Inlägg
14 februari 2011
Måste tacka för att ni startat detta projekt och att det finns så oerhört fina människor som hjälper till med pengar till forskning som behöver komma framåt!
Det är väldigt starkt av er också att hålla på med det här, och alla fina sponsorer som hjälper/hjälpt till för att detta skal bli möjligt!!

Och så klart så finns det ju idioter som jämt ska förstöra något, så som att sno saker som ska in i bilen som man fått från sponsorer osv!
Hoppas ni får tillbaka era grejer och att dom som gjort det får ett riktigt hårt straff!!

Och med detta vill jag säga, Fortsätt kämpa för det är verkligen en fin insats ni gör för samhället med detta!
Och det är nog inte bara jag som tycker det utan nog hela garaget och säker många flera!

Mvh Kristoffer Jensen!

dalmasens
14 februari 2011
fy fan. hur kan man sjunka så lågt att stjäla nått från ett sådant projekt. för de är ju nån som vet om projektet som har sett att de finns prylar att stjäla så att säga. de är riktigt ruttet gjort.
men ni ska ha en eloge för att göra något sådant projekt som ni gör. Guld stjärna i kanten.

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
14 februari 2011
Fy fan.

Må dem/den personen brinna i helvetet.

Min flickvän överlevde cancer när hon var liten så jag är oerhört tacksam för allt ni gör, ni ger många personer glädje och hopp. Tack.

210 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
voofflan skrev:
Måste tacka för att ni startat detta projekt och att det finns så oerhört fina människor som hjälper till med pengar till forskning som behöver komma framåt!
Det är väldigt starkt av er också att hålla på med det här, och alla fina sponsorer som hjälper/hjälpt till för att detta skal bli möjligt!!

Och så klart så finns det ju idioter som jämt ska förstöra något, så som att sno saker som ska in i bilen som man fått från sponsorer osv!
Hoppas ni får tillbaka era grejer och att dom som gjort det får ett riktigt hårt straff!!

Och med detta vill jag säga, Fortsätt kämpa för det är verkligen en fin insats ni gör för samhället med detta!
Och det är nog inte bara jag som tycker det utan nog hela garaget och säker många flera!

Mvh Kristoffer Jensen!

Tack för allt peppande. Ja det ska mycke mer till innan vi lägger ner detta projektet.
Det kommer att bli riktigt tufft att försöka att köpa nya saker då jag tror att det kan vara svårt att få nya saker från sponsorerna. Täcker försäkringen så kommer vi att köpa likadana saker igen från våra sponsorer. Tack ännu en gång.

210 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Nu har vi kontaktat Hallandsnyheter och dom kommer att göra ett reportage om bilen samt det inträffade.

Har vi en himla tur så har dom som gjort inbrottet lite samvete i kroppen och lämnar tillbaka sakerna.

210 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
KiWmasTer skrev:
Lider med dig frank, hoppas dom har lite samvete kvar o lämnar tillbaka allt

Tack Marcus. Ja jag hoppas verkligen att dom har lite kvar av sitt hjärta och ser till vad dom har ställt till med.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
15 februari 2011
bcf_bilen skrev:
Tack så mycket.
Jag hopps att det blir uppklarat med inbrottet så att vi kan få göra klart detta projekt och hjälpa till med att få in pengar till forskningen.

Hoppas att eran son mår bättre och att ni orkar med att kämpa för jag kan tänka mej att det är väldigt jobbigt när man står där och känner sej hjälplös.

Tack! Ja det verkar gå vägen för våran del, men det har varit mycket jobbigt bitvis, är nu i slutfasen av behandlingen. Har varit väldigt omfattande men nu handlar det mer eller mindre bara om täta kontroller och att hålla ögonen öppna så att skiten inte kommer tillbaka igen! neutral

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
15 februari 2011
Vissa borde straff******* med grovt salt någonstans!

Barncancerfonden är den viktigaste fonden och hoppas att det löser sig!
Annars får det väl plockas fram en annan lösning och göra barnen glada på ett annat sätt
och jag tror nog att flera här inne är villiga att ge dom barnen som kan en liten åktur runt en bana eller liknande.

Fy för sånt här!

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

210 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Hallandsnyheter kommer att göra ett reportage imorgon om Projekt Framtid och även skriva om inbrottet och vi kommer att vädja till den/dom som stulit att lämna tillbaka det dom har tagit.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 februari 2011
bcf_bilen skrev:
Hallandsnyheter kommer att göra ett reportage imorgon om Projekt Framtid och även skriva om inbrottet och vi kommer att vädja till den/dom som stulit att lämna tillbaka det dom har tagit.

Håller tummarna!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

210 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
bcf_bilen skrev:

Håller tummarna!

Tack så mycket. Vi hoppas verkligen att det kommer att ge något.

1 200 Inlägg
16 februari 2011
Hur i hel***e kan man stjäla från ett projekt som detta? Helt absurt, är nästan så man tappar tron på mänskligheten! Skäms på er!

Ont. Detta projektet måste man bara följa! Skönt att se att folk har hjärtat på rätt ställe. Ni kan förvänta er bidrag månadsvis från mig, fast jag är arbetslös. Kommer inte va några fantasisummor, men en slant kommer att komma upp på autogiro ivf!

210 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Nu har vi haft besök av HN och dom har tagit bilder på bilen.
Får hoppas på att det kommer att ge något i sökandet efter dom skyldiga.

210 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Hur i hel***e kan man stjäla från ett projekt som detta? Helt absurt, är nästan så man tappar tron på mänskligheten! Skäms på er!

Ont. Detta projektet måste man bara följa! Skönt att se att folk har hjärtat på rätt ställe. Ni kan förvänta er bidrag månadsvis från mig, fast jag är arbetslös. Kommer inte va några fantasisummor, men en slant kommer att komma upp på autogiro ivf!

Helt fantastiskt underbart med människor som er här på garaget som stöttar och peppar.
Jag håller med dej om att man tappar tron på folk.

210 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
Reportaget om inbrottet kommer i Hallands Nyheter imorgon den 18/2.

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
19 februari 2011
Är turbotompas lillasyster så har sen i augusti verkligen fått upp ögonen för Barncancerfonden.
Ni är fantastiska människor som har dragit igång det här projektet och jag önskar er all den lycka ni kan få.
Att någon kan göra såhär är ofattbart, folk har ingen heder i kroppen numera. Stjäla när det går till barn. Hur fan kan man?! Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa, hoppas få se er på Elmia trots dessa idioter. Ni gör ett otroligt jobb!

Even fools they say, can find a way out of the dark.

210 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
turbotompa skrev:
bcf_bilen skrev:
Tack så mycket.
Jag hopps att det blir uppklarat med inbrottet så att vi kan få göra klart detta projekt och hjälpa till med att få in pengar till forskningen.

Hoppas att eran son mår bättre och att ni orkar med att kämpa för jag kan tänka mej att det är väldigt jobbigt när man står där och känner sej hjälplös.

Tack! Ja det verkar gå vägen för våran del, men det har varit mycket jobbigt bitvis, är nu i slutfasen av behandlingen. Har varit väldigt omfattande men nu handlar det mer eller mindre bara om täta kontroller och att hålla ögonen öppna så att skiten inte kommer tillbaka igen! neutral

Jag hoppas verkligen på att eran son slipper att få tillbaka det igen. Håller alla tummar för er och er son.

210 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Reeplayed skrev:
Är turbotompas lillasyster så har sen i augusti verkligen fått upp ögonen för Barncancerfonden.
Ni är fantastiska människor som har dragit igång det här projektet och jag önskar er all den lycka ni kan få.
Att någon kan göra såhär är ofattbart, folk har ingen heder i kroppen numera. Stjäla när det går till barn. Hur fan kan man?! Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa, hoppas få se er på Elmia trots dessa idioter. Ni gör ett otroligt jobb!

Hej. Ja det är en sjukdom som är fruktansvärd.
Tack så mycket Alexandra för dom orden.
Jag lovar att vi kommer att göra allt vi kan för att kunna få klart bilen.
Problemet är att få ihop pengar så att vi får bilen klar. Men jag lovar dej och alla här på garaget att vi kommer att kämpa på med att bli klara.

Sök