Nån mil utanför stan där jag bor så ligger det ett gammal sletet hus mitt inne i skogen. Med tillhörande lada och grejer, även en sånhär gammal brunn. Typiskt spökhus med andra ord.
För typ 3 år sen eller nåt sånt så satt vi i kompis gänget uttråkade som helvete. Då kläcker en ur sig att vi ska ut på "spök jakt". Och hon (ja, faktiskt) berättar då om det här huset.
Sure thing, för att göra det hela lite mer spännande så tänkte vi använda stearinljus som ficklampa. Packade ner ett par stycken sen pös vi iväg på mopparna. Klockan 10 på kvällen..
Stannar vid sidan av en landsväg, här är det säger hon. Vafan här är ju inget hus? "Nej vi får parkera inne på den där åkern, sen gå en bit". Oh helvete.... nej nej nej. Jaja, vi parkerar lite snyggt.
Alla drar upp ljus och annat man hade med sig. Sen började vandringen
![smile](img/smilies/smile.png)
Var ju inga problem att se nåt först, då månen var uppe. Men sen när vi kom fram till skogen var det mörkt som fan. Ljuständning! Funkade as bra, ingen vind ute heller så dom blåste inte ut.
Vi gick på led kan man säga, hon som berätta om huset hade ju varit där innan. Så den "gruppen" kom fram först.
Ska tillägga att jag är enormt lättskrämd och har svårt för det här med övernaturliga grejer.
Vi hamnade givetvis längst bak. Jag och en polare gick och rökte och snackade lite. Sen ville jag fan inte gå längre fram, det fick räcka här. Det tyckte han också.
Vi kunde väl stått där i 5 minuter? Sen vart det bara en sån läskig tystnad. Sådär ni vet, när det egentligen inte ska kunna vara så tyst. Sen försvann jävla lågan till mitt ljus! Då blev jag fan skraj, tände det givetvis igen, lågan flimmrade inte, ingen vind. Tänkte då att kanske polarn blåst ut det av misstag eller nåt.. Happ, nu får det snart vankas hemfärd sa jag. Började känna mig lite obekväm där ute i skogen nämligen. FOFF! så försvann lågan igen! Nu drar vi för helvete sa jag till polarn, har nog aldrig sprungit så fort i mitt liv.
Väl framme nere vid vägen igen så vart jag lagom skakis kan jag säga. Tog väl en 20 minuter innan resten av grabbarna och tjejerna anlände.
Usch. Har varit med om lite annan skit också, men det orkar jag inte skriva om nu.