3385
Sök

EXAKT vilken kamrem och spännare behöver man till B230 med 16v topp?

Personlig servicetekniker på Volvo
91 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Precis som topic lyder, jag vill ha exakta information om vilken kamrem och kamremsspännare man behöver för att kunna montera det på en b230 med 16v toppen.

Vilket bilmärke och modell samt vilken motor, d.v.s volymen och om det är diesel eller bensin.

Orkar inte sitta och söka och få upp en massa flummiga trådar där folk säger olika, jag vill ha ett rakt och EXAKT svar om det går att få!

Tack på förhand.
Senast redigerat av Steveoo (16 september 2010)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
16 september 2010
menar du ett 8v block med 16v topp?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
16 september 2010
om det är b234 motorn i sig du menar är det denna http://www.softbildelar.se/kamrem-rep-sats-11.html

91 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
mk2_power skrev:
om det är b234 motorn i sig du menar är det denna http://www.softbildelar.se/kamrem-rep-sats-11.html

Jag skrev B230 och då menar jag B230, inte B234.

1 785 Inlägg
16 september 2010
Steveoo skrev:
Precis som topic lyder, jag vill ha exakta information om vilken kamrem och kamremsspännare man behöver för att kunna montera det på en b230 med 16v toppen.

Vilket bilmärke och modell samt vilken motor, d.v.s volymen och om det är diesel eller bensin.

Orkar inte sitta och söka och få upp en massa flummiga trådar där folk säger olika, jag vill ha ett rakt och EXAKT svar om det går att få!

Tack på förhand.

Som många andra har gjort får du använda dig av en betydligt mycket kortare rem och en egentillverkad spännar historia. Exakt information kan jag tyvärr inte ge dig men ett bra tips är ju om du hittar någon med liknande bygge som kan hjälpa dig. Inte säkert att de kollar runt så mycket här på forumet utan de är nog mer i garaget än på nätet.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Bärs!
3 456 Inlägg
17 september 2010
Vill du ha ett snabbt och exakt svar när du behöver det?

Garaget.org peakade 2008.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 september 2010
Aga_Diff skrev:

118100 !!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 september 2010
eller?

91 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Ge fan i att skräpa ner i tråden! Ska det vara så svårt att låta folk som kan svara på min fråga göra det ist för att ni skriver en massa meningslös skit!

Bärs!
3 456 Inlägg
17 september 2010
Steveoo skrev:
Ge fan i att skräpa ner i tråden! Ska det vara så svårt att låta folk som kan svara på min fråga göra det ist för att ni skriver en massa meningslös skit!

Asså... förstår inte varför du ens startat en tråd..
Finns ju MASSOR med 16v turbo byggen på FT/FK block här på g.org, varför inte PM'a nån av byggherrarna? :S

Garaget.org peakade 2008.

91 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Steveoo skrev:

Asså... förstår inte varför du ens startat en tråd..
Finns ju MASSOR med 16v turbo byggen på FT/FK block här på g.org, varför inte PM'a nån av byggherrarna? :S

Det är ju aldrig någon som svara.

121 Inlägg
17 september 2010
Du kan ju börja med o va lite trevligare annars förstår ja om ingen svarar.

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
17 september 2010
tjurskonk!

Med.lem
3 759 Inlägg
17 september 2010
steken_yeah skrev:

1+

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

121 Inlägg
17 september 2010
Mr_EmCom skrev:
steken_yeah skrev:

1+

big_smile

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

71 Inlägg
P o r s c h e
1 700 Inlägg
17 september 2010
Ska du köra med 16V drev ? 8v rem och drev är ju smalare än 16v drev o rem så de beror ju på lite. Misstänker i alla fall att du bör använda dig av en bredare typ då det är högre belastning på 16v...

Förstår TS lite grann med frustrationen, men det här är ju tyvärr ingen exakt vetskap i alla fall...

Jag kan påpeka att dom gånger jag frågat någon via pm så har jag fått svar wink

689 Inlägg
17 september 2010
Jag körde med en rem till v70 och en spännare till golf diesel i min 16v turbo

196 Inlägg
17 september 2010
mk2_power skrev:
Aga_Diff skrev:

118100 !!

HAHA!

Full fart spar tid!

1 785 Inlägg
18 september 2010
Ett råd är att ställa frågan på ett specifikt forum som http://forum.turboperformanceclub.com/

Där kan du få hjälp istället för dumma kommentarer som det ofta blir här på garaget med folk som inte har annat att göra än att fördriva tiden i sin lägenhet framför datorn nu när det regnar ute. Skärp er, annars slutar det med att Garaget blir en ren lekstuga. Det är illa nog som det är.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök