4120
Sök

Coilover vs Sänkningsfjädrar

Darth Vader
1 644 Inlägg
30 september 2010
#21
Vill bara flika in att TA Technix även gör coilovers till s40. Både fas 1 & 2. Det är en billig variant som iaf sänker så mycket som man vill. Finns på tyska ebay för max 3000 med frakt.

Braaaaap?

Inscription
191 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
#22
Tack så hemskt mycket för den genomgången Shogun! Riktigt bra!
Nu får man gå tillbaka till funderarhörnan igen och se över vad som ska inhandlas! smile

MVH
Senast redigerat av HiTek (30 september 2010)

445 Inlägg
30 september 2010
#23
Kan det vara svårt att ställa in och något jag ska tänka på innan man pillar med coilovers, Måste göra detta nu Pga av att min golf är riktigt låg smile


2 117 Inlägg
30 september 2010
#24
whoiswho skrev:
Kan det vara svårt att ställa in och något jag ska tänka på innan man pillar med coilovers, Måste göra detta nu Pga av att min golf är riktigt låg smile

Lite snabb input

Förspänning av fjädrarna (normalt bara några mm) beroende på coilovertyp.

Kolla även så att höjden (ride height) är likadan runtom (axelvis).

Vid kraftig sänkning får man oftast massor av Camber (däckens ovansida lutar inåt i hjulhuset).
Påverkar även Toe. Kan vara svårt att justera på din biltyp. Excentriska brickor mm klarar bara av att justera någon halvgrad men behovet kan vara 2-3 grader. Fram går Toe bra att ställa (däcken står i lätt plogform) men bak kan det vara begränsat.

Mer info om corner weight
http://grassrootsmotorsports.com/articl … r-weights/


445 Inlägg
30 september 2010
#25
shogun skrev:
whoiswho skrev:
Kan det vara svårt att ställa in och något jag ska tänka på innan man pillar med coilovers, Måste göra detta nu Pga av att min golf är riktigt låg smile

Lite snabb input

Förspänning av fjädrarna (normalt bara några mm) beroende på coilovertyp.

Kolla även så att höjden (ride height) är likadan runtom (axelvis).

Vid kraftig sänkning får man oftast massor av Camber (däckens ovansida lutar inåt i hjulhuset).
Påverkar även Toe. Kan vara svårt att justera på din biltyp. Excentriska brickor mm klarar bara av att justera någon halvgrad men behovet kan vara 2-3 grader. Fram går Toe bra att ställa (däcken står i lätt plogform) men bak kan det vara begränsat.

Mer info om corner weight
http://grassrootsmotorsports.com/articl … r-weights/

Okej det gjorde mig nästan lite rädd och osäker när du börjar nämna camber och toe:) vill ju bara höja bilen innan vintern:) Men antar att de är bara och försöka trycka ihop fjädern lite så att de inte är i helspänn när jag börjar skruva?smile



Sök