3532
Sök

Montera dump på volvo 940 turbo

2 415 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Tjenare. denna fråga är nog ställd många gånger innan!
men vid köp av dumpventil. Typ HKS. så finns det ju kopior osv.
vart skall man köpa en?
sedan är det ju många som har fått problem med tongång efter de!
är det pga dumpen läcker?

MvH

OBS lägg tråden rätt om jag har lakt den fel! OBS

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

1 353 Inlägg
29 september 2010
hks kopian finns nästan överallt, det är den riktiga som du har svårt o få tag på.
ja tomgången strular pga dumpen står på glänt,

2 415 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
okey. men jag har sett många på garaget som har lyckats. så man kanske skulle försöka göra det själv?tongue
frågan är vart man köper bara tongue

119 Inlägg
29 september 2010
de måste väll vare en återcirkulerande eller hybrid dump:/

119 Inlägg
29 september 2010
Crille88 skrev:
måste ingenting

men blir de inte konstiga värden för LMM:n?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 september 2010
det funkar endå! wink

140 Inlägg
29 september 2010
på min 945 ltt jag hade, kopplade jag ur tomgångsmotorn (fick en högre tomgång, samt att den ej dog när dumpen öppnade). annars om jag hade motorn inkopplad då gick den ner väldigt mycket på tomgången efter man hade dumpat, alternativt dog den. ganska jobbigt när man kör i köer m.m. så en återcirkulerande är väl att föredra (om inte någon annan vet något knep wink )

Allt som rör bilen, och lite till.

040 RedLine
1 219 Inlägg
29 september 2010
S70-T5 skrev:
på min 945 ltt jag hade, kopplade jag ur tomgångsmotorn (fick en högre tomgång, samt att den ej dog när dumpen öppnade). annars om jag hade motorn inkopplad då gick den ner väldigt mycket på tomgången efter man hade dumpat, alternativt dog den. ganska jobbigt när man kör i köer m.m. så en återcirkulerande är väl att föredra (om inte någon annan vet något knep wink )

Ja har hört att de funkar med smile

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

1 353 Inlägg
29 september 2010
och men en rätt inställd dump som håller tätt och inga andra läckage eller fel så funkar de också..

536 Inlägg
29 september 2010
Det funkar.. Bara att kolla på min bil som ett lysande exempel. Koppla bara ur kontakten till tomgångsmotorn och sätt på ett dumplock så går bilen som en klocka smile

29 Inlägg
29 september 2010
Ger det mer effekt att sätta dit en illalåtande dumpventil? Varför inte en tyst återcirkulerande dump?

536 Inlägg
29 september 2010
Känns som om det är en definitions fråga vidare en dumpventil är illalåtande eller inte. Och det är väl självklart att det går med en återcirkulerande.

2 415 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Nikk0 skrev:
Ger det mer effekt att sätta dit en illalåtande dumpventil? Varför inte en tyst återcirkulerande dump?

det är nog upp till smaken, och sedan om jag hade velat ha en återcirkulerande dump så hade jag ju använt orginalet!
och sedan hade jag ju inte skrivit denna tråd!

1 353 Inlägg
29 september 2010
Nikk0 skrev:

ja det gör det, upp till 50hk beroende på storlek och modell,
är den lila kan de i vissa fall ge upp till 75hk, och vanliga polerade ger ungefär 30hk.
org som sitter i tex turbon som i detta fallet är definitivt prestanda sänkande, ja menar volvo måste juh ändå va helt bakom flötet när dom utvecklade denna motorn och dess styrsystem... roll

29 Inlägg
30 september 2010
Crille88: Aha det är så det ligger till, då förstår jag wink

1 353 Inlägg
30 september 2010
japp så äre. ja körde jug med en vanlig blankpolerad på saaben. den gav väl 40hk tror jag iaf.wink
http://www.youtube.com/watch?v=v0OGziqYSzk om du kollar 23 sek in där ska du se wink hahahah

2 415 Inlägg
30 september 2010
Trådstartare
har ni något förslag på dump? smile

menar du att dumpen skulle ge typ 30 hästar mer? tongue

1 353 Inlägg
30 september 2010
jag är juh jävligt kär i greddy type s  --> http://www.youtube.com/watch?v=-uNMqxYPs94

men ja körde med en greddy type rs på min saab, o de lät inte riktigt lika metalliskt, men nästan..
så nån av dom skulle ja rekomendera,

sen finns även hks ssqv, hade de på 850;n o de lät juh också helt okej, också dehär fina metalliska klingandet. --> http://www.youtube.com/watch?v=-PsebphGe6w

gällande dumpen så var de självklart ett skämt, den ger ingen som helst effekt, snarare går bilen sämre i vissa fall, FÖRUTOM när dumpen är sönder, då går bilen bättre när du byter wink
lycka till! o glöm inte bilder o film wink

Sök