4273
Sök

Bmw E36 320 batterilampan lyser

8 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
tja jag har ett problem min batterilampa lyser , ja har laddat batteriet , ja har byt kolen , och ja undrar vad de kan vara som är fel har nyligen köpt bilen o skulle gärna vilja få den o rulla smile

8 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
o bilen dör när batteriet har laddat ur helt för skiten laddar ej

1 302 Inlägg
1 oktober 2010
Högst troligt är att det är fel på batteriet om det inte laddar annars om batteriet är bra och det laddar upp samt fungerar som det ska då är det den posetiva samt negativa kabeln det är fel på vilket kan resultera i mycket arbete för din del.

8 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
men ja har laddat upp batteriet med batteriladdare hemma, men i bilen laddas den ej upp

21 761 Inlägg
2 oktober 2010
Kika hur det ser ut vid generatorns D+ och hur den kabeln ser ut, har den trasigt kabelhölje så kan kardelerna jorda mot motorblocket (vilket gör att laddlampan lyser) och då kan inte generatorn ge laddning även om den i övrigt fungerar.

Om du inte hittar något fel med den kabeln så kan du prova att byta laddregulatorn, även om du har bytt kolen så kan ju själva regulatorn vara dålig. smile

8 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
laddregulatorn byte ja ju eftersom det var ju den kolen satt . ska kolla kablarna idag

8 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
jkan de inte va laddningsrelät som är trasigt d? men frågan är vart sitter de

21 761 Inlägg
2 oktober 2010
Om generatorn har en yttre laddregulator (som sitter bak på gaveln) så sitter laddrelät inuti generatorn, i så fall är generatorbyte bäst i mitt tycke. smile

Sök