Här är en liten tråd om projektet med min egenhändigt byggda Super Seven - först med en kompressormatad motor sedan med Turbo istället...byggd helt från scratch av mig själv hemma i garaget.
Hej! Hur går det för dig med byggandet? Jag är lite nyfiken på hur du har löst växlingen, jag har ju kastat dit en teleflexvajer(båt-del)men tycker känslan i den var lite kass, har ju iofs inte provkört än men jag har lite funderingar på att bygga om det om jag hittar nån bättre lösning. Men du kanske kör med stag?
Hej! Hur går det för dig med byggandet? Jag är lite nyfiken på hur du har löst växlingen, jag har ju kastat dit en teleflexvajer(båt-del)men tycker känslan i den var lite kass, har ju iofs inte provkört än men jag har lite funderingar på att bygga om det om jag hittar nån bättre lösning. Men du kanske kör med stag?
Mvh/Jon
Ja de borde väl gå att lösa med stag om du inte får rätt känsla med vajer? Har du testat med dubbla vajrar annars? En för varje riktning mao, vajrarna fungerar väl bättre när de sträcks, om de inte är kraftiga och har kraftigt hölje.
Sär här har jag gjort tidigare - funkar klockrent. På den här bilden har jag kortat in växellägena ytterligare nu i samband med bygget av den nye motorvaggan.
Det är ett stag som går från växelspaken ut till "vingen".
Har just läst igenom tråden. Nu är det fredag-lunch och här sitter jag med "blue balls" . Faan!
Ska förtydliga och säga att det är en jäkla frän maskin du snickrar på. Just högvarviga motorcykelmotorer i lätta bilar är en häftig kombination. Hoppas man får se lite film på maskinen.
Senast redigerat av Kolhasse (10 februari 2012)
Far min var fattig, men han hade filar som gick lätt...