4380
Sök

Skaffa sig en Alpine KTP-445 eller inte?

4 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
Undrar alltså om en KTP-445 från Alpine är värd sina pengar?

Någon som har provat?

Isåfall, är ljudet en stor förbättring?

Subarist
131 Inlägg
6 september 2011
Lite sent svar kanske men det kanske kan hjälpa någon annan i framtiden.
Jag vart tipsad om detta steg här och hittade det billigt på eBay, så jag vart tvungen att testa smile
På eBay finns detta att köpa för ca 50% av priset i Sverige och för det priset är det helt klart värt om man vill ha lite mera kräm men inte vill dra kablar genom hela bilen till ett vanligt steg.

Det vart stor skillnad i ljudet. Mycket fylligare och mer kontrollerat samt att det går att spela högre utan problem. Dock inget för dem som vill ha perfekt ljud. Jag hör ett brus vid tystare partier i musiken, framförallt vid högre volym. Men detta är ganska vanligt på steg som får högnivåsignaler om jag fattat det rätt.

Om man inte har en Alpine-enhet så finns det en adapter, KCE-445, som omvandlar Alpine-kontakterna till vanliga ISO-kontakter. Dyr är den men man behöver inte klippa kablarna och behåller därmed garantierna. Och köper man steg + adapter på eBay så kostar det, inkl. frakt, ca 75% av vad enbart steget kostar i Sverige!
Jag använder det tillsammans med original huvudenhet i min Subaru och steget får plats bakom HU. Mycket smidigt smile Personligen vill jag ha bra ljud men orkar inte bygga något seriöst. Så detta var en bra kompromiss.

Sök