Nu vill jag veta vad mer behöver jag för att montera dessa? Jag vill inte använda något från de som sitter på bilen nu. Allt från skruv,muttar,brickor.... dvs allt. Det ända jag vill använda igen är de skruvarna och muttrarna som man använder för att fästa nya coiloversen på bilen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Jag vill alltså skruva ditt allt på coiloversen hemma så det är klart. så det är bara för mig att gå ner i garaget och skruva bort de gammla och dit med nya.
Realoem.com hade jag kollat på, reservdelskatalog för BMW. Där kan du ta fram en sprängskiss på tex framvagnen/ stötdämparna och sen är det bara att skriva ner artnr och gå med dessa till din lokala bmw handlare så fixar nog de det du behöver.
Ser ut som en mutter längst upp på coiloversen. Är det bara att skruva loss den och sedan lägga dit fjäderbenslagringen och skruva tillbaka muttern? Ingen bricka eller något mellan?
Jag kommer säkert se hur det ska sitta när jag får hem sakerna. Men vill bara vara förberedd, så jag har allt hemma när det är dags för montering.
Jaha ok, så det är så enkelt. Tycker bara att det ser konstigt ut när jag kollar på bilden av Fjäderbenslagringarna fram att muttern ska ligga direkt mot Kullagret.
SOm jag sa innan, så vill jag inte röra de främre fjäderbenen. Vill inte hålla på att bråka med den. Så det behövs fjäderspännare för nya coiloversen också alltså :-S
det eller en stark kompis. det märker du innan. kan räcka med att skruva ner fjäderbenen till max trycka ihop fjädern max du kan å sedan få på topplagringen men troligtvis inte.
prova det dagen innan du börjar riva på bilen så är det bara å åka till biltema eller något om de inte går.
En ställbar coiloversats har en extra stor mutter längre ner på dämparen.
Denna coiloversatsen är inte ställbar i hårdhet/retur som du skriver men väl "ställbar" i höjd genom att man skruvar ihop huvudfjädern fram. Har en liknande sats på bruks e36an.
En ställbar coiloversats har en extra stor mutter längre ner på dämparen.
Denna coiloversatsen är inte ställbar i hårdhet/retur som du skriver men väl "ställbar" i höjd genom att man skruvar ihop huvudfjädern fram. Har en liknande sats på bruks e36an.
har inte nämnt något av det, men jag syftade på höjden. Finns inte höjdjustering på dessa.
var då snäll i markera denna muttern då jag ej ser den :-)
Så här är skillnande på ställbara eller ej:
självfallet så sänker höjer du även de billiga genom att justera fjädern, men du får ju en hhårdare fjäder je mera du spänner den & bilens uppförande blir annorlunda direkt. men jämför med de till vänster i bilden så rör man inte fjäderset-up´n när man höjer/sänker, så funkar det